Diplomové práce na téma ?Životní problémy středoškolské mládeže? pojednává o dnešní středoškolské mládeži, o jejím životním stylu, hodnotové orientaci a okrajově se zabývá i jejím problémovým chováním. Dále je zde věnovaná pozornost problémům, které zažívají ve škole, v rodině, ve vztazích s vrstevníky i v každodenním životě a kde mohou při řešení těchto problémů hledat pomoc. V praktické části jsem zjišťoval, jaké problémy prožívají dnešní středoškoláci a s kým je nejčastěji řeší. Cílem práce je zanalyzovat životní problémy dnešní středoškolské mládeže, kde tyto problémy vznikají, co ovlivňuje jejich vznik, kde a u koho může mládež hledat pomoc při řešení těchto problémů
Anotace v angličtině
Thesis on the topic "Life troubles high school students" is about today's youth school, about her lifestyle, value orientation and marginally also deals with the problem behavior. There is also devoted attention to the problems experienced at school, in the family, relationships with peers in everyday life and where they can solve this problem to seek help. In the practical part I found out what problems they experience today's high school and who is most often solves. The aim is to analyze the environmental problems of today's high school students, where these problems arise, what influences their formation, where and from whom young people can seek help in solving these problems.
Klíčová slova
středoškolská mládež, adolescent, dospívající, životní problém, rodina, škola, vrstevníci, pomoc
Klíčová slova v angličtině
high school youth, adolescent, teenager, life problems, family, school, peers, help
Rozsah průvodní práce
74
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomové práce na téma ?Životní problémy středoškolské mládeže? pojednává o dnešní středoškolské mládeži, o jejím životním stylu, hodnotové orientaci a okrajově se zabývá i jejím problémovým chováním. Dále je zde věnovaná pozornost problémům, které zažívají ve škole, v rodině, ve vztazích s vrstevníky i v každodenním životě a kde mohou při řešení těchto problémů hledat pomoc. V praktické části jsem zjišťoval, jaké problémy prožívají dnešní středoškoláci a s kým je nejčastěji řeší. Cílem práce je zanalyzovat životní problémy dnešní středoškolské mládeže, kde tyto problémy vznikají, co ovlivňuje jejich vznik, kde a u koho může mládež hledat pomoc při řešení těchto problémů
Anotace v angličtině
Thesis on the topic "Life troubles high school students" is about today's youth school, about her lifestyle, value orientation and marginally also deals with the problem behavior. There is also devoted attention to the problems experienced at school, in the family, relationships with peers in everyday life and where they can solve this problem to seek help. In the practical part I found out what problems they experience today's high school and who is most often solves. The aim is to analyze the environmental problems of today's high school students, where these problems arise, what influences their formation, where and from whom young people can seek help in solving these problems.
Klíčová slova
středoškolská mládež, adolescent, dospívající, životní problém, rodina, škola, vrstevníci, pomoc
Klíčová slova v angličtině
high school youth, adolescent, teenager, life problems, family, school, peers, help
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na středoškolskou mládež z pohledu vývojové psychologie, na její životní styl, hodnoty a hodnotovou orientaci;
- na životní problémy středoškolské mládeže a východiska z těchto problémů;
- na možnosti sociální pedagogiky při řešení a zvládaní problémů středoškolské mládeže.
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na strukturu životních problémů dnešní středoškolské mládeže, jaké jsou jejich nejčastější životní problémy, kde a u koho hledají pomoc a jak jsou připraveni na jejich zvládnutí.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na středoškolskou mládež z pohledu vývojové psychologie, na její životní styl, hodnoty a hodnotovou orientaci;
- na životní problémy středoškolské mládeže a východiska z těchto problémů;
- na možnosti sociální pedagogiky při řešení a zvládaní problémů středoškolské mládeže.
Součástí práce bude sociologický výzkum zaměřený na strukturu životních problémů dnešní středoškolské mládeže, jaké jsou jejich nejčastější životní problémy, kde a u koho hledají pomoc a jak jsou připraveni na jejich zvládnutí.
Seznam doporučené literatury
Jedlička, R. a kol. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004, ISBN 80-7312-038-0.
Kon, S., I. Kapitoly z psychologie dospívání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986, 14-233-86.
Kraus, B. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido, 2006, ISBN 80-7315-125-1
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-383-3
Macek, P. Adolescence - Psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999, 1. vydání, ISBN 80-7178-348-X
Taxová, J. Pedagogicko-psychologické zvláštnosti dospívání. Praha: Stát. ped. nakl., 1987, 1. vydání
Vágnerová, M. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000, ISBN 80-7178-308-0.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Jedlička, R. a kol. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004, ISBN 80-7312-038-0.
Kon, S., I. Kapitoly z psychologie dospívání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986, 14-233-86.
Kraus, B. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido, 2006, ISBN 80-7315-125-1
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-383-3
Macek, P. Adolescence - Psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999, 1. vydání, ISBN 80-7178-348-X
Taxová, J. Pedagogicko-psychologické zvláštnosti dospívání. Praha: Stát. ped. nakl., 1987, 1. vydání
Vágnerová, M. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000, ISBN 80-7178-308-0.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Jůzl: Specifika životních problémů mládeže a jejich řešení ve světle vašeho výzkumu.
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
Mgr. Vavřík: Rozdíly mezi různými typy škol, ve kterých byl výzkum realizován.
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem