Tato bakalářská práce se zabývá problematikou novodobého fenoménu singles a rovněž se věnuje tradiční rodině. Teoretická část upřesňuje historické pozadí a vznik rodiny, následně také charakterizuje její změny v současnosti. Další kapitola je věnována fenoménu singles, jeho historickému vývoji, nynější situaci a nejčastějším příčinám, které stojí na počátku rozhodnutí stát se singlem. Poslední kapitola teoretické části se věnuje životním hodnotám populace, historickým proměnám těchto hodnot a preferencím v hodnotovém žebříčku v době současné.
V empirické části jsou zjišťovány údaje o hodnotových preferencích studentů středních škol, jejich názory na problematiku rodinných soužití a život single jedinců.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the problems of the modern phenomenon of singles and also focuses on the traditional family. The theoretical part explains the historical background and the formation of families, then also characterizes the change in the present. Another chapter is devoted to the phenomenon singles, its historical development, current situation and common causes, which stand at the beginning of the decision to become a single. Last chapter is devoted to the life values of the population, historical changes of these values and preferences of the value chain in the current period.
In the empirical section collects data on value preferences of secondary school students, their views on family life and coexistence of single individuals.
Klíčová slova
Rodina, Fenomén singles, Hodnoty, Manželství
Klíčová slova v angličtině
Family, Singles phenomenon, Values, Marriage
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou novodobého fenoménu singles a rovněž se věnuje tradiční rodině. Teoretická část upřesňuje historické pozadí a vznik rodiny, následně také charakterizuje její změny v současnosti. Další kapitola je věnována fenoménu singles, jeho historickému vývoji, nynější situaci a nejčastějším příčinám, které stojí na počátku rozhodnutí stát se singlem. Poslední kapitola teoretické části se věnuje životním hodnotám populace, historickým proměnám těchto hodnot a preferencím v hodnotovém žebříčku v době současné.
V empirické části jsou zjišťovány údaje o hodnotových preferencích studentů středních škol, jejich názory na problematiku rodinných soužití a život single jedinců.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the problems of the modern phenomenon of singles and also focuses on the traditional family. The theoretical part explains the historical background and the formation of families, then also characterizes the change in the present. Another chapter is devoted to the phenomenon singles, its historical development, current situation and common causes, which stand at the beginning of the decision to become a single. Last chapter is devoted to the life values of the population, historical changes of these values and preferences of the value chain in the current period.
In the empirical section collects data on value preferences of secondary school students, their views on family life and coexistence of single individuals.
Klíčová slova
Rodina, Fenomén singles, Hodnoty, Manželství
Klíčová slova v angličtině
Family, Singles phenomenon, Values, Marriage
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických hledisek z oblasti rodiny a fenoménu singles.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu dotazníkovým šetřením.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických hledisek z oblasti rodiny a fenoménu singles.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu dotazníkovým šetřením.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. Vyd. 2. Praha: Sociologické nakladatelství, 1997. ISBN 80-858-5024-9.
TOMÁŠEK, Marcel. Singles a jejich vztahy; kvalitativní pohled na nesezdané a nekohabitující jednotlivce v České republice. Sociologický časopis[online]. 2006, č. 1 [cit. 2012-11-19]. Dostupné z: http://sreview.soc.cas.cz/uploads/1410f645b65a6fdda3b4a2beaf43bb8964b9bc80_584_107tomasek22.pdf
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 1999. ISBN 80-720-3124-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3673-833.
Generace Singles [online]. 2011 [cit. 2012-11-19]. Dostupné z: http://www.generacesingles.cz/?p=clankyosingles
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. Vyd. 2. Praha: Sociologické nakladatelství, 1997. ISBN 80-858-5024-9.
TOMÁŠEK, Marcel. Singles a jejich vztahy; kvalitativní pohled na nesezdané a nekohabitující jednotlivce v České republice. Sociologický časopis[online]. 2006, č. 1 [cit. 2012-11-19]. Dostupné z: http://sreview.soc.cas.cz/uploads/1410f645b65a6fdda3b4a2beaf43bb8964b9bc80_584_107tomasek22.pdf
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 1999. ISBN 80-720-3124-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3673-833.
Generace Singles [online]. 2011 [cit. 2012-11-19]. Dostupné z: http://www.generacesingles.cz/?p=clankyosingles
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci. Upřesněte volbu základního a výběrového souboru. (doc. Wiegerová) Z odpovědi vyplynulo, že studentka nepochopila zcela práci s volbou souboru. Dále doc. Wigerová upozornila na nepřesné pojmenování v určení metodologie a techniky sběru dat.
Studentka dále odpověděla na otázky uvedné v posudcích, uznala nevhodnost otázky č. 25 v dotazníku. Doc. Wiegerová upozornila na celkově nevhodně subjektivně položené otázky v dotazníku, což neodpovídá kvantitativnímu výzkumu. Dr. Kočvarová dále uvedla, že v práci chybí stanovení výzkumných otázek a celkově je tato část poněkud nepřehledná.