Diplomová práce se zabývala stravovacími návyky žáků 2. stupně základní škol a možným vznikem poruch příjmů potravy. Cílem práce bylo provést dotazníkový průzkum u respon-dentů ve věku 12 - 15 let. Srovnány byly stravovací návyky dle rozdělení BMI/percentilu, věku i pohlaví a jednotlivých škol. Z průzkumu vyplynulo, že stravovací návyky žáků mají jisté nedostatky v podobě nepravidelné konzumace snídaně a nižšího příjmu tekutin. Mož-ností vznikem poruch příjmu potravy jsou více ohroženy dívky, avšak žádný z respondentů nevykazuje znaky onemocnění těmito poruchami.
Anotace v angličtině
The thesis dealt with the eating habits of 2 students Grade Primary School and the possibi-lity of developing eating disorders. The aim was to carry out a questionnaire survey among respondents aged 12-15 years. Compared the eating habits according to BMI distribution / percentile, age and gender and individual schools. The survey showed that children's eating habits have deficiencies like irregular having breakfast and low fluid intake. The girls are the most endangered group from point of the view eating disorders. But nobody showes the symptoms of these diseases.
Diplomová práce se zabývala stravovacími návyky žáků 2. stupně základní škol a možným vznikem poruch příjmů potravy. Cílem práce bylo provést dotazníkový průzkum u respon-dentů ve věku 12 - 15 let. Srovnány byly stravovací návyky dle rozdělení BMI/percentilu, věku i pohlaví a jednotlivých škol. Z průzkumu vyplynulo, že stravovací návyky žáků mají jisté nedostatky v podobě nepravidelné konzumace snídaně a nižšího příjmu tekutin. Mož-ností vznikem poruch příjmu potravy jsou více ohroženy dívky, avšak žádný z respondentů nevykazuje znaky onemocnění těmito poruchami.
Anotace v angličtině
The thesis dealt with the eating habits of 2 students Grade Primary School and the possibi-lity of developing eating disorders. The aim was to carry out a questionnaire survey among respondents aged 12-15 years. Compared the eating habits according to BMI distribution / percentile, age and gender and individual schools. The survey showed that children's eating habits have deficiencies like irregular having breakfast and low fluid intake. The girls are the most endangered group from point of the view eating disorders. But nobody showes the symptoms of these diseases.
I. Teoretická část
Výživa a stravovací návyky
Význam školního stravování pro výživu dětí
Charakteristika doporučených denních dávek dětí školního věku
Nevhodné stravovací návyky
II. Praktická část
Metodika práce
Vyhodnocení stravovacích návyků žáků základních škol
Výsledky a diskuze
Zásady pro vypracování
I. Teoretická část
Výživa a stravovací návyky
Význam školního stravování pro výživu dětí
Charakteristika doporučených denních dávek dětí školního věku
Nevhodné stravovací návyky
II. Praktická část
Metodika práce
Vyhodnocení stravovacích návyků žáků základních škol
Výsledky a diskuze
Seznam doporučené literatury
[1] STRÁNSKÝ, M., KOHOUT, P. Referenční hodnoty pro příjem živin. 1. vyd. Praha, 2011. ISBN 978-80-254-6987-3.
[2] PAPEŽOVÁ, H. Spektrum poruch příjmu potravy: interdisciplinární přístup. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 424 s. ISBN 978-80-247-2425-6.
[3] DOSTÁLOVÁ, J., VERÍŠOVÁ, L. Výživová doporučení a praxe školního stravování. Výživa a potraviny. 2006, č. 4.
[4] FLEXNER, W. Adolescence. 1st ed. New Delhi, India: Sarup, 2004, 79 s. ISBN 81-762-5531-9.
Seznam doporučené literatury
[1] STRÁNSKÝ, M., KOHOUT, P. Referenční hodnoty pro příjem živin. 1. vyd. Praha, 2011. ISBN 978-80-254-6987-3.
[2] PAPEŽOVÁ, H. Spektrum poruch příjmu potravy: interdisciplinární přístup. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 424 s. ISBN 978-80-247-2425-6.
[3] DOSTÁLOVÁ, J., VERÍŠOVÁ, L. Výživová doporučení a praxe školního stravování. Výživa a potraviny. 2006, č. 4.
[4] FLEXNER, W. Adolescence. 1st ed. New Delhi, India: Sarup, 2004, 79 s. ISBN 81-762-5531-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prokázala teoretické znalosti dané problematiky a schopnost jejich aplikace. Obhajoba diplomové práce byla přesvědčivá a úplná. Na otázky vedoucího, oponenta a komise odpovídala pohotově, věcně a správně.