Bakalářská práce Podíl médií na formování chování a jednání dětí a mládeže popisuje konkrétní téma vlivu reklamy na děti ve věku 12 ? 14 let. Obsahuje rady a doporučení, jak dopadu těchto negativních vlivů předcházet. Zabývá se tématy reklam, které děti nejvíce oslovují. Je zde popsáno jaký má reklama na děti vliv při nákupu zboží a jaké jsou jejich motivace pro nákup. Dále je zde pojednáno o tom, zda děti kladou důraz na značkové oblečení v rámci hodnocení spolužáků a zda se téma reklamy může stát předmětem diskuze. Práce obsahuje výsledky rozhovorů, v rámci nichž je popsáno i téma podprahové reklamy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis called "The influence of media on shaping children´s and youth´s behavior and acting" does describe an influence of advertising on children in age of 12 to 14. This bachelor thesis includes advices and recommendations how to prevent children from this negative impact. The thesis deals with the advertisement topics influencing the children mostly. The thesis descries the influence of the advertising in case of purchasing and children´s motivation to purchase. The thesis discuss also whether children put the emphasis on branded apparel in case of classmates evaluation and whether the advertising may become the topic of the discussion. The thesis includes the results of interviews, which describe the topic of a subliminal advertising as well.
Media, mass media, propaganda, advertising, subliminal advertising, children, teenagers, internet, television, magazines, radio
Rozsah průvodní práce
61
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce Podíl médií na formování chování a jednání dětí a mládeže popisuje konkrétní téma vlivu reklamy na děti ve věku 12 ? 14 let. Obsahuje rady a doporučení, jak dopadu těchto negativních vlivů předcházet. Zabývá se tématy reklam, které děti nejvíce oslovují. Je zde popsáno jaký má reklama na děti vliv při nákupu zboží a jaké jsou jejich motivace pro nákup. Dále je zde pojednáno o tom, zda děti kladou důraz na značkové oblečení v rámci hodnocení spolužáků a zda se téma reklamy může stát předmětem diskuze. Práce obsahuje výsledky rozhovorů, v rámci nichž je popsáno i téma podprahové reklamy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis called "The influence of media on shaping children´s and youth´s behavior and acting" does describe an influence of advertising on children in age of 12 to 14. This bachelor thesis includes advices and recommendations how to prevent children from this negative impact. The thesis deals with the advertisement topics influencing the children mostly. The thesis descries the influence of the advertising in case of purchasing and children´s motivation to purchase. The thesis discuss also whether children put the emphasis on branded apparel in case of classmates evaluation and whether the advertising may become the topic of the discussion. The thesis includes the results of interviews, which describe the topic of a subliminal advertising as well.
Media, mass media, propaganda, advertising, subliminal advertising, children, teenagers, internet, television, magazines, radio
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména
bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na míru vlivu médií na formování dětí a mládeže
- na negativní a pozitivní vliv médií na formování dnešní mládeže
- na možnosti sociální pedagogiky při nápravě negativních vlivů médií
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména
bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na míru vlivu médií na formování dětí a mládeže
- na negativní a pozitivní vliv médií na formování dnešní mládeže
- na možnosti sociální pedagogiky při nápravě negativních vlivů médií
Seznam doporučené literatury
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Bratislava: UK, 2001.
Iowiecki, M., Žantovský, P. Manipulace v médiích. Praha: Univerzita J. A. Komenského, 2008.
Jirák, J., Köpplová, B. Média a společnost. Praha: Portál, 2003.
Kraus, B., Sýkora, P. Sociální pedagogika. Brno: IMS, 2009.
Melvin L. Teorie masové komunikace. 1. české vydání. Praha : Univerzita Karlova, 1996.
Mičienka, M., Jirák, M. a kol. Základy mediální výchovy, Praha: Portál, 2007.
Vágnerová M., Základy psychologie, Praha: Univerzita Karlova, 2007.
Seznam doporučené literatury
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Bratislava: UK, 2001.
Iowiecki, M., Žantovský, P. Manipulace v médiích. Praha: Univerzita J. A. Komenského, 2008.
Jirák, J., Köpplová, B. Média a společnost. Praha: Portál, 2003.
Kraus, B., Sýkora, P. Sociální pedagogika. Brno: IMS, 2009.
Melvin L. Teorie masové komunikace. 1. české vydání. Praha : Univerzita Karlova, 1996.
Mičienka, M., Jirák, M. a kol. Základy mediální výchovy, Praha: Portál, 2007.
Vágnerová M., Základy psychologie, Praha: Univerzita Karlova, 2007.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázka oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Laca: Co vás motivovalo při volbě tématu?
- odpověděla dobře
Mgr. Dalajka: Co z teorie by mohlo sloužit jako rámec pro empirickou část?
- odpověděla částečně