Bakalářská práce se zabývá marketingovými komunikacemi profesionálních a neprofesio-nálních divadel, jejich zákazníkem a zevrubně i managementem. Teorie je poté aplikovaná na profesionální Divadlo Husa na provázku a neprofesionální divadlo Prkno. Výzkum se zaměřuje na vnímání těchto divadel u jejich diváků. Cílem práce je zjistit jak působí mar-ketingové komunikace profesionálních a neprofesionálních divadel na zákazníka.
Anotace v angličtině
The bachelor?s thesis explores the marketing communications of professional and non-professional theaters, their customer base and at large their management. The theory is ap-plied to a professional theatre called Husa na provázku and to an amateur theatre called Prkno. The research focuses on the perception of these theatres by theatre-goers. The aim of this thesis is to find out what impression the marketing communications of the professional and non-professional theatres give to the customer.
Klíčová slova
Marketingové komunikace, divadlo, marketing kultury a umění, divák
Klíčová slova v angličtině
Marketing communications, theater, art marketing, theatre-goer
Rozsah průvodní práce
55 s. (78 219 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá marketingovými komunikacemi profesionálních a neprofesio-nálních divadel, jejich zákazníkem a zevrubně i managementem. Teorie je poté aplikovaná na profesionální Divadlo Husa na provázku a neprofesionální divadlo Prkno. Výzkum se zaměřuje na vnímání těchto divadel u jejich diváků. Cílem práce je zjistit jak působí mar-ketingové komunikace profesionálních a neprofesionálních divadel na zákazníka.
Anotace v angličtině
The bachelor?s thesis explores the marketing communications of professional and non-professional theaters, their customer base and at large their management. The theory is ap-plied to a professional theatre called Husa na provázku and to an amateur theatre called Prkno. The research focuses on the perception of these theatres by theatre-goers. The aim of this thesis is to find out what impression the marketing communications of the professional and non-professional theatres give to the customer.
Klíčová slova
Marketingové komunikace, divadlo, marketing kultury a umění, divák
Klíčová slova v angličtině
Marketing communications, theater, art marketing, theatre-goer
Zásady pro vypracování
1. Zpracujete teoretické podklady v oblasti marketingu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingového mixu divadla Husa na provázku a divadla Prkno.
3. Formou marketingového výzkumu zjistěte informační potřeby cílové skupiny. Porovnejte rozdíly vnímání marketingu u divadel.
4. Na základě výsledků marketingového výzkumu navrhněte nové možnosti využití marketingu a propagační činnosti pro jednotlivá divadla.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujete teoretické podklady v oblasti marketingu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingového mixu divadla Husa na provázku a divadla Prkno.
3. Formou marketingového výzkumu zjistěte informační potřeby cílové skupiny. Porovnejte rozdíly vnímání marketingu u divadel.
4. Na základě výsledků marketingového výzkumu navrhněte nové možnosti využití marketingu a propagační činnosti pro jednotlivá divadla.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. 2.vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. 337s. ISBN 80-86102-53-X.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
TAJTÁKOVÁ, Mária, a kol. Marketing kultúry ? vybrané problémy. 1. Vyd. Bratislava: Ekonóm, 2006, 186s. ISBN 80-225-2176-0.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
DVOŘÁK, Jan. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. 2.vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. 337s. ISBN 80-86102-53-X.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.
TAJTÁKOVÁ, Mária, a kol. Marketing kultúry ? vybrané problémy. 1. Vyd. Bratislava: Ekonóm, 2006, 186s. ISBN 80-225-2176-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Vedoucí a oponent přečetly posudky práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky:
Oponent:
Str. 32: "Divadlo Husa na provázku definuje svou hlavní cílovou skupinu jako studenty a středoškoláky. ? hybnou silou a perspektivou do budoucna jsou již zmínění studenti." - Mám rozumět, že se jedná o vysokoškolské studenty, kteří jsou v centru pozornosti daného divadla? Str. 37: Píšete, že důležitost budování vztahů s veřejností si uvědomují pouze profesionální divadla. Dá se tato domněnka objektivizovat? A co je důvodem? Str. 38: "Obě divadla se snaží využívat sponzoringu a fundraisingu." - Kdo má tuto oblast v jednotlivých divadlech na starost - vedení divadla, samostatný fundraiser?
Právě nedostatek financí je zde velkým problémem. Co byste doporučila zejména divadlu Podlaha?
Studentka zodpověděla otázky oponenta zcela. Nebyly položeny doplňující otázky.