Bakalářská práce Sexismus a genderové rozdíly v reklamě se v první, teoretické části, zabývá vysvětlením pojmů, různými náhledy na jejich problematiku a jejich vzájemným vztahem. Ve druhé, praktické části pak formou dotazníkového průzkumu prověřuje, nakolik jsou odpovědi respondentů shodné s teoretickými poznatky zjištěnými v teoretické části. Závěr práce pak vyhodnocuje, nakolik je oblast genderu a sexismu v reklamě žádoucí řešit jak v konkrétních příkladech, tak k nim budovat celospolečenský postoj.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis sexism and gender differences in advertising in the first part, the explanation of concepts, different views on the issue and their mutual relationship. In the second, practical part through a questionnaire survey examines the extent to which re-spondents' answers consistent with theoretical knowledge identified in the theoretical part. The conclusion then evaluates the extent to which the area of gender and sexism in advertising desirable to address both specific examples, so they build a societal attitude.
Bakalářská práce Sexismus a genderové rozdíly v reklamě se v první, teoretické části, zabývá vysvětlením pojmů, různými náhledy na jejich problematiku a jejich vzájemným vztahem. Ve druhé, praktické části pak formou dotazníkového průzkumu prověřuje, nakolik jsou odpovědi respondentů shodné s teoretickými poznatky zjištěnými v teoretické části. Závěr práce pak vyhodnocuje, nakolik je oblast genderu a sexismu v reklamě žádoucí řešit jak v konkrétních příkladech, tak k nim budovat celospolečenský postoj.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis sexism and gender differences in advertising in the first part, the explanation of concepts, different views on the issue and their mutual relationship. In the second, practical part through a questionnaire survey examines the extent to which re-spondents' answers consistent with theoretical knowledge identified in the theoretical part. The conclusion then evaluates the extent to which the area of gender and sexism in advertising desirable to address both specific examples, so they build a societal attitude.
1. Zpracujte resšerši literárních a dalších zdrojů k tématu bakalářské práce.
2. Stanovte si cíl práce, metodiku výzkumu a výzkumné otázky.
3. V teoretické části popište obecně problematiku a definujte základní termíny.
4. Stanovte si kritéria výzkumu a následně analyzujte vybrané kampaně.
5. Na základě výsledků analýzy navrhněte zlepšení pro konkrétní kampaně.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte resšerši literárních a dalších zdrojů k tématu bakalářské práce.
2. Stanovte si cíl práce, metodiku výzkumu a výzkumné otázky.
3. V teoretické části popište obecně problematiku a definujte základní termíny.
4. Stanovte si kritéria výzkumu a následně analyzujte vybrané kampaně.
5. Na základě výsledků analýzy navrhněte zlepšení pro konkrétní kampaně.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
BAČUVČÍK, Radim. Žena a muž v marketingové komunikaci. 1. vyd. Editor Radim Bačuvčík. Zlín: VeRMum, 2010, 260 s. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-809-0427-341.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007, 223 s. ISBN 978-80-7261-154-6.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 258 s. ISBN 80-726-1010-4.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
BAČUVČÍK, Radim. Žena a muž v marketingové komunikaci. 1. vyd. Editor Radim Bačuvčík. Zlín: VeRMum, 2010, 260 s. Protipóly marketingové komunikace. ISBN 978-809-0427-341.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007, 223 s. ISBN 978-80-7261-154-6.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 258 s. ISBN 80-726-1010-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
Jaký byl cíl vaší práce?
Proč jste v praktické části neanalyzoval žádné vybrané kampaně?
Proč jste si pro analýzu problematiky zvolil dotazníkové šetření?
Bačuvčík položil otázky: Jak probíhal váš výzkum, můžete ho blíže popsat? Dotazník byl či nebyl veřejný a jak dlouho byl zveřejněn? Čím jste se inspiroval pro tvorbu otázek?
Předseda komise položil otázky: jak velký vzorek respondentů je dostačující? Na čem byl postaven výzkum? Na jakou respondentskou skupinu jste se obrátil? Z jaké literatury jste vycházel při výběru dotazníku?
Předseda položil otázku: vysvětlete pojem sexismu ve vztahu k odborné literatuře.
Místopředsedkyně položila otázky: Měnil byste s odstupem času nějakou otázku? Analyzoval jste odpovědi respondentů například dle demografie?
Hovořil jste o dvojím dotazníkovém šetření, to první jste tedy nepoužil v práci? Čím si vysvětlujete nízkou návratnost?
Student nezodpověděl adekvátně výše uvedené otázky komise. Například nedokázal vysvětlit pojem sexismu ve vztahu k odborné literatuře.
Už formální nedostatky zakládají důvod nepřijetí práce. Není uvedena dostačující literatura, která by se týkala problému, který řeší. Celkem obsahuje literatura 4 bibliografické zdroje, z toho dva jsou bibliograficky neúplné. Práce neodpovídá oficiálnímu zadání uvedenému na začátku práce. Autor neanalyzuje vybrané kampaně. Autor nevysvětluje shromážděné data a neinterpretuje je.