Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenčního prostředí firmy Servis Vraník s. r. o. v oblasti nákladních pneumatik.
Část teoretická se bude věnovat popisu konkurence, její identifikaci, rozdělení konkurence podle různých hledisek. V závěrečných kapitolách budou popsány konkurenční strategie, které firmy využívají na trhu, a také zde bude popsána teorie, týkající se dotazníkového šetření.
Část analytická bude zaměřena na popis konkurentů firmy a jejich analýzu. Sestavení dotazníku přispěje k lepšímu zjištění pohledu zákazníku na firmu Servis Vraník. Výsledky z dotazníku budou zpracovány do tabulky. Následné vytvoření poziční mapy napomůže ke zjištění postavení jednotlivých firem na trhu.
Závěr bakalářské práce bude obsahovat shrnutí současného postavení na trhu a mé doporučení. Konkrétně jak by firma Servis Vraník s. r. o. mohla zlepšit své postavení na trhu nákladních pneumatik.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on competition analysis for the firm Servis Vraník. The firm want to analyse their competition in truck tire field.
First part describes the definition of the competition. Then there will be written about dividing competition in many fields. Last chapters will be focused on competitive strategies and there will be described survey too.
Second part of this thesis will describe the competitors and their analysis. The written questionnaire helps with creating positional map.
In the end I will sum up the position in the market and You can find there my recomendation how the company can improve its market position.
Klíčová slova
Konkurence, SWOT analýza, Poziční mapa, Dotazník, Protektor, Postavení na trhu
Klíčová slova v angličtině
Competition, SWOT analysis, Positional map, Survey, Protector, Position in the market
Rozsah průvodní práce
78 s. (81 214 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu konkurenčního prostředí firmy Servis Vraník s. r. o. v oblasti nákladních pneumatik.
Část teoretická se bude věnovat popisu konkurence, její identifikaci, rozdělení konkurence podle různých hledisek. V závěrečných kapitolách budou popsány konkurenční strategie, které firmy využívají na trhu, a také zde bude popsána teorie, týkající se dotazníkového šetření.
Část analytická bude zaměřena na popis konkurentů firmy a jejich analýzu. Sestavení dotazníku přispěje k lepšímu zjištění pohledu zákazníku na firmu Servis Vraník. Výsledky z dotazníku budou zpracovány do tabulky. Následné vytvoření poziční mapy napomůže ke zjištění postavení jednotlivých firem na trhu.
Závěr bakalářské práce bude obsahovat shrnutí současného postavení na trhu a mé doporučení. Konkrétně jak by firma Servis Vraník s. r. o. mohla zlepšit své postavení na trhu nákladních pneumatik.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on competition analysis for the firm Servis Vraník. The firm want to analyse their competition in truck tire field.
First part describes the definition of the competition. Then there will be written about dividing competition in many fields. Last chapters will be focused on competitive strategies and there will be described survey too.
Second part of this thesis will describe the competitors and their analysis. The written questionnaire helps with creating positional map.
In the end I will sum up the position in the market and You can find there my recomendation how the company can improve its market position.
Klíčová slova
Konkurence, SWOT analýza, Poziční mapa, Dotazník, Protektor, Postavení na trhu
Klíčová slova v angličtině
Competition, SWOT analysis, Positional map, Survey, Protector, Position in the market
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Nastudujte literaturu ke zvolenému tématu.
II. Praktická část
Analyzujete 4 zadané konkurenty.
Proveďte porovnání konkurentů s firmou Pneu Vraník s. r. o.
Navrhněte firmě, jak by mohla zlepšit svou pozici na trhu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Nastudujte literaturu ke zvolenému tématu.
II. Praktická část
Analyzujete 4 zadané konkurenty.
Proveďte porovnání konkurentů s firmou Pneu Vraník s. r. o.
Navrhněte firmě, jak by mohla zlepšit svou pozici na trhu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1]HOLMAN, Robert, 2011. Ekonomie. Vyd 5. Praha: C.H. Beck. ISBN 78-80-7400-006-5.
[2]KOTLER, Philip, 2001. Marketing management. 10. rozš.vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0016-6.
[3]MEFFERT, Heribert, 1996. Marketing. 1.vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-716-9329-4.
[4]ŠVANDOVÁ, Zuzana, 2005. Úvod do marketingové strategie. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 80-708-3918-X.
[5]ZAMAZALOVÁ, Marcela, 2010. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-807-4001-154.
Seznam doporučené literatury
[1]HOLMAN, Robert, 2011. Ekonomie. Vyd 5. Praha: C.H. Beck. ISBN 78-80-7400-006-5.
[2]KOTLER, Philip, 2001. Marketing management. 10. rozš.vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0016-6.
[3]MEFFERT, Heribert, 1996. Marketing. 1.vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-716-9329-4.
[4]ŠVANDOVÁ, Zuzana, 2005. Úvod do marketingové strategie. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 80-708-3918-X.
[5]ZAMAZALOVÁ, Marcela, 2010. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-807-4001-154.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 56 bodů
Ing. Chrastinová:
1. Jaké jsou další možnosti pro zlepšení velmi kritizovaných internetových stránek? Odpověděla zcela.
2. Která problémová oblast by měla být přednostně řešena a proč? Odpověděla zcela.
Oponent BP: 40 bodů
Ing. Krenar:
1. Měla jste možnost navrhovaná opatření dopředu projednat s vedením společnosti? Jaké byly jejich reakce? Odpověděla zcela.
doc. Kozák:
1. Na str. 37 u SWOT analýzy patřičně vysvětlete souvislosti a zařazení uvedených poznatků týkající se vnějších stránek z hlediska možnosti jejich úrovně ovlivnění. Odpověděla zcela.
Ing. Laštůvka:
1. Měla jste možnost zjistit, jaký podíl na trhu s protektorovanými pnemumatikami firma zaujímá? O jak velký trh se zhruba jedná? Odpověděla zcela.
doc. Nováček:
1. Víte, kolik procent je věnováno protektorování pneumatik pro osobní automobily a pnemumatik pro nákladními vozidly? Odpověděla zcela.