Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu služeb u neziskových organizací
působících v oblasti cestovního ruchu. Teoretická část se opírá o východiska marketingu, marketingového a komunikačního mixu a také marketingového výzkumu v tomto
specifickém odvětví s ohledem na nekomerční charakter produktu, v tomto případě
poskytované služby. V závěru teoretické části práce je vymezen metodologický postup a jsou zde definovány výzkumné otázky.
Praktická část diplomové práce je zaměřena na charakteristiku profesní organizace A.T.I.C. ČR, která je předmětem zkoumání. Jsou zde obsaženy informace o stávajících komunikačních aktivitách asociace, cílových skupinách a postavení na trhu. Metodická část je pak věnována situační analýze SWOT a analýze webových stránek s ohledem na výsledky vlastního
marketingového průzkumu. Závěr této části praktické práce zahrnuje souhrnné informace
a primární data získaných prostřednictvím dotazníkového šetření a vlastních analýz.
Na základě těchto údajů jsou navrhnuty priority a postupy vhodné k vytvoření efektivní
komunikační strategie A.T.I.C. ČR s ohledem na vlastní propagaci a také propagaci
členských turistických informačních center.
Veškerá získaná primární data a souhrnné informace z praktické části diplomové práce
se odráží v navrhovaném projektu, jehož cílem je nejen zvýšit povědomí o organizaci A.T.I.C. ČR, ale také zajištění propagace vlastní činnosti a aktivit svých členů.
Anotace v angličtině
The thesis deals with marketing services for non-profit organizations working in the field of tourism. The theoretical part is based on the basis of marketing, marketing and communica-tion mix and also on marketing research in this specific sector, with regards to the non-commercial nature of the product, in this case, services provided. A methodological approach and research questions are defined at the end of the theoretical part.
The practical part of the thesis focuses on the characteristics of A.T.I.C. ČR ? a professional organization. This organization is the subject of an investigation; this part also contains information about current communication activities of the association, about target groups and its position in the market. The methodical part is devoted to the situational SWOT analysis and an analysis of the web pages with regards to the results of its own marketing survey. The conclusion of the practical part includes a summary of information and primary data obtained by a questionnaire and own analyses. Based on this data, appropriate priorities and procedures are suggested in order to create an effective communication strategy of A.T.I.C. ČR with regards to self-promotion and also the promotion of member tourist information centres.
All data obtained and the summary of information from the practical part of the thesis is reflected in the proposed project whose aim is not only raise awareness about the organization A.T.I.C. ČR but also ensure the promotion of its activities and activities of its members.
Klíčová slova
Marketing, služba, marketing služeb, marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační mix, public relations, interní komunikace
Klíčová slova v angličtině
marketing, services, marketing services, marketing mix, marketing communications, communication mix, public relations, internal communication
Rozsah průvodní práce
97 s. (117 576 znaků bez mezer
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu služeb u neziskových organizací
působících v oblasti cestovního ruchu. Teoretická část se opírá o východiska marketingu, marketingového a komunikačního mixu a také marketingového výzkumu v tomto
specifickém odvětví s ohledem na nekomerční charakter produktu, v tomto případě
poskytované služby. V závěru teoretické části práce je vymezen metodologický postup a jsou zde definovány výzkumné otázky.
Praktická část diplomové práce je zaměřena na charakteristiku profesní organizace A.T.I.C. ČR, která je předmětem zkoumání. Jsou zde obsaženy informace o stávajících komunikačních aktivitách asociace, cílových skupinách a postavení na trhu. Metodická část je pak věnována situační analýze SWOT a analýze webových stránek s ohledem na výsledky vlastního
marketingového průzkumu. Závěr této části praktické práce zahrnuje souhrnné informace
a primární data získaných prostřednictvím dotazníkového šetření a vlastních analýz.
Na základě těchto údajů jsou navrhnuty priority a postupy vhodné k vytvoření efektivní
komunikační strategie A.T.I.C. ČR s ohledem na vlastní propagaci a také propagaci
členských turistických informačních center.
Veškerá získaná primární data a souhrnné informace z praktické části diplomové práce
se odráží v navrhovaném projektu, jehož cílem je nejen zvýšit povědomí o organizaci A.T.I.C. ČR, ale také zajištění propagace vlastní činnosti a aktivit svých členů.
Anotace v angličtině
The thesis deals with marketing services for non-profit organizations working in the field of tourism. The theoretical part is based on the basis of marketing, marketing and communica-tion mix and also on marketing research in this specific sector, with regards to the non-commercial nature of the product, in this case, services provided. A methodological approach and research questions are defined at the end of the theoretical part.
