Diplomová práce se skládá ze tří částí, teoretické, praktické a projektové. V teoretické části uvádím informace načerpané z odborných pramenů ? marketing památek, marketingová komunikace, marketingová strategie, skupiny spotřebitelů a jejich typy, formy marketingo-vého výzkumu. Praktická ? analytická část obsahuje vyhodnocení provedeného marketingo-vého výzkumu a také analýzy současné komunikační a propagační strategie na zámku Vizo-vice. Ve třetí projektové části se zabývám řešením komunikační strategie zámku, tak aby se zvýšilo jeho povědomí a především návštěvnost památky. Návrhy vycházejí z analytické části a současného stavu na zámku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is composed of three parts: theoretical, practical and project.
In the theoretical part, the mention of the information is drawn from following expertise sources - marketing sites, marketing communications, marketing strategy, consumer groups and their types, and different forms of marketing research.
Practical - the analytical part contains an evaluation carried out on market research and ana-lysis of current communication and promotional strategies of the castle Vizovice.
In the third part of that project I focused on communication strategy of the castle, so as to increase the knowlegde and especially the attendance sights. The proposals are based on the analytical part of this thesis and also on the current situation of the castle.
Klíčová slova
komunikační strategie, cílové skupiny, marketingový výzkum, památková péče, nové formy marketingu, Státní zámek Vizovice, návštěvníci, webové stránky.
Klíčová slova v angličtině
communication strategy, target groups, marketing research, conservation, new forms of marketing, State Vizovice, visitors, website
Rozsah průvodní práce
96
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se skládá ze tří částí, teoretické, praktické a projektové. V teoretické části uvádím informace načerpané z odborných pramenů ? marketing památek, marketingová komunikace, marketingová strategie, skupiny spotřebitelů a jejich typy, formy marketingo-vého výzkumu. Praktická ? analytická část obsahuje vyhodnocení provedeného marketingo-vého výzkumu a také analýzy současné komunikační a propagační strategie na zámku Vizo-vice. Ve třetí projektové části se zabývám řešením komunikační strategie zámku, tak aby se zvýšilo jeho povědomí a především návštěvnost památky. Návrhy vycházejí z analytické části a současného stavu na zámku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is composed of three parts: theoretical, practical and project.
In the theoretical part, the mention of the information is drawn from following expertise sources - marketing sites, marketing communications, marketing strategy, consumer groups and their types, and different forms of marketing research.
Practical - the analytical part contains an evaluation carried out on market research and ana-lysis of current communication and promotional strategies of the castle Vizovice.
In the third part of that project I focused on communication strategy of the castle, so as to increase the knowlegde and especially the attendance sights. The proposals are based on the analytical part of this thesis and also on the current situation of the castle.
Klíčová slova
komunikační strategie, cílové skupiny, marketingový výzkum, památková péče, nové formy marketingu, Státní zámek Vizovice, návštěvníci, webové stránky.
Klíčová slova v angličtině
communication strategy, target groups, marketing research, conservation, new forms of marketing, State Vizovice, visitors, website
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, stanovte cíle práce a jeho metodiku.
2. Analyzujte současnou úroveň využití komunikačních nástrojů ve zvoleném památkovém objektu.
Zpracujte a vyhodnoťte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny, popište metodiku výzkumu a vyvoďte závěry.
3. Ze zjištěných dat a provedené analýzy navrhněte v projektové části komunikační strategii aplikovanou v podmínkách zvoleného památkového objektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, stanovte cíle práce a jeho metodiku.
2. Analyzujte současnou úroveň využití komunikačních nástrojů ve zvoleném památkovém objektu.
Zpracujte a vyhodnoťte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny, popište metodiku výzkumu a vyvoďte závěry.
3. Ze zjištěných dat a provedené analýzy navrhněte v projektové části komunikační strategii aplikovanou v podmínkách zvoleného památkového objektu.
Seznam doporučené literatury
KESNER, L.: Marketing a management muzeí a památek. Grada, Praha, 2005, 300 s., ISBN: 8024711044.
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H.: Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Grada, Praha, 2011, 304 s., ISBN: 9878024735276.
KALKA, J.,ALLGAYER,F .: Zielgruppen: Wie sie leben, was sie kaufen, woran sie glauben (Gebundene Ausgabe). Moderne Industrie, 2007, 253 s., ISBN: 9783636031327.
BAČUVČÍK, R.: Marketnig kultury (Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost). Verbum, Zlín, 2012, 198 s., ISBN: 9788087500170.
Foret, M., Stávková,J.: Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky. Grada, praha, 2003, 160 s., ISBN: 8024703858.
Vysekalová, J.: Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství černé skříňky? Grada, Praha, 2011, 360 s., ISBN: 9788024735283.
Seznam doporučené literatury
KESNER, L.: Marketing a management muzeí a památek. Grada, Praha, 2005, 300 s., ISBN: 8024711044.
KOZEL, R., MYNÁŘOVÁ, L., SVOBODOVÁ, H.: Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Grada, Praha, 2011, 304 s., ISBN: 9878024735276.
KALKA, J.,ALLGAYER,F .: Zielgruppen: Wie sie leben, was sie kaufen, woran sie glauben (Gebundene Ausgabe). Moderne Industrie, 2007, 253 s., ISBN: 9783636031327.
BAČUVČÍK, R.: Marketnig kultury (Divadlo, koncerty, publikum, veřejnost). Verbum, Zlín, 2012, 198 s., ISBN: 9788087500170.
Foret, M., Stávková,J.: Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky. Grada, praha, 2003, 160 s., ISBN: 8024703858.
Vysekalová, J.: Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství černé skříňky? Grada, Praha, 2011, 360 s., ISBN: 9788024735283.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V teorii zmiňujete mnoho typologií spotřebitele, ovšem v praktické části omezujete profilaci CS pouze
na věk a bydliště respondentů. Vytvořte profil primární(ch) CS zámku.
2. V práci uvádíte, že jste vycházel ze striktního briefu správce zámku. Když byste mohl zpracovat jiné
metody průzkumu či analýzy, které by přiblížily stav marketingových komunikací i možnosti jeho
rozvoje, jaké metody byste zvolil a proč?
3. V teorii uvádíte nové trendy marketingu, ovšem v projektu využíváte pouze nová média. Považujete
za (ne)vhodné využití nových forem komunikace či marketingu v případě památek?