Diplomová práce se stěžejně zabývá multikulturní kompetencí studentů Univerzity Tomáše Bati a je zaměřena na popis jejich konkrétních modelů. Dochází zde ke komparaci multikulturní kompetence u studentů, kteří absolvovali studijní program ERASMUS s těmi, co tuto příležitost nevyužili. Práce zkoumá i rozdíly mezi jazykovou vybaveností a mírou multikulturní kompetence a zda má absolvování programu ERASMUS vliv na míru zainteresovanosti pracovat v zahraničí.
Anotace v angličtině
The thesis is aimed at multicultural competence of Tomas Bata University students with a focus on its specific models. There is a comparison of multicultural competence of students who have completed ERASMUS programme with those who did not use this opportunity. Thesis also examines the differences between language skills and the level of multicultural competence and whether the completion of the ERASMUS programme has some influence on the interest in working abroad.
Klíčová slova
multikulturní kompetence, multikulturní výchova, ERASMUS, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
multicultural competence, multicultural education, ERASMUS, quantitative study
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se stěžejně zabývá multikulturní kompetencí studentů Univerzity Tomáše Bati a je zaměřena na popis jejich konkrétních modelů. Dochází zde ke komparaci multikulturní kompetence u studentů, kteří absolvovali studijní program ERASMUS s těmi, co tuto příležitost nevyužili. Práce zkoumá i rozdíly mezi jazykovou vybaveností a mírou multikulturní kompetence a zda má absolvování programu ERASMUS vliv na míru zainteresovanosti pracovat v zahraničí.
Anotace v angličtině
The thesis is aimed at multicultural competence of Tomas Bata University students with a focus on its specific models. There is a comparison of multicultural competence of students who have completed ERASMUS programme with those who did not use this opportunity. Thesis also examines the differences between language skills and the level of multicultural competence and whether the completion of the ERASMUS programme has some influence on the interest in working abroad.
Klíčová slova
multikulturní kompetence, multikulturní výchova, ERASMUS, kvantitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
multicultural competence, multicultural education, ERASMUS, quantitative study
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturních kompetencí, jejich modelů a studia v zahraničí v rámci programu ERASMUS.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturních kompetencí, jejich modelů a studia v zahraničí v rámci programu ERASMUS.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
POPE, Raechele L, Amy L REYNOLDS a John A MUELLER. Multicultural competence in student affairs. 1st ed. San Francisco: Jossey-Bass, 2004, 261 s. ISBN 0-7879-6207-4.
DEARDORFF, Darla K. Identification and assessment of intercultural competence as a student outcome of internationalization. Journal of studies in intercultural education. 2006, č. 3, s. 241-266. ISSN 1028-3153.
BANKS, James A a Cherry A BANKS. Multicultural education: issues and perspectives. 6th ed. Hoboken, N.J.: Wiley, 2005, 491 s. ISBN 04-717-8047-2.
GRANT, Carl A a Gloria LADSON-BILLINGS. Dictionary of multicultural education. Phoenix, Ariz.: Oryx Press, 1997, 308 s. ISBN 0-89774-798-4.
SKARDÉUS, Marianne. Building Connections through Study Abroad - Mobility in Europe. Delta Kappa Gamma Bulletin. 2010, č. 76, s. 43-53.
Seznam doporučené literatury
POPE, Raechele L, Amy L REYNOLDS a John A MUELLER. Multicultural competence in student affairs. 1st ed. San Francisco: Jossey-Bass, 2004, 261 s. ISBN 0-7879-6207-4.
DEARDORFF, Darla K. Identification and assessment of intercultural competence as a student outcome of internationalization. Journal of studies in intercultural education. 2006, č. 3, s. 241-266. ISSN 1028-3153.
BANKS, James A a Cherry A BANKS. Multicultural education: issues and perspectives. 6th ed. Hoboken, N.J.: Wiley, 2005, 491 s. ISBN 04-717-8047-2.
GRANT, Carl A a Gloria LADSON-BILLINGS. Dictionary of multicultural education. Phoenix, Ariz.: Oryx Press, 1997, 308 s. ISBN 0-89774-798-4.
SKARDÉUS, Marianne. Building Connections through Study Abroad - Mobility in Europe. Delta Kappa Gamma Bulletin. 2010, č. 76, s. 43-53.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s dosavadními výzkumy, které byly v dané tématice realizovány. Následně prezentoval design výzkumu a výstupy výzkumného šetření. V rámci obhajoby byly přečteny posudky a student zodpověděl otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce.
Student byl výborně připraven na obhajobu diplomové práce.
Diskuze:
V jaké verzi programu statistica jste zpracovával výsledky? Statistica 10.