The practical part of the thesis focuses on the characteristics of A.T.I.C. ČR ? a professional organization. This organization is the subject of an investigation; this part also contains information about current communication activities of the association, about target groups and its position in the market. The methodical part is devoted to the situational SWOT analysis and an analysis of the web pages with regards to the results of its own marketing survey. The conclusion of the practical part includes a summary of information and primary data obtained by a questionnaire and own analyses. Based on this data, appropriate priorities and procedures are suggested in order to create an effective communication strategy of A.T.I.C. ČR with regards to self-promotion and also the promotion of member tourist information centres.
All data obtained and the summary of information from the practical part of the thesis is reflected in the proposed project whose aim is not only raise awareness about the organization A.T.I.C. ČR but also ensure the promotion of its activities and activities of its members.
Klíčová slova
Marketing, služba, marketing služeb, marketingový mix, marketingová komunikace, komunikační mix, public relations, interní komunikace
Klíčová slova v angličtině
marketing, services, marketing services, marketing mix, marketing communications, communication mix, public relations, internal communication
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu, pozornost věnujte specifikům marketingového řízení v neziskových organizacích (asociacích) a v oblasti cestovního ruchu včetně jejich trendů, s důrazem na nastavení komunikace.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte A.T.I.C. ČR, jeho dosavadní marketingové aktivity a postavení na trhu.
4. Na základě sekundárních zdrojů dat a primárního šetření analyzujte současnou komunikaci asociace, vnímané výhody a nevýhody členství u členů i nečlenů asociace.
5. Formulujte marketingovou a komunikační strategii A.T.I.C.. Navrhněte komunikační kampaň s cílem posílit image a povědomí o výhodách členství v A.T.I.C.
6. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace i měření zpětné vazby k projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu, pozornost věnujte specifikům marketingového řízení v neziskových organizacích (asociacích) a v oblasti cestovního ruchu včetně jejich trendů, s důrazem na nastavení komunikace.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte A.T.I.C. ČR, jeho dosavadní marketingové aktivity a postavení na trhu.
4. Na základě sekundárních zdrojů dat a primárního šetření analyzujte současnou komunikaci asociace, vnímané výhody a nevýhody členství u členů i nečlenů asociace.
5. Formulujte marketingovou a komunikační strategii A.T.I.C.. Navrhněte komunikační kampaň s cílem posílit image a povědomí o výhodách členství v A.T.I.C.
6. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace i měření zpětné vazby k projektu.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, c2008, xvii, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
MCCABE, Scott. Marketing communications in tourism and hospitality: concepts, strategies and cases. 1st ed. England: BUTTERWORTH HEINEMANN, 2009. ISBN 978-075-0682-770.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. Ekonomika turismu: turismus České republiky : vymezení a fungování trhu turismu, přístupy k hodnocení významu a vlivu turismu, charakteristika turismu České republiky. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 205 s. ISBN 978-80-247-3748-5.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně: budování důvěry a pozitivních vztahů s veřejností, image, reputace a identita organizace, média a PR, efektivní formy a prostředky PR, úspěšné strategie a taktiky. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 240 s. ISBN 8024705648.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 9788024727219.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 9788024727905.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, c2008, xvii, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 313 s. ISBN 978-80-247-4209-0.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
MCCABE, Scott. Marketing communications in tourism and hospitality: concepts, strategies and cases. 1st ed. England: BUTTERWORTH HEINEMANN, 2009. ISBN 978-075-0682-770.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. Ekonomika turismu: turismus České republiky : vymezení a fungování trhu turismu, přístupy k hodnocení významu a vlivu turismu, charakteristika turismu České republiky. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 205 s. ISBN 978-80-247-3748-5.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-4039-3.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně: budování důvěry a pozitivních vztahů s veřejností, image, reputace a identita organizace, média a PR, efektivní formy a prostředky PR, úspěšné strategie a taktiky. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 240 s. ISBN 8024705648.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 9788024727219.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 9788024727905.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
1. Navrhněte kriteria a způsob jejich hodnocení pro analýzu současné marketingové
komunikace organizace.
2. Z uvedené SWOT analýzy identifikujte slabé stránky, které je potřebné aktuálně co
nejrychleji řešit a navrhněte strategii řešení. Podobně proveďte u hrozeb. ¨
3. Domníváte se, že pro tuto oblast je vhodné uplatnění guerillových kampaní?
Studentka zodpověděla otázky zcela.