Tato bakalářská práce se zabývá tématem vnímání osobních blogů. Dává si za cíl poskyt-nout vhled do chování a očekávání internetových čtenářů, konkrétněji čtenářů osobních blogů.
Teoretická část vymezuje všechny výrazy a témata nutná pro pochopení následující části, tedy zabývá se problematikou internetu, budování značky a osobního blogu. V praktické části jsou rozebrány odpovědi vzešlé z výzkumné sondy. Výzkumné otázky této bakalářské práce se zabývají problematikou vnímání, chování a očekávání respondentů vzhledem k osobním blogům.
Poslední část nabízí vzhled autora této práce do problematiky osobních blogů se zaměřením na praktické postřehy a inspiraci pro ostatní blogery.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the perception of personal blogs. It aims to provide an in-sight into the behavior and expectations of internet readers, particularly readers of personal blogs.
The theoretical part defines all terms and topics necessary for understanding the following section, therefore, deals with the issues of internet, brand building and personal blogging. The practical part deals with responses arising from a research. The research questions of this bachelor thesis deals with the issue of perception, behavior and expectations of re-spondents due to personal blogs.
The last part offers the look of this author's work to the issue of personal blogging with a focus on practical insights and inspiration to other bloggers.
Klíčová slova
Osobní blog, značka, internet, sociální sítě, SEO, copywriting
Klíčová slova v angličtině
Personal blog, brand, internet, social networking, SEO, copywriting
Rozsah průvodní práce
66 s. (75 731 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem vnímání osobních blogů. Dává si za cíl poskyt-nout vhled do chování a očekávání internetových čtenářů, konkrétněji čtenářů osobních blogů.
Teoretická část vymezuje všechny výrazy a témata nutná pro pochopení následující části, tedy zabývá se problematikou internetu, budování značky a osobního blogu. V praktické části jsou rozebrány odpovědi vzešlé z výzkumné sondy. Výzkumné otázky této bakalářské práce se zabývají problematikou vnímání, chování a očekávání respondentů vzhledem k osobním blogům.
Poslední část nabízí vzhled autora této práce do problematiky osobních blogů se zaměřením na praktické postřehy a inspiraci pro ostatní blogery.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the perception of personal blogs. It aims to provide an in-sight into the behavior and expectations of internet readers, particularly readers of personal blogs.
The theoretical part defines all terms and topics necessary for understanding the following section, therefore, deals with the issues of internet, brand building and personal blogging. The practical part deals with responses arising from a research. The research questions of this bachelor thesis deals with the issue of perception, behavior and expectations of re-spondents due to personal blogs.
The last part offers the look of this author's work to the issue of personal blogging with a focus on practical insights and inspiration to other bloggers.
Klíčová slova
Osobní blog, značka, internet, sociální sítě, SEO, copywriting
Klíčová slova v angličtině
Personal blog, brand, internet, social networking, SEO, copywriting
Zásady pro vypracování
1. Popište důvody výběru tématu a zpracujte teoretickou část tématu Vnímání osobních blogů.
2. V teoretické části charakterizujte internetové prostředí webových stránek se zvláštním zaměřením na fungování, propagaci a správu osobních blogů.
3. Definujte cíl práce, postup výzkumu a výzkumné otázky.
4. Sestavte dotazníkové šetření, na základě kterého budete analyzovat danou problematiku.
5. Na základě výzkumu proveďte zhodnocení v otázce vnímání osobních blogů.
Zásady pro vypracování
1. Popište důvody výběru tématu a zpracujte teoretickou část tématu Vnímání osobních blogů.
2. V teoretické části charakterizujte internetové prostředí webových stránek se zvláštním zaměřením na fungování, propagaci a správu osobních blogů.
3. Definujte cíl práce, postup výzkumu a výzkumné otázky.
4. Sestavte dotazníkové šetření, na základě kterého budete analyzovat danou problematiku.
5. Na základě výzkumu proveďte zhodnocení v otázce vnímání osobních blogů.
Seznam doporučené literatury
ŠINDELÁŘ, Jan. Blog: vytváříme a vedeme internetový deník. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 104 s. ISBN 8025109275.
KAPUTA, Catherine. Staňte se značkou!: osobní branding, aneb, jak si chytří lidé budují značku, která jim zajistí úspěch. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2011, 239 s. ISBN 978-80-7261-234-5.
DAWSON, Alexander. Výjimečný webdesign: jak tvořit osobité, přitažlivé, použitelné weby. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012, 344 s. ISBN 978-80-251-3719-2.
HORŇÁKOVÁ, Michaela. Copywriting: podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 252 s. ISBN 978-80-251-3269-2.
PROCHÁZKA, David. SEO: cesta k propagaci vlastního webu. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 144 s. ISBN 978-80-247-4222-9.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
Seznam doporučené literatury
ŠINDELÁŘ, Jan. Blog: vytváříme a vedeme internetový deník. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006, 104 s. ISBN 8025109275.
KAPUTA, Catherine. Staňte se značkou!: osobní branding, aneb, jak si chytří lidé budují značku, která jim zajistí úspěch. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2011, 239 s. ISBN 978-80-7261-234-5.
DAWSON, Alexander. Výjimečný webdesign: jak tvořit osobité, přitažlivé, použitelné weby. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012, 344 s. ISBN 978-80-251-3719-2.
HORŇÁKOVÁ, Michaela. Copywriting: podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 252 s. ISBN 978-80-251-3269-2.
PROCHÁZKA, David. SEO: cesta k propagaci vlastního webu. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 144 s. ISBN 978-80-247-4222-9.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky oponenta:
1. Jaký vliv(na blogu) má stylistika jazyka českého na recipienta?
2. Pokud byste měl vytknout jeden osobní blog z prostředí "českého internetu", který by to
byl a proč?
3. Existuje blog, resp. dogger, který je mimořádně populární a neodhaluje svoji identitu? Má
tento přístup smysl? Nebo je blog určený primárně pro budování osobnosti a sekundárně
pro sdílení informací?
Bačuvčík, Ph.D. položil otázku: Jakým způsobem jste oslovil respondenty?
Předseda komise položil otázku: Jak se konstruuje reprezentativní výzkumný vzorek?
Student zodpověděl otázky zcela.