Předložená diplomová práce se zabývá životním stylem dětí ve velkoměstské aglomeraci. Vysvětluje charakteristiku dětské populace a její specifika. Zabývá se otázkami životního stylu, způsobu života, volnému času, volnočasových aktivit a odkazem Jaroslava Foglara.
Praktická část práce je výsledkem dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit u vzorku městské dětské populace způsob trávení volného času a jejich postoje k trávení svého volného času
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the metropolitan area childrens lifestyle, explains the child population characteristics and its specifics, and deals with lifestyle, way of life, leisure time and activity issues, and Jaroslav Foglar heritage.
The practical part of this thesis is the result of research through gnestionnaires. Its aim was to find out the way of spending leisure time with a sample of urban child population.
Klíčová slova
dětská populace, životní způsob, životní styl, volný čas
Klíčová slova v angličtině
child population, way of life, lifestyle, leisure time
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená diplomová práce se zabývá životním stylem dětí ve velkoměstské aglomeraci. Vysvětluje charakteristiku dětské populace a její specifika. Zabývá se otázkami životního stylu, způsobu života, volnému času, volnočasových aktivit a odkazem Jaroslava Foglara.
Praktická část práce je výsledkem dotazníkového šetření. Cílem bylo zjistit u vzorku městské dětské populace způsob trávení volného času a jejich postoje k trávení svého volného času
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the metropolitan area childrens lifestyle, explains the child population characteristics and its specifics, and deals with lifestyle, way of life, leisure time and activity issues, and Jaroslav Foglar heritage.
The practical part of this thesis is the result of research through gnestionnaires. Its aim was to find out the way of spending leisure time with a sample of urban child population.
Klíčová slova
dětská populace, životní způsob, životní styl, volný čas
Klíčová slova v angličtině
child population, way of life, lifestyle, leisure time
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS.Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím ( magisterské) práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
1. Analýzu životního stylu dětí
2. Vymezení životního způsobu z hlediska sociální pedagogiky
3. Volný čas jako derminatu tvorby životního stylu
4. Odkaz Jaroslava Foglara,seznámení s formami, metodami a způsobem jeho pedagogické činnosti
5. Výzkum životního stylu dětí ve velkoměstské aglomeraci
6. Návrhy a opatření pro sociální pedagogiku
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS.Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím ( magisterské) práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
1. Analýzu životního stylu dětí
2. Vymezení životního způsobu z hlediska sociální pedagogiky
3. Volný čas jako derminatu tvorby životního stylu
4. Odkaz Jaroslava Foglara,seznámení s formami, metodami a způsobem jeho pedagogické činnosti
5. Výzkum životního stylu dětí ve velkoměstské aglomeraci
6. Návrhy a opatření pro sociální pedagogiku
Seznam doporučené literatury
DUFFKOVÁ,J.,a kol.,J., Sociologie životního stylu, Plzeň: Vydavatelství Aleš Čeněk, 2008
GIDDENS, A., Důsledky modernity, Praha: Slon, 2010
HARRINGTON,A.,a kol.,Moderní sociální teorie:základní témata a myšlenkové proudy,Praha:Portál, 2006
MOŽNÝ,I.,Rodina a společnost,Praha: SLON, 2008
SLEPIČKOVÁ,I., Sport a volný čas, Praha: Karolinum 2005
ZAPLETAL, M. Záhady a tajemství Jaroslava Foglara. Knižní klub: Praha 2007.
- další odborná literatura (včetně odborných časopisů)
- materiály k zadanému tématu DP získané z internetu
Seznam doporučené literatury
DUFFKOVÁ,J.,a kol.,J., Sociologie životního stylu, Plzeň: Vydavatelství Aleš Čeněk, 2008
GIDDENS, A., Důsledky modernity, Praha: Slon, 2010
HARRINGTON,A.,a kol.,Moderní sociální teorie:základní témata a myšlenkové proudy,Praha:Portál, 2006
MOŽNÝ,I.,Rodina a společnost,Praha: SLON, 2008
SLEPIČKOVÁ,I., Sport a volný čas, Praha: Karolinum 2005
ZAPLETAL, M. Záhady a tajemství Jaroslava Foglara. Knižní klub: Praha 2007.
- další odborná literatura (včetně odborných časopisů)
- materiály k zadanému tématu DP získané z internetu
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. MUDr. Bargel - Dle výzkumu, jak děti nejčastěji tráví volný čas?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
4. PhDr. Plšková - Který ideál odkazu Foglara děti nejvíce preferují?
- odpověděl dobře
5. MUDr. Bargel - děti tráví volný čas u PC sami, nebo komunikují s vrstevníky, rodiči?
- odpověděl dobře