Bakalářská práce pojednává o marketingové komunikaci užívané v módním průmyslu se zaměřením na španělskou oděvní značku Zara. Účelem této práce je vymezit užití marketingové komunikace v oblasti oděvního průmyslu a následně zmapovat užité komunikační nástroje společnosti Zara na českém trhu. Hlavním cílem této práce je vyhodnocení vnímání těchto komunikačních nástrojů spotřebiteli a také posouzení vnímání komunikovaného obsahu.
Práce je rozdělena na dva oddíly: teoretickou a praktickou část. První oddíl se věnuje definování stěžejních marketingových pojmů s ohledem na módní průmysl. Druhá část se zabývá charakteristikou marketingového a komunikační mixu společnosti Zara. Práce také obsahuje výsledky marketingové výzkumu týkajícího se povědomí českých spotřebitelů o užitých komunikačních nástrojích společnosti Zara na českém trhu.
Anotace v angličtině
The key theme of this bachelor thesis is a description of marketing communication used in the fashion industry with a closer focus on the Spanish clothing brand Zara. The main aim for this work is to analyse and define the tools of marketing communications used by Zara and subsequently evaluate their common knowledge and knowledge of their content among its recipients by the assistance of quantitative survey.
This thesis is divided into a theoretical and a practical part. First part is dedicated to describing the crucial marketing terms with focus on the fashion industry. Second part deals with characteristic of marketing and communications mix of Zara. The outcome of the marketing research regarding awareness of the marketing tools used by Zara among Czech consumers is included in this thesis.
Klíčová slova
Móda, oděv, oděvnictví, marketing, marketingový mix marketingové komunikace, komu-nikační mix, online marketing, podpora prodeje, vizuální merchandising, POS, obchodní výlohy, sociální sítě, webové prezentace, mobilní aplikace, ZARA
Klíčová slova v angličtině
Fashion, clothes, clothing, marketing, marketing mix, marketing communications, commu-nication mix, online marketing, sales promotion, visual merchandising, POS, window dis-plays, social networks, web presentations, mobile applications, ZARA
Rozsah průvodní práce
89 s. (14550 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o marketingové komunikaci užívané v módním průmyslu se zaměřením na španělskou oděvní značku Zara. Účelem této práce je vymezit užití marketingové komunikace v oblasti oděvního průmyslu a následně zmapovat užité komunikační nástroje společnosti Zara na českém trhu. Hlavním cílem této práce je vyhodnocení vnímání těchto komunikačních nástrojů spotřebiteli a také posouzení vnímání komunikovaného obsahu.
Práce je rozdělena na dva oddíly: teoretickou a praktickou část. První oddíl se věnuje definování stěžejních marketingových pojmů s ohledem na módní průmysl. Druhá část se zabývá charakteristikou marketingového a komunikační mixu společnosti Zara. Práce také obsahuje výsledky marketingové výzkumu týkajícího se povědomí českých spotřebitelů o užitých komunikačních nástrojích společnosti Zara na českém trhu.
Anotace v angličtině
The key theme of this bachelor thesis is a description of marketing communication used in the fashion industry with a closer focus on the Spanish clothing brand Zara. The main aim for this work is to analyse and define the tools of marketing communications used by Zara and subsequently evaluate their common knowledge and knowledge of their content among its recipients by the assistance of quantitative survey.
This thesis is divided into a theoretical and a practical part. First part is dedicated to describing the crucial marketing terms with focus on the fashion industry. Second part deals with characteristic of marketing and communications mix of Zara. The outcome of the marketing research regarding awareness of the marketing tools used by Zara among Czech consumers is included in this thesis.
Klíčová slova
Móda, oděv, oděvnictví, marketing, marketingový mix marketingové komunikace, komu-nikační mix, online marketing, podpora prodeje, vizuální merchandising, POS, obchodní výlohy, sociální sítě, webové prezentace, mobilní aplikace, ZARA
Klíčová slova v angličtině
Fashion, clothes, clothing, marketing, marketing mix, marketing communications, commu-nication mix, online marketing, sales promotion, visual merchandising, POS, window dis-plays, social networks, web presentations, mobile applications, ZARA
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné informační zdroje týkající se tématu.
2. Vymezte základní pojmy spojené s tématem práce.
3. Analyzujte marketingové komunikace oděvní společnosti.
4. Proveďte průzkum úspěšnosti komunikační strategie oděvní značky na českém trhu.
5. Zhodnoťte zjistěná data a vymezte závěry práce.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné informační zdroje týkající se tématu.
2. Vymezte základní pojmy spojené s tématem práce.
3. Analyzujte marketingové komunikace oděvní společnosti.
4. Proveďte průzkum úspěšnosti komunikační strategie oděvní značky na českém trhu.
5. Zhodnoťte zjistěná data a vymezte závěry práce.
Seznam doporučené literatury
FRINGS, Gini Stephens. Fashion: from concept to consumer. 9th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Prentice Hall,cc2008, xxii, 474 p. ISBN 978-013-1590-335.
EASEY, Mike. Fashion marketing: from concept to consumer. 3rd ed. Ames, Iowa: Wiley-Blackwell, 2009, xvi, 260 p. ISBN 14-051-3953-6.
BURNS, Leslie Davis, Nancy O BRYANT a Kathy K MULLET. The business of fashion: designing, manufacturing, and marketing. 4th ed. New York: Fairchild Books, c2011, xxiii, 616 s. ISBN 978-1-60901-110-9. .
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
Seznam doporučené literatury
FRINGS, Gini Stephens. Fashion: from concept to consumer. 9th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson Prentice Hall,cc2008, xxii, 474 p. ISBN 978-013-1590-335.
EASEY, Mike. Fashion marketing: from concept to consumer. 3rd ed. Ames, Iowa: Wiley-Blackwell, 2009, xvi, 260 p. ISBN 14-051-3953-6.
BURNS, Leslie Davis, Nancy O BRYANT a Kathy K MULLET. The business of fashion: designing, manufacturing, and marketing. 4th ed. New York: Fairchild Books, c2011, xxiii, 616 s. ISBN 978-1-60901-110-9. .
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V čom spočíva úspech globálnej značky na lokálnom trhu z hľadiska marketingovej komunikácie?
2. Ako prispieva lokálne umiestnenie značky k zvýšeniu hodnoty značky (brand value)?
3. Ako sa merajú kultúrne preferencie, prípadne odlišnosti na lokálnom trhu?
Otázka vedoucího práce:
1. Myslíte si, že by mobilní aplikace na nákup produktů Zara přispěl ke zvýšení obratu společnosti na českém trhu?
Studentka plně odpověděla na položené otázky vedoucího i oponenta práce.