Cílem této bakalářské práce je navrhnout vhodný produkt seniorského cestovního ruchu. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je definován cestovní ruch, je zde také podrobně popsán produkt cestovního ruchu a jeho tvorba. Dále následuje charakteristika seniorského cestovního ruchu a charakteristika seniorů jako cílové skupiny cestovního ruchu. V praktické části je proveden marketingový výzkum cílové skupiny formou dotazníku. V poslední kapitole práce je podle výsledků dotazníkového šetření navržen konkrétní produkt pro seniorský cestovní ruch, který bude využitelný v praxi.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor thesis is to propose a convenient senior tourism product. The thesis is divided into two parts, into the theoretical and practical part. In theoretical part the tourism is defined, there is also detailed description of tourism product and its creation. Next point is characteristic of senior tourism and seniors as a target group of tourism. In practical part there is created marketing research of target group of customers via questionnaire. In the final part of thesis the senior tourism product is proposed according to the results of the survey. This product will be usable in practice.
tourism, tourism product, creation of tourism product, senior tourism, questionnaire
Rozsah průvodní práce
79 s. (8 9630 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je navrhnout vhodný produkt seniorského cestovního ruchu. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je definován cestovní ruch, je zde také podrobně popsán produkt cestovního