Práce pojednává o zaměstnaneckém časopise společnosti PENAM, jako součásti interní komunikace firmy. Zamýšlí se nad tím, zda je nositelem firemní kultury, posiluje hrdost a sounáležitost zaměstnanců k firmě a je nezbytnou součástí interní komunikace firmy. Práce nahlíží na tuto problematiku také z pohledu personalistů společnosti.
Anotace v angličtině
This thesis deals with an employee journal of the PENAM Company as a part of the inter-nal communication. It discusses, whether this journal is a vehicle of corporate culture, whether it reinforces pride and sense of belonging of employees to the company, and whe-ther it is an essential part of the internal communication of the firm. The thesis looks at this issue also from the perspective of Human Resource officers of the company.
Klíčová slova
Komunikace, interní komunikace, firemní design, firemní kultura, firemní identita, firemní image, vztahy s veřejností, společensky odpovědná firma, zaměstnanecký časopis.
Práce pojednává o zaměstnaneckém časopise společnosti PENAM, jako součásti interní komunikace firmy. Zamýšlí se nad tím, zda je nositelem firemní kultury, posiluje hrdost a sounáležitost zaměstnanců k firmě a je nezbytnou součástí interní komunikace firmy. Práce nahlíží na tuto problematiku také z pohledu personalistů společnosti.
Anotace v angličtině
This thesis deals with an employee journal of the PENAM Company as a part of the inter-nal communication. It discusses, whether this journal is a vehicle of corporate culture, whether it reinforces pride and sense of belonging of employees to the company, and whe-ther it is an essential part of the internal communication of the firm. The thesis looks at this issue also from the perspective of Human Resource officers of the company.
Klíčová slova
Komunikace, interní komunikace, firemní design, firemní kultura, firemní identita, firemní image, vztahy s veřejností, společensky odpovědná firma, zaměstnanecký časopis.
1. Charakterizujte interní komunikaci v rámci Public relations,její důležitost v rámci fungování firmy. Vyjmenujte nástroje interní komunikace, proveďte jejich typologii.
2. Charakterizujte zaměstnanecký časopis, jakou funkci má ve společnosti, co by měl obsahovat.
3. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
4. Charakterizujte krátce firmu PENAM, a.s. Proveďte analýzu obsahu zaměstnaneckého časopisu.
5. Sestavte dotazník, proveďte dotazníkové šetření pracovníků personálního úseku a jeho vyhodnocení. Na základě primárního šetření formulujte doporučení pro vydávání časopisu Pecen.
6. Shrňte dosažené výsledky závěrečné práce a naznačte možná pokračování řešené problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte interní komunikaci v rámci Public relations,její důležitost v rámci fungování firmy. Vyjmenujte nástroje interní komunikace, proveďte jejich typologii.
2. Charakterizujte zaměstnanecký časopis, jakou funkci má ve společnosti, co by měl obsahovat.
3. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
4. Charakterizujte krátce firmu PENAM, a.s. Proveďte analýzu obsahu zaměstnaneckého časopisu.
5. Sestavte dotazník, proveďte dotazníkové šetření pracovníků personálního úseku a jeho vyhodnocení. Na základě primárního šetření formulujte doporučení pro vydávání časopisu Pecen.
6. Shrňte dosažené výsledky závěrečné práce a naznačte možná pokračování řešené problematiky.
Seznam doporučené literatury
BLACK SAM: Nejúčinější propagace, Public Relations, Grada Publishing, 1994, Vydání 1., ISBN 80-7169-106-2.
DOČEKALOVÁ, Markéta. Tvůrčí psaní pro každého: jak psát pro noviny a časopisy, jak vymyslet dobrý příběh, praktická cvičení. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 152 s. ISBN 80-247-1602-X.
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, vi, 170 s. ISBN 80-251-1250-0.
KOZEL, R.: Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti, Praha, Grada, 2006,ISBN802470966X.
SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 244s. ISBN 80-247-0564-8.
Seznam doporučené literatury
BLACK SAM: Nejúčinější propagace, Public Relations, Grada Publishing, 1994, Vydání 1., ISBN 80-7169-106-2.
DOČEKALOVÁ, Markéta. Tvůrčí psaní pro každého: jak psát pro noviny a časopisy, jak vymyslet dobrý příběh, praktická cvičení. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 152 s. ISBN 80-247-1602-X.
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, vi, 170 s. ISBN 80-251-1250-0.
KOZEL, R.: Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti, Praha, Grada, 2006,ISBN802470966X.
SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 244s. ISBN 80-247-0564-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky:
Oponent:
V práci uvádíte, že se časopis snažíte změnit od roku 2007, kdy jste si "vytkli za svůj cíl přiblížit se řadovým zaměstnancům obsahem časopisu". Co se za šest let této snahy stalo, když nyní z výzkumu vyplývá tak malá důležitost a dokonce popularita časopisu?
Jaké jiné nástroje firemní komunikace jsou podle Vás vhodné a využitelné ve výrobní potravinářské společnosti?
Proč si myslíte, že vnímaná důležitost firemního časopisu je v očích personalistů tak nízká?
Předseda položil otázku: Kolik zaměstnanců má společnost a kolik z nich je personalistů?
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky.