Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Střih studiových televizních pořadů "Medúza" 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., strih
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl,
délka minimálně 10 min., střih
Hlavní téma v angličtině
1. Teoretical Part: TV Studio Show Editing - "Medúza"
2. Practical Part: Audiovisual work or thematic set of audiovisual works, the length of at least 10 min, cut
Název dle studenta
1. Teoretická část: Střih studiových televizních pořadů "Medúza" 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., strih
Bakalářská práce se zabývá střihem televizních studiových pořadů. Autor se konkrétně zaměřuje na situaci Televizního studia Ostrava, jeho historii a techniku. Na příkladu přípravy a realizace pořadu "Medúza" následně zkoumá práci obrazového střihače.
Anotace v angličtině
This thesis deals with technical directing in studio-based TV productions. The author focuses on The Ostrava television studio, its history and technical facilities. The TV show "Medúza" is used as an example to examine the work of the technical director.
Klíčová slova
obrazový střihač, obrazová režie, televize
Klíčová slova v angličtině
technical director, vision mixer, television
Rozsah průvodní práce
31
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá střihem televizních studiových pořadů. Autor se konkrétně zaměřuje na situaci Televizního studia Ostrava, jeho historii a techniku. Na příkladu přípravy a realizace pořadu "Medúza" následně zkoumá práci obrazového střihače.
Anotace v angličtině
This thesis deals with technical directing in studio-based TV productions. The author focuses on The Ostrava television studio, its history and technical facilities. The TV show "Medúza" is used as an example to examine the work of the technical director.
Klíčová slova
obrazový střihač, obrazová režie, televize
Klíčová slova v angličtině
technical director, vision mixer, television
Zásady pro vypracování
1. Teoretická práce
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku
a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu
s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba
rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního
hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Audiovizuální výstup předložte na 3 ks DVD ve formátu PAL_DVD-video
a 1 ks MiniDV. Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA,
NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, tel. Přiložte svou os. fot. v tisk rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická práce
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku
a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu
s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba
rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního
hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Audiovizuální výstup předložte na 3 ks DVD ve formátu PAL_DVD-video
a 1 ks MiniDV. Součástí celé práce budou vyplněné a předané formuláře pro OSA,
NFA, Prohlášení autora bakalářské práce a podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, tel. Přiložte svou os. fot. v tisk rozlišení.
Seznam doporučené literatury
J. Plaževski. Filmová řeč. Orbis, Praha , 1967.
Jiří Kulka. Komplexní analýza uměleckého díla. SPN, Praha, 1986.
E. Starý. Potíže s hlubinnou psychologií. Prostor, Praha , 1990.
Jiří Kulka. Psychologie umění. SPN, Praha, 1990.
J. Kučera. Střihová skladba ve filmu a v televizi. FAMU Praha.
Josef Valušiak. Střihovou skladbou k n-té dimenzi. FAMU, Praha, 1993.
Josef Valušiak. Základy střihové skladby. FAMU Praha.
Seznam doporučené literatury
J. Plaževski. Filmová řeč. Orbis, Praha , 1967.
Jiří Kulka. Komplexní analýza uměleckého díla. SPN, Praha, 1986.
E. Starý. Potíže s hlubinnou psychologií. Prostor, Praha , 1990.
Jiří Kulka. Psychologie umění. SPN, Praha, 1990.
J. Kučera. Střihová skladba ve filmu a v televizi. FAMU Praha.
Josef Valušiak. Střihovou skladbou k n-té dimenzi. FAMU, Praha, 1993.
Josef Valušiak. Základy střihové skladby. FAMU Praha.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Prečo teoret. část neposkytuje víc porovnání studiových střihů v různých prostředích českých televizí?
2. Jak byste vylepšil film, kdybyste měl do něj vstoupit jako střihač po dvou letech?
Student se výborně orientuje v profesionálním prostředí, svojí práci a jedinou výhradou je práce praktická, která není z posledního období.