Předmětem diplomové práce je analýza vnímání hudební složky v marketingové komunikaci zákazníkem. Práce se skládá ze dvou tematických částí. Teoretická část popi-suje základní pojmy z teorie marketingu, jako jsou například marketing, marketingový mix a komunikační mix. Dále pak pojmy hudba, psychoakustika a hudební složka marketingové komunikace etc. Převážná část je věnována právě vnímání hudby v marketingu. Praktická část obsahuje analýzu komunikace značky Coca-Cola ve vánočním období, analýzu hloubkových rozhovorů se zástupci značky, cílený výzkum formou PAPI (Pen and Paper), který je následně analyzován. Stejně tak je součástí kvalitativní zkoumání formou focus grup. Z výsledků provedeného zkoumání v obou formách, jak kvantitativní, tak kvalitativní následně vyplývá, jakým způsobem běžný spotřebitel hudební složku vnímá a jaké jsou jeho preference. Vzhledem k povaze práce není její součástí projektová část, a to proto, že cílem je prokázat, že návrat k původní formě komunikace je v tomto případě správnou cestou
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to analyze consumer's perception of music as part of marketing communication. The thesis comprises of two thematic parts. Firstly, the theore-tical part describes the basic concepts of marketing theory such as marketing, the marketing mix, the communications mix then the terms music, psychoacoustics and the music part of marketing communication etc. Most of this segment is devoted to the perception of music in marketing. Secondly, the practical part is targeted by the brand communication of the Coca-Cola company at Christmas time. This segment includes in-depth interviews with brand representatives, analysis, targeted research using P&P (Pen and Paper) methodology which is susequently analysed. Also included is qualitative research by focus group methodology. The results of the research carried out in both forms, quantitative and quali-tative susequently displays how the average consumer perceives the music part of the communication and what their preferences are. Due to the nature of this thesis, the project part is not included due to the fact that the objective is to demonstrate that a return to an original form of the communication is the correct way forward in this case.
Klíčová slova
marketing, reklamní píseň, hudební složka marketingové komunikace
Klíčová slova v angličtině
Marketing. Promotional song. Music as a part of marketing communication.
Rozsah průvodní práce
80 s. (112 718 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je analýza vnímání hudební složky v marketingové komunikaci zákazníkem. Práce se skládá ze dvou tematických částí. Teoretická část popi-suje základní pojmy z teorie marketingu, jako jsou například marketing, marketingový mix a komunikační mix. Dále pak pojmy hudba, psychoakustika a hudební složka marketingové komunikace etc. Převážná část je věnována právě vnímání hudby v marketingu. Praktická část obsahuje analýzu komunikace značky Coca-Cola ve vánočním období, analýzu hloubkových rozhovorů se zástupci značky, cílený výzkum formou PAPI (Pen and Paper), který je následně analyzován. Stejně tak je součástí kvalitativní zkoumání formou focus grup. Z výsledků provedeného zkoumání v obou formách, jak kvantitativní, tak kvalitativní následně vyplývá, jakým způsobem běžný spotřebitel hudební složku vnímá a jaké jsou jeho preference. Vzhledem k povaze práce není její součástí projektová část, a to proto, že cílem je prokázat, že návrat k původní formě komunikace je v tomto případě správnou cestou
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to analyze consumer's perception of music as part of marketing communication. The thesis comprises of two thematic parts. Firstly, the theore-tical part describes the basic concepts of marketing theory such as marketing, the marketing mix, the communications mix then the terms music, psychoacoustics and the music part of marketing communication etc. Most of this segment is devoted to the perception of music in marketing. Secondly, the practical part is targeted by the brand communication of the Coca-Cola company at Christmas time. This segment includes in-depth interviews with brand representatives, analysis, targeted research using P&P (Pen and Paper) methodology which is susequently analysed. Also included is qualitative research by focus group methodology. The results of the research carried out in both forms, quantitative and quali-tative susequently displays how the average consumer perceives the music part of the communication and what their preferences are. Due to the nature of this thesis, the project part is not included due to the fact that the objective is to demonstrate that a return to an original form of the communication is the correct way forward in this case.
Klíčová slova
marketing, reklamní píseň, hudební složka marketingové komunikace
Klíčová slova v angličtině
Marketing. Promotional song. Music as a part of marketing communication.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o hudební složce v marketingové komunikaci.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
3. Zpracujte analýzu minulého a současného stavu hudební složky v marketingové komunikaci značky Coca-Cola, konkrétně Vánočních kampaní. Na základě sběru primárních dat analyzujte vnímání hudební složky spotřebiteli.
4. Na základě výsledků analýz zpracujte doporučení pro značku Coca-Cola a její Vánoční kampaň pro rok 2013 a do budoucna. Naznačte možnosti implementace v praxi pro Českou a Slovenskou republiku.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o hudební složce v marketingové komunikaci.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
3. Zpracujte analýzu minulého a současného stavu hudební složky v marketingové komunikaci značky Coca-Cola, konkrétně Vánočních kampaní. Na základě sběru primárních dat analyzujte vnímání hudební složky spotřebiteli.
4. Na základě výsledků analýz zpracujte doporučení pro značku Coca-Cola a její Vánoční kampaň pro rok 2013 a do budoucna. Naznačte možnosti implementace v praxi pro Českou a Slovenskou republiku.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick; GEUENS, Maggie ; VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. Dotisk. Praha : GradaPublishing, a.s., 2009. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum. 1. vydání. Praha : Computerpress, 2003. 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
PHILIP, Kotler, GARY, Armstrong. Marketing. Praha : GradaPublishing, a.s., 2004. 855 s., ISBN 80-247-0513-3.
NORTH, Adrian C., Hargreaves, David J. The Social and Applied Psychology of Music. Oxford: Oxford University Press, 2008. ISBN: 0198567421
FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. 1. Praha : Karolinum, 2005. 238 s. ISBN 80-246-0965-7.
OTČENÁŠEK, Zdeněk. O subjektivním hodnocení zvuku. Praha : Akademie 7. DRÁBEK, Václav. Stručný průvodce hudební psychologií. Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2004. 62 s. ISBN 80-7290-161-3.
Seznam doporučené literatury
DE PELSMACKER, Patrick; GEUENS, Maggie ; VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. Dotisk. Praha : GradaPublishing, a.s., 2009. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum. 1. vydání. Praha : Computerpress, 2003. 121 s. ISBN 978-80-251-2183-2.
PHILIP, Kotler, GARY, Armstrong. Marketing. Praha : GradaPublishing, a.s., 2004. 855 s., ISBN 80-247-0513-3.
NORTH, Adrian C., Hargreaves, David J. The Social and Applied Psychology of Music. Oxford: Oxford University Press, 2008. ISBN: 0198567421
FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. 1. Praha : Karolinum, 2005. 238 s. ISBN 80-246-0965-7.
OTČENÁŠEK, Zdeněk. O subjektivním hodnocení zvuku. Praha : Akademie 7. DRÁBEK, Václav. Stručný průvodce hudební psychologií. Praha : Univerzita Karlova v Praze, 2004. 62 s. ISBN 80-7290-161-3.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
1. V texte sa píše o 30 sekundovej reklamnej znelke, pričom autorka tvrdí na inom mieste,
že znelka je len "značkou" programových celkov v médiách?
2. Pokúste sa bližšie odlišiť zvukové logo a jingle.
3. Hĺbkové rozhovory (vychádzam z textu práce) nepovažuje autorka za "kvalitatívne
šetření?"
Studentka zodpověděla otázky zcela.