Spokojenost uživatelů je pro práci v sociálních službách základním kritériem umožňujícím posouzení účinnosti a kvality odvedené služby. Ve své diplomové práci se zabývám spoko-jeností uživatelů služeb Centra pro sluchově postižené Hodonínsko, o. p. s. Teoretická část práce je věnována organizaci, kvalitě nabídky služeb, charakteristice osob se sluchovým postižením a mírou spokojenosti klientů.
Cílem diplomové práce je průzkum spokojenosti uživatelů služeb tohoto centra v oblasti kvality a dostupnosti služby a způsobilosti personálu v závislosti na šesti zvolených kritéri-ích. Dotazníkové šetření bylo provedeno u 240 respondentů, výsledkem bylo statistické prokázání spokojenosti většiny uživatelů.
Výsledky budou využity jako inspirace pro ostatní organizační složky, budou podkladem pro optimální nastavení dotační politiky organizace a také hodnotnou zpětnou vazbou pro další plánování služeb a charakter práce naší organizace.
Anotace v angličtině
User satisfaction is a basic criteria which allows evaluation of efficiency and quality of provided service in social service profession. In my thesis I deal with user satisfaction with Centre for hearing-impaired people Hodonín Distric, o. p. s. Theoretical part of the thesis is applies to organisation, quality of offered service, characterization of hearing-impaired people and degree of clients satisfaction.
The aim of the thesis is examination of user satisfaction with this centre in terms of service quality and availability, and personnel qualification based on six selected criterias. The questionings was applied to 240 respondents, it resulted in statistic evidence of satisfaction of majority of users.
The results will be used as inspiration for other organisational units, it will be used as a base for optimal configuration of organisation grants policy. It will be also a valuable feedback for another service planning and work character of our organisation.
Klíčová slova
sociální služby, kvalita, sluchové postižení, komunikace osob se sluchovým postižením, spokojenost, kvantitativní výzkum, dotazník
Klíčová slova v angličtině
social services, quality, hearing disablement, communication of hearing-impared people, satisfaction, quantitative research, questionnaire
Rozsah průvodní práce
119
Jazyk
CZ
Anotace
Spokojenost uživatelů je pro práci v sociálních službách základním kritériem umožňujícím posouzení účinnosti a kvality odvedené služby. Ve své diplomové práci se zabývám spoko-jeností uživatelů služeb Centra pro sluchově postižené Hodonínsko, o. p. s. Teoretická část práce je věnována organizaci, kvalitě nabídky služeb, charakteristice osob se sluchovým postižením a mírou spokojenosti klientů.
Cílem diplomové práce je průzkum spokojenosti uživatelů služeb tohoto centra v oblasti kvality a dostupnosti služby a způsobilosti personálu v závislosti na šesti zvolených kritéri-ích. Dotazníkové šetření bylo provedeno u 240 respondentů, výsledkem bylo statistické prokázání spokojenosti většiny uživatelů.
Výsledky budou využity jako inspirace pro ostatní organizační složky, budou podkladem pro optimální nastavení dotační politiky organizace a také hodnotnou zpětnou vazbou pro další plánování služeb a charakter práce naší organizace.
Anotace v angličtině
User satisfaction is a basic criteria which allows evaluation of efficiency and quality of provided service in social service profession. In my thesis I deal with user satisfaction with Centre for hearing-impaired people Hodonín Distric, o. p. s. Theoretical part of the thesis is applies to organisation, quality of offered service, characterization of hearing-impaired people and degree of clients satisfaction.
The aim of the thesis is examination of user satisfaction with this centre in terms of service quality and availability, and personnel qualification based on six selected criterias. The questionings was applied to 240 respondents, it resulted in statistic evidence of satisfaction of majority of users.
The results will be used as inspiration for other organisational units, it will be used as a base for optimal configuration of organisation grants policy. It will be also a valuable feedback for another service planning and work character of our organisation.
Klíčová slova
sociální služby, kvalita, sluchové postižení, komunikace osob se sluchovým postižením, spokojenost, kvantitativní výzkum, dotazník
Klíčová slova v angličtině
social services, quality, hearing disablement, communication of hearing-impared people, satisfaction, quantitative research, questionnaire
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti spokojenosti, kvality poskytování služeb, problematiky sluchového postižení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti spokojenosti, kvality poskytování služeb, problematiky sluchového postižení.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BÁRTLOVÁ, Sylva a Helena HNILICOVÁ. Vybrané metody a techniky výzkumu. Zjišťování spokojenosti pacientů. Brno: IDVPZ, 2000. ISBN 80-701-3311-2.
HRUBÝ, Jaroslav. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu, 1. díl. Praha: Septima, 1997. ISBN 80-7216-006-0.
HUDÁKOVÁ, Andrea. Ve světě sluchového postižení: informační a vzdělávací publikace (nejen) pro zdravotnický personál o životě a potřebách neslyšících, nedoslýchavých a ohluchlých lidí a lidí s kochleárním implantátem. Praha: Středisko rané péče Tamtam, 2005. ISBN 80-86792-27-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
NENADÁL, Jaroslav et al. Modely měření a zlepšování spokojenosti zákazníků: výstup z projektu podpory jakosti č. 4/4/2004. Praha: Národní informační středisko pro podporu jakosti, 2004. ISBN 80-02-01672-6. Dostupné také z: http://www.businessinfo.cz/files/archiv/dokumenty/061019_modely-rizeni-spokojenosti-zakazniku.pdf
Seznam doporučené literatury
BÁRTLOVÁ, Sylva a Helena HNILICOVÁ. Vybrané metody a techniky výzkumu. Zjišťování spokojenosti pacientů. Brno: IDVPZ, 2000. ISBN 80-701-3311-2.
HRUBÝ, Jaroslav. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu, 1. díl. Praha: Septima, 1997. ISBN 80-7216-006-0.
HUDÁKOVÁ, Andrea. Ve světě sluchového postižení: informační a vzdělávací publikace (nejen) pro zdravotnický personál o životě a potřebách neslyšících, nedoslýchavých a ohluchlých lidí a lidí s kochleárním implantátem. Praha: Středisko rané péče Tamtam, 2005. ISBN 80-86792-27-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
NENADÁL, Jaroslav et al. Modely měření a zlepšování spokojenosti zákazníků: výstup z projektu podpory jakosti č. 4/4/2004. Praha: Národní informační středisko pro podporu jakosti, 2004. ISBN 80-02-01672-6. Dostupné také z: http://www.businessinfo.cz/files/archiv/dokumenty/061019_modely-rizeni-spokojenosti-zakazniku.pdf
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, uvedla hlavní cíle a metodologii výzkumu. Následně uvedla nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. V průběhu prezentace taktéž odpověděla na otázky oponenta diplomové práce.
Komise zdůraznila potenciál diplomové práce a taktéž její kvalitu.