Ve své diplomové práci se zabývám problematikou vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách. Vzdělání a celoživotní systematické vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách vychází ze zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.
V teoretické části diplomové práce se zaměřuji na vymezení základních pojmů v sociálních službách, na objasnění a popis zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, a věnuji se také výkladu struktury zaměstnanců v sociálních službách v závislosti na dosaženém vzdělání. Strukturu zaměstnanců doplňuji ještě o výčet odborných předpokladů pracovníků pro danou profesi.
V praktické části diplomové práce popisuji úroveň vzdělání zaměstnanců v sociálních službách společně s výčtem školských zařízení, kde je možno se teoreticky připravit pro danou profesi. Možnosti, příležitosti a povinnosti vzdělávání zaměstnanců hodnotím pomocí dotazníkového šetření. Protože jsem dotazníky předložila k zodpovězení zaměstnancům vybraného domova pro seniory, popisuji organizační strukturu daného zařízení a personální zajištění v domovech pro seniory celkově.
Závěr práce je věnován možnostem dalšího vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách a celkovému zhodnocení úrovně vzdělanosti v této sociální oblasti.
Annotation in English
I am engaged in problems of employee´s education in our social services in my thesis. The education and lifelong methodical education of social workers and employees in social services goes by law ( number) 108/ 2006 about social services.
In a theoretical part of this my thesis I specialize in definition of elementary names in social services. Then I clarificate and describe the law number 108/ 2006 about social services. I applay yourself to interpretation of structure of employees in social services in dependence on existing education, too. The structure of employees I complement by amount of expert makings of this proffesion.
In a practical part of my thesis I characterize the level of employee´s education in social services and amount of school centres where it is possible to prepare theoreticaly for this proffesion. I appraise chances,opportunities and duties of employee´s education by means of questionnaires. The respondents are employees of chosen old people´s home that is why I describe the organisation´s structure of this home and personal ensuring in these old people´s homes on the whole.
At the end of my thesis I pay attention to the possibilities of additional education of employees in social services and I appraise in general the level of education in this social sphere .
Keywords
sociální pracovník, pracovník v sociálních službách, vzdělávání, kvalifikace, sociální činnost
Keywords in English
social worker, worker in social services, education, qualification, social activity
Length of the covering note
86 s.
Language
CZ
Annotation
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách. Vzdělání a celoživotní systematické vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách vychází ze zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.
V teoretické části diplomové práce se zaměřuji na vymezení základních pojmů v sociálních službách, na objasnění a popis zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, a věnuji se také výkladu struktury zaměstnanců v sociálních službách v závislosti na dosaženém vzdělání. Strukturu zaměstnanců doplňuji ještě o výčet odborných předpokladů pracovníků pro danou profesi.
V praktické části diplomové práce popisuji úroveň vzdělání zaměstnanců v sociálních službách společně s výčtem školských zařízení, kde je možno se teoreticky připravit pro danou profesi. Možnosti, příležitosti a povinnosti vzdělávání zaměstnanců hodnotím pomocí dotazníkového šetření. Protože jsem dotazníky předložila k zodpovězení zaměstnancům vybraného domova pro seniory, popisuji organizační strukturu daného zařízení a personální zajištění v domovech pro seniory celkově.
Závěr práce je věnován možnostem dalšího vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách a celkovému zhodnocení úrovně vzdělanosti v této sociální oblasti.
Annotation in English
I am engaged in problems of employee´s education in our social services in my thesis. The education and lifelong methodical education of social workers and employees in social services goes by law ( number) 108/ 2006 about social services.
In a theoretical part of this my thesis I specialize in definition of elementary names in social services. Then I clarificate and describe the law number 108/ 2006 about social services. I applay yourself to interpretation of structure of employees in social services in dependence on existing education, too. The structure of employees I complement by amount of expert makings of this proffesion.
In a practical part of my thesis I characterize the level of employee´s education in social services and amount of school centres where it is possible to prepare theoreticaly for this proffesion. I appraise chances,opportunities and duties of employee´s education by means of questionnaires. The respondents are employees of chosen old people´s home that is why I describe the organisation´s structure of this home and personal ensuring in these old people´s homes on the whole.
At the end of my thesis I pay attention to the possibilities of additional education of employees in social services and I appraise in general the level of education in this social sphere .
Keywords
sociální pracovník, pracovník v sociálních službách, vzdělávání, kvalifikace, sociální činnost
Keywords in English
social worker, worker in social services, education, qualification, social activity
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Vymezte základní pojmy v sociálních službách.
Charakterizujte strukturu zaměstnanců v sociálních službách v závislosti na dosaženém vzdělání.
II. Praktická část
Zhodnoťte úroveň vzdělání zaměstnanců v sociálních službách.
Zhodnoťte prostřednictvím dotazníku možnosti, příležitosti a povinnosti vzdělávání zaměstnanců vybraného zařízení sociálních služeb.
Zhodnoťte kompetence pracovníků v sociálních službách v závislosti na dosaženém vzdělání a následném celoživotním vzdělávání.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Vymezte základní pojmy v sociálních službách.
Charakterizujte strukturu zaměstnanců v sociálních službách v závislosti na dosaženém vzdělání.
II. Praktická část
Zhodnoťte úroveň vzdělání zaměstnanců v sociálních službách.
Zhodnoťte prostřednictvím dotazníku možnosti, příležitosti a povinnosti vzdělávání zaměstnanců vybraného zařízení sociálních služeb.
Zhodnoťte kompetence pracovníků v sociálních službách v závislosti na dosaženém vzdělání a následném celoživotním vzdělávání.
Závěr
Recommended resources
[1] HAVRDOVÁ, Z. Profesní struktura a kvalifikační předpoklady pracovníků v sociálních službách. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2001. 113 s. ISBN 80-238-8221-X.
[2] MATOUŠEK, O. et al. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. 309 s. ISBN 80-7178-473-7.
[3] MLČÁK, Z. Profesní kompetence sociálních pracovníků a jejich hodnocení klienty. Ostrava: Ostravská univerzita, 2005. 300 s. ISBN 80-7368-129-3.
Recommended resources
[1] HAVRDOVÁ, Z. Profesní struktura a kvalifikační předpoklady pracovníků v sociálních službách. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2001. 113 s. ISBN 80-238-8221-X.
[2] MATOUŠEK, O. et al. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. 309 s. ISBN 80-7178-473-7.
[3] MLČÁK, Z. Profesní kompetence sociálních pracovníků a jejich hodnocení klienty. Ostrava: Ostravská univerzita, 2005. 300 s. ISBN 80-7368-129-3.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Vedoucí: 44 b.
Oponent: 28 b.
Otázka vedoucí: Existují rozdíly ve vzdělávání zdravotnických a sociálních pracovníků?
Otázka zodpovězena kompletně
Otázka oponenta: Jaké systematické změny a jaká konkrétní opatření pro zlepšení vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách byste doporučila?
Otázka zodpovězena kompletně