Bakalářská práce pojednává, jak dalece se kniha podílí na sociální komunikaci dětí v době televize a internetu. V teoretické části rozebírám všechny plusy a mínusy komunikačních prostředků na komunikačním rozvoji dětí.
Praktická část zkoumá pomocí dotazníků pro žáky a rozhovorů s pedagogy na Základní škole v Myslibořicích a Základní škole Otokara Březiny v Jaroměřicích nad Rokytnou, jak děti čtou a jak vidí tuto situaci jejich učitelé českého jazyka.
Annotation in English
This bachelor?s thesis deals with the extent to which books share in social communication of children in the time of the television and the Internet. The theoretical part is focused on all pluses and minuses of means of communication with regard to the child's communication development.
The practical part examines the way children read and the way how this situation is perceived by their Czech language teachers using questionnaires for pupils and interviews with pedagogues in the Primary School in Myslibořice and in the Primary School of Otokar Březina in Jaroměřice nad Rokytnou.
Keywords
Kniha, čtenářství, čtenář, media, komunikace, rodina, škola
Keywords in English
Book, reading, reader, media, communication, family, school
Length of the covering note
88
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce pojednává, jak dalece se kniha podílí na sociální komunikaci dětí v době televize a internetu. V teoretické části rozebírám všechny plusy a mínusy komunikačních prostředků na komunikačním rozvoji dětí.
Praktická část zkoumá pomocí dotazníků pro žáky a rozhovorů s pedagogy na Základní škole v Myslibořicích a Základní škole Otokara Březiny v Jaroměřicích nad Rokytnou, jak děti čtou a jak vidí tuto situaci jejich učitelé českého jazyka.
Annotation in English
This bachelor?s thesis deals with the extent to which books share in social communication of children in the time of the television and the Internet. The theoretical part is focused on all pluses and minuses of means of communication with regard to the child's communication development.
The practical part examines the way children read and the way how this situation is perceived by their Czech language teachers using questionnaires for pupils and interviews with pedagogues in the Primary School in Myslibořice and in the Primary School of Otokar Březina in Jaroměřice nad Rokytnou.
Keywords
Kniha, čtenářství, čtenář, media, komunikace, rodina, škola
Keywords in English
Book, reading, reader, media, communication, family, school
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu.
Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- postavení knihy v 21. století,
- charakteristiku forem komunikace medií (internet, televize, noviny),
- komunikační návyky v rodině versus získávání komunikačních návyků ve škole,
- možnost knihovny v rozvoji sociální komunikace.
Součástí bude výzkum zaměřený na postoje žáků ZŠ týkající se informačních prostředků (televize, internetu, knihy).
Research Plan
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu.
Průběžné výsledky budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- postavení knihy v 21. století,
- charakteristiku forem komunikace medií (internet, televize, noviny),
- komunikační návyky v rodině versus získávání komunikačních návyků ve škole,
- možnost knihovny v rozvoji sociální komunikace.
Součástí bude výzkum zaměřený na postoje žáků ZŠ týkající se informačních prostředků (televize, internetu, knihy).
Recommended resources
DITTRICHOVÁ,Jaroslava, Chování dítěte raného věku a rodičovská péče, Praha:GRADA, 2004.
GERHARTOVÁ,Vladimíra, Jak a co číst dětem v MŠ, Praha:Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-854-8
HOLÝ,Jakub, Internet s hvězdičkou, aneb, Co by děti vidět nemusely, Praha:ECONOMIA a.s., 2004. ISBN 0862-9587
HOFBAUER,Břetislav, Děti, mládež a volný čas, Praha:Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5
ŠMAHEL,David,Psychologie a internet, Praha:TRITON, 2003. ISBN 80-7254-360-1
WARD,Gerald, Jak se připravovat na práci s mládeží, Praha:Portál, 1997. ISBN 80-7178-044-8
Recommended resources
DITTRICHOVÁ,Jaroslava, Chování dítěte raného věku a rodičovská péče, Praha:GRADA, 2004.
GERHARTOVÁ,Vladimíra, Jak a co číst dětem v MŠ, Praha:Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-854-8
HOLÝ,Jakub, Internet s hvězdičkou, aneb, Co by děti vidět nemusely, Praha:ECONOMIA a.s., 2004. ISBN 0862-9587
HOFBAUER,Břetislav, Děti, mládež a volný čas, Praha:Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5
ŠMAHEL,David,Psychologie a internet, Praha:TRITON, 2003. ISBN 80-7254-360-1
WARD,Gerald, Jak se připravovat na práci s mládeží, Praha:Portál, 1997. ISBN 80-7178-044-8
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem.
3. Dr. Vaňková:
Zapojování do akcí celostátního charakteru
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem.