Bakalářská práce se zabývá výchovou a jednotlivými výchovnými styly používanými při výchově dětí. Práce je rozdělena do čtyř částí. Poukazuje na význam
a důležitost rodiny při výchově dětí. Výchova je proces velmi složitý, závislý na spoustě činitelů. Práce pojednává o možných způsobech výchovy a popisuje jednotlivé výchovné prostředky. Upozorňuje také na některé nevhodné výchovné postupy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with education and individual educational styles used in the upbringing of children. The work is dividend into four parts. Points to the significance and importance of the family in the upbringing of children. Education is a very complex process, dependent on many factors. The work discusses the possible ways of education and describes the various educational resources. It also points to some undesirable educational practises.
Klíčová slova
Výchova, rodina, společnost, rodinné prostředí, rodičovská autorita, výchovné styly, celkový způsob výchovy.
Klíčová slova v angličtině
Education, family, society, family environment, parental authority, educational styles, general style of education.
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá výchovou a jednotlivými výchovnými styly používanými při výchově dětí. Práce je rozdělena do čtyř částí. Poukazuje na význam
a důležitost rodiny při výchově dětí. Výchova je proces velmi složitý, závislý na spoustě činitelů. Práce pojednává o možných způsobech výchovy a popisuje jednotlivé výchovné prostředky. Upozorňuje také na některé nevhodné výchovné postupy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with education and individual educational styles used in the upbringing of children. The work is dividend into four parts. Points to the significance and importance of the family in the upbringing of children. Education is a very complex process, dependent on many factors. The work discusses the possible ways of education and describes the various educational resources. It also points to some undesirable educational practises.
Klíčová slova
Výchova, rodina, společnost, rodinné prostředí, rodičovská autorita, výchovné styly, celkový způsob výchovy.
Klíčová slova v angličtině
Education, family, society, family environment, parental authority, educational styles, general style of education.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vymezení pojmu výchova a rodinná výchova (její význam);
- na charakteristiku jednotlivých stylů výchovy (klady a zápory jednotlivých stylů);
- na faktory, které ovlivňují způsob výchovy.
Součástí práce bude kvantitativní výzkum (dotazník) zaměřený na výchovu z pohledu rodičů a dětí.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vymezení pojmu výchova a rodinná výchova (její význam);
- na charakteristiku jednotlivých stylů výchovy (klady a zápory jednotlivých stylů);
- na faktory, které ovlivňují způsob výchovy.
Součástí práce bude kvantitativní výzkum (dotazník) zaměřený na výchovu z pohledu rodičů a dětí.
Seznam doporučené literatury
Čáp, J. Psychologie výchovy a vzdělávání. Praha: Karolinum, 1997.
Matějček, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986.
Matějček, Z. Po dobrém, nebo po zlém? Praha: Portál, 2000.
Matoušek, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Čáp, J. Psychologie výchovy a vzdělávání. Praha: Karolinum, 1997.
Matějček, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986.
Matějček, Z. Po dobrém, nebo po zlém? Praha: Portál, 2000.
Matoušek, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Sociologické nakladatelství, 2003.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla částečně
3. doc. Vízdal: Jak jste si vymezila pojem "výchovný styl". Na základě jakých ukazatelů jste rozhodovala o způsobu výchovy. Mezigenerační přenos stylu výchovy.
- odpověděla částečně
PhDr. Poledňová: Problematický vzorek respondentů.
- odpověděla částečně