Tato bakalářská práce obecně charakterizuje značku jak z historického hlediska, tak i její hodnoty, proces vývoje, vizi a budování značky. Hlavní pozornost je věnována nástrojům marketingové komunikace, zejména sponzoringu. Dále pak jeho definici, typům, účinkům a aktuálním trendům ve sponzoringu, tedy i prognóze dalšího vývoje. Prakticky znázorňuje a aplikuje získané poznatky o značce a marketingové komunikaci u zvolené oděvní značky Meatfly. Provedené dotazníkové šetření se zabývá vhodností sponzoringu jako nástroje marketingové komunikace zvolené značky, jeho zaznamenáním respondenty cílové skupiny a schopností zvyšovat povědomí o značce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis charakterizes a brand in general from a historical perspective as well as its values, process of its development, its vision and brand building. The main attention is paid to marketing communication tools, particularly sponsorship. Its definition, types, effects and current trends in sponsorship and also to prognosis of a future development. Furthermore practically demonstrates and applies this knowledge of the brand and marketing communications on selected clothing brand Meatfly. A questionnaire survey covers the suitability of sponsorship as a marketing communication tool used for chosen brand, its recording by target group of respondents and its ability to increase a brand awareness.
brand, development, vision, brand building, brand awareness, marketing, marketing research, marketing communications, sponsorship, sales promotion, moral responsibility, community
Rozsah průvodní práce
61 s. (89827)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce obecně charakterizuje značku jak z historického hlediska, tak i její hodnoty, proces vývoje, vizi a budování značky. Hlavní pozornost je věnována nástrojům marketingové komunikace, zejména sponzoringu. Dále pak jeho definici, typům, účinkům a aktuálním trendům ve sponzoringu, tedy i prognóze dalšího vývoje. Prakticky znázorňuje a aplikuje získané poznatky o značce a marketingové komunikaci u zvolené oděvní značky Meatfly. Provedené dotazníkové šetření se zabývá vhodností sponzoringu jako nástroje marketingové komunikace zvolené značky, jeho zaznamenáním respondenty cílové skupiny a schopností zvyšovat povědomí o značce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis charakterizes a brand in general from a historical perspective as well as its values, process of its development, its vision and brand building. The main attention is paid to marketing communication tools, particularly sponsorship. Its definition, types, effects and current trends in sponsorship and also to prognosis of a future development. Furthermore practically demonstrates and applies this knowledge of the brand and marketing communications on selected clothing brand Meatfly. A questionnaire survey covers the suitability of sponsorship as a marketing communication tool used for chosen brand, its recording by target group of respondents and its ability to increase a brand awareness.
brand, development, vision, brand building, brand awareness, marketing, marketing research, marketing communications, sponsorship, sales promotion, moral responsibility, community
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury k danému tématu.
2. Vymezte pojmy z oblasti značky, sponzoringu a marketingových komunikací.
3. Realizujte výzkumnou sondu v závislosti na stanovení cílů práce.
4. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data a proveďte jejich interpretaci.
5. Vyvoďte závěry a formulujte doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši odborné literatury k danému tématu.
2. Vymezte pojmy z oblasti značky, sponzoringu a marketingových komunikací.
3. Realizujte výzkumnou sondu v závislosti na stanovení cílů práce.
4. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data a proveďte jejich interpretaci.
5. Vyvoďte závěry a formulujte doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
TAYLOR, David. Brand management: Budování značky od vize k cíli. První. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1818-4.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishnig, a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
VELČOVSKÁ, Šárka a Milada MARHOUNOVÁ. Marketingové pojetí značky. První. Ostrava: VŠB-TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA, 2005. ISBN 80-248-0934-6.
FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. První. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 80-247-0385-8.
Seznam doporučené literatury
TAYLOR, David. Brand management: Budování značky od vize k cíli. První. Brno: Computer Press, a.s., 2007. ISBN 978-80-251-1818-4.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishnig, a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
VELČOVSKÁ, Šárka a Milada MARHOUNOVÁ. Marketingové pojetí značky. První. Ostrava: VŠB-TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA, 2005. ISBN 80-248-0934-6.
FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ. Marketingový výzkum: Jak poznávat své zákazníky. První. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 80-247-0385-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Sponzoring je velmi flexibilním nástrojem, kterým je možné dosáhnout různých komunikačních cílů, přičemž pro některé je vhodnější více, pro některé méně. Píšete na s. 39, že značka Meatfly investuje do sponzoringu 70% marketingového rozpočtu. Umění namíchat správně všechna "P" marketingového mixu a jeho jednotlivých taktik je právě to, co umožníznačce/produktu dlouhodobě uspět na trhu. Myslíte si, že by společnost Meatfly měla komunikační mix obohatit do budoucna i o další taktiky mimo sponzoring? Pokud ano, o jaké konkrétně?
2. Sponzorství sdílí dva základní reklamní cíle: generovat povědomí a podporovat pozitivní sdělení o produktu/firmě. Jde o čistě emotivní formu marketingového komunikačního mixu. Můžete prosím odpovědět, zda podobného "emočního efektu" lze dosáhnout i jinými marketingovými taktikami a případně kterými?
3. Mezi důležité předpoklady úspěšnosti sponzoringu patří podrobná analýza činnosti a atraktivita prostředí, kam své úsilí směřujeme. Aby značka mohla smysluplně komunikovat formou sponzoringu, je důležité najít si a vybrat vhodného partnera. Společnost Meatfly sponzoruje hlavně sportovní akce. Myslíte si, že by bylo vhodné sponzorovat i konkrétní
osobnost ze sportovního odvětví? Jakými dalšími taktikami byste na sponzoring konkrétní osobnosti navázala?
Studentka odpověděla na položené otázky a přesvědčivou prezentací získala B-velmi dobře.