Práce se zabývá krizovou komunikací, a to v kontextu proměňující se role občanů a organizací občanského sektoru při krizových situacích. Vychází z faktu, že připravenost občanů na nebezpečí, krizové situace a jejich zvládání je třeba vnímat jako problém veřejného zájmu. Pochopení komunikačního procesu s důrazem na význam krizové komunikace jako důležitého komunikačního prostředku z pohledu marketingových komunikací je základním hodnotovým východiskem pro princip spoluodpovědnosti občanů za zajišťování vlastní ochrany a bezpečnosti v krizových situacích. Hlavním problémem dneška je jednostranný profesionalismus na poli zajišťování ochrany a bezpečnosti, kterým se občanská veřejnost dostává do role pasivního objektu, nepřipraveného na potencionální hrozby. Návrh projektu zohledňuje potřebu posílit občanský prvek participující v rámci bezpečnostního systému, preferuje převážně princip, který navazuje na aktivity a instituce, které už v současnosti fungují v rámci krizového řízení, a rozvíjí jejich záběr a provázanost.
Anotace v angličtině
My thesis develops and analysis a communication of the crisis in the context of the changing role of citizens and organizations in the critical situations. I addressed the fact that readiness of a general public to a danger and an ability to cope with the critical situations it should be perceived as the common interest. The proper understanding of the communication process with the emphasizes on the communication of the crisis I foresee as an important communication channel. It is a starting point for responsibilities of citizens to protect themselves in critical situations. Today’s main issue is one-sided profesionalism in the area of a safety ensurance and security. Therefore public acts as a pasive object without readiness for potential threats. Project design concerns the need which encourage a civil element in all-round safety system. Nowdays institutions should be able to handle various tasks of the crisis management and they should develop their competencies.
Klíčová slova
marketingové komunikace, komunikační proces, public relations, pojem krize, krizová komunikace, zásady krizové komunikace, krizové manuály, krizový a komunikační scénář, informování veřejnosti, komunikační prostředky a média, krizové řízení, orgány krizového řízení, krizový management, krizový plán, informační toky krizového řízení, krizový štáb hl. m. Prahy, integrovaný záchranný systém, bezpečnostní záchranný systém hl. m. Prahy, povodňové komise, povodňové plány, mapy rozlivu, protipovodňová ochrana
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication process, public relations, concept of the crisis, communication of the crisis, principles of a communication of the crisis, crisis manuals, crisis and communication scenario, introduction to a general public, communication channels and mass media, management of the crisis, institutions of the crisis management, a plan of the crisis, information channels in the crisis management, crisis stuff of the capital city Prague, Integrated safety system, Security system of the capital city Prague, flood committee, flood plans, maps of overflow, flood regulations
Rozsah průvodní práce
119s., 18s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá krizovou komunikací, a to v kontextu proměňující se role občanů a organizací občanského sektoru při krizových situacích. Vychází z faktu, že připravenost občanů na nebezpečí, krizové situace a jejich zvládání je třeba vnímat jako problém veřejného zájmu. Pochopení komunikačního procesu s důrazem na význam krizové komunikace jako důležitého komunikačního prostředku z pohledu marketingových komunikací je základním hodnotovým východiskem pro princip spoluodpovědnosti občanů za zajišťování vlastní ochrany a bezpečnosti v krizových situacích. Hlavním problémem dneška je jednostranný profesionalismus na poli zajišťování ochrany a bezpečnosti, kterým se občanská veřejnost dostává do role pasivního objektu, nepřipraveného na potencionální hrozby. Návrh projektu zohledňuje potřebu posílit občanský prvek participující v rámci bezpečnostního systému, preferuje převážně princip, který navazuje na aktivity a instituce, které už v současnosti fungují v rámci krizového řízení, a rozvíjí jejich záběr a provázanost.
Anotace v angličtině
My thesis develops and analysis a communication of the crisis in the context of the changing role of citizens and organizations in the critical situations. I addressed the fact that readiness of a general public to a danger and an ability to cope with the critical situations it should be perceived as the common interest. The proper understanding of the communication process with the emphasizes on the communication of the crisis I foresee as an important communication channel. It is a starting point for responsibilities of citizens to protect themselves in critical situations. Today’s main issue is one-sided profesionalism in the area of a safety ensurance and security. Therefore public acts as a pasive object without readiness for potential threats. Project design concerns the need which encourage a civil element in all-round safety system. Nowdays institutions should be able to handle various tasks of the crisis management and they should develop their competencies.
Klíčová slova
marketingové komunikace, komunikační proces, public relations, pojem krize, krizová komunikace, zásady krizové komunikace, krizové manuály, krizový a komunikační scénář, informování veřejnosti, komunikační prostředky a média, krizové řízení, orgány krizového řízení, krizový management, krizový plán, informační toky krizového řízení, krizový štáb hl. m. Prahy, integrovaný záchranný systém, bezpečnostní záchranný systém hl. m. Prahy, povodňové komise, povodňové plány, mapy rozlivu, protipovodňová ochrana
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication process, public relations, concept of the crisis, communication of the crisis, principles of a communication of the crisis, crisis manuals, crisis and communication scenario, introduction to a general public, communication channels and mass media, management of the crisis, institutions of the crisis management, a plan of the crisis, information channels in the crisis management, crisis stuff of the capital city Prague, Integrated safety system, Security system of the capital city Prague, flood committee, flood plans, maps of overflow, flood regulations
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte daný problém řešený v DP, cíle práce a načrtněte fáze a metody zpracování.
2. Definujte teoretická východiska pro zpracování řešené problematiky a stanovte pracovní hypotézy.
3. V praktické části DP shromážděte a analyzujte informace potřebné k řešení daného úkolu, proveďte syntézu.
4. V projektové části navrhněte realizaci řešeného problému.
5. Zhodnoťte přínos práce pro teorii a praxi a naplnění hypotéz.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte daný problém řešený v DP, cíle práce a načrtněte fáze a metody zpracování.
2. Definujte teoretická východiska pro zpracování řešené problematiky a stanovte pracovní hypotézy.
3. V praktické části DP shromážděte a analyzujte informace potřebné k řešení daného úkolu, proveďte syntézu.
4. V projektové části navrhněte realizaci řešeného problému.
5. Zhodnoťte přínos práce pro teorii a praxi a naplnění hypotéz.
Seznam doporučené literatury
Foret, M. Komunikace s veřejností
Kotler, P. Marketing a management
Němec, P. Public realtions Praxe komunikace s veřejností
Němec, P. Public realtions Komunikace v konfliktních a krizových situacích
Peter F. Drucker, Fungující společnost
Seznam doporučené literatury
Foret, M. Komunikace s veřejností
Kotler, P. Marketing a management
Němec, P. Public realtions Praxe komunikace s veřejností
Němec, P. Public realtions Komunikace v konfliktních a krizových situacích
Peter F. Drucker, Fungující společnost