Bakalárska práca sa v teoretickej časti zaoberá problematikou historického vývoja obchodných značiek a teoretickými poznatkami o corporate identity. Praktická časť popisuje historický vývoj značky IKEA od založenia spoločnosti po súčasnosť, jej corporate identity a hlavnú víziu. Okrem toho sa tu nachádza vyhodnotenie výskumu, zaoberajúceho vnímaním značky cieľovou skupinou.
Anotace v angličtině
A theoretical part of this bachelor thesis deals with the historical development of trademarks and theoretical knowledge of corporate identity. A practical part describes the historical development of the IKEA brand since establishment until the present, its corporate identity and main vision. Except that, there are results of a research dealing with a brand perception.
Bakalárska práca sa v teoretickej časti zaoberá problematikou historického vývoja obchodných značiek a teoretickými poznatkami o corporate identity. Praktická časť popisuje historický vývoj značky IKEA od založenia spoločnosti po súčasnosť, jej corporate identity a hlavnú víziu. Okrem toho sa tu nachádza vyhodnotenie výskumu, zaoberajúceho vnímaním značky cieľovou skupinou.
Anotace v angličtině
A theoretical part of this bachelor thesis deals with the historical development of trademarks and theoretical knowledge of corporate identity. A practical part describes the historical development of the IKEA brand since establishment until the present, its corporate identity and main vision. Except that, there are results of a research dealing with a brand perception.
1. Zpracujte teoretická východiska, která se vztahují k vývoji a budování značky, psychologii a rozhodování spotřebitele, corporate designu (v rámci corporate identity).
2. Analyzujte historii, současnost a corporate design (v rámci corporate identity) značky IKEA.
3. Realizujte a vyhodnoťte průzkumnou sondu u zvolené cílové skupiny a zjistěte jejich postoj k značke IKEA.
4. Zhodnoťte osobní přínos práce, zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska, která se vztahují k vývoji a budování značky, psychologii a rozhodování spotřebitele, corporate designu (v rámci corporate identity).
2. Analyzujte historii, současnost a corporate design (v rámci corporate identity) značky IKEA.
3. Realizujte a vyhodnoťte průzkumnou sondu u zvolené cílové skupiny a zjistěte jejich postoj k značke IKEA.
4. Zhodnoťte osobní přínos práce, zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
OLINS, Wally. O značkách. Vyd. 1. Praha: Argo, 2009, 253 s. ISBN 978-80-257-0158-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
OLINS, Wally. O značkách. Vyd. 1. Praha: Argo, 2009, 253 s. ISBN 978-80-257-0158-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Z analýzy bylo zjištěno, že 100 % respondentů zná značku IKEA. Nebylo to také způsobeno tím, že v názvu výzkumu na vyplnto.cz bylo jméno značky? Pokud ano, jak by autorka podložila relevanci dat?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
2. Z výsledků vyplynulo, že 37 % respondentů má IKEU spojenu s restaurací. Co si o tomto zjištění autorka myslí i v souvislosti s koňskými masovými kuličkami? Jaký vliv měla tato kauza na značku?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
3. Jsou benefity věrnostní karty IKEA dobře nastavené a pro zákazníky výhodné?
Studentka odpověděla na položenou otázku.