Bakalářská práce je zaměřena na význam průřezových témat dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání(dále jen RVP ZV)na základních školách,popis, charakteristiku a možnosti, jak jednotlivá témata zařadit do školního vzdělávacího programu. V teoretické části je podrobně popsán RVP ZV, jeho části,vysvětlení důležitých pojmů, jako jsou např. cíle vzdělávání nebo klíčové kompetence.Je zde definován školní vzdělávací program (dále jen ŠVP), postup jeho tvorby,jeho přednosti a úskalí.Velmi důležitou částí je charakteristika průřezových témat a jejich možnosti začleňování do ŠVP.V praktické části je provedeno dotazníkové šetření mezi pedagogy,které je zaměřeno na zjišťování názorů a postojů k problematice ŠVP a průřezových témat na jejich škole.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the importance of cross-section topics according to The Framework Educational Programme at primary schools, thein characterization and wals of thein incorporation in The School Educational Programme. The teoretical part avers in details The Framework Educational Programme for Basic Educational and its components. Explanations are given of relevant concepts such as the aim of education and key kompetence. The School Educational Programme, the method of its creation and its pros and cons are described in this part. Attributes of the cross-section topics and wals of thein incorporation in The School Educational Programme are included as well. The practical part evaluates questioner survey focused on teacher's opinions and stances on The School Educational Programme and the cross-section topics at thein schools.
curriculum, The Framework Educational programme, The School Educational Programme, key kompetence, cross-section topics.
Rozsah průvodní práce
58 s. (88 386)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na význam průřezových témat dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání(dále jen RVP ZV)na základních školách,popis, charakteristiku a možnosti, jak jednotlivá témata zařadit do školního vzdělávacího programu. V teoretické části je podrobně popsán RVP ZV, jeho části,vysvětlení důležitých pojmů, jako jsou např. cíle vzdělávání nebo klíčové kompetence.Je zde definován školní vzdělávací program (dále jen ŠVP), postup jeho tvorby,jeho přednosti a úskalí.Velmi důležitou částí je charakteristika průřezových témat a jejich možnosti začleňování do ŠVP.V praktické části je provedeno dotazníkové šetření mezi pedagogy,které je zaměřeno na zjišťování názorů a postojů k problematice ŠVP a průřezových témat na jejich škole.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the importance of cross-section topics according to The Framework Educational Programme at primary schools, thein characterization and wals of thein incorporation in The School Educational Programme. The teoretical part avers in details The Framework Educational Programme for Basic Educational and its components. Explanations are given of relevant concepts such as the aim of education and key kompetence. The School Educational Programme, the method of its creation and its pros and cons are described in this part. Attributes of the cross-section topics and wals of thein incorporation in The School Educational Programme are included as well. The practical part evaluates questioner survey focused on teacher's opinions and stances on The School Educational Programme and the cross-section topics at thein schools.
curriculum, The Framework Educational programme, The School Educational Programme, key kompetence, cross-section topics.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na zmapování základního pojmosloví;
- na rozbor RVP ZV a vybraných ŠVP;
- na analýzu průřezových témat.
Součástí práce bude sociologický výzkum vybraných průřezových témat a jejich začlenění do ŠVP základních škol.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na zmapování základního pojmosloví;
- na rozbor RVP ZV a vybraných ŠVP;
- na analýzu průřezových témat.
Součástí práce bude sociologický výzkum vybraných průřezových témat a jejich začlenění do ŠVP základních škol.
Seznam doporučené literatury
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010.
Hederer, J. Životní prostředí a výchova. Praha: Portál, 1994.
Mičienka, M., Jirák, J., a kol. Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007.
Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002.
Průcha, J. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006.
Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005.
Valenta, J. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: Aisis, 2006.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010.
Hederer, J. Životní prostředí a výchova. Praha: Portál, 1994.
Mičienka, M., Jirák, J., a kol. Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007.
Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002.
Průcha, J. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006.
Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP, 2005.
Valenta, J. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: Aisis, 2006.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vystoupení studentky}
Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)}
- odpověděla dobře}
Prof. Jílek}
Etická výchovy a důvody jejího nezařazení do teoretické i praktické části vaší práce.}
- odpověděla částečně}
dr. Sýkora}
Zdůvodněte formulaci hypotézy H2.}
- odpověděa částečně}
doc. Laca
Zkonkretizujte doporučení pro praxi pro všechny typy škol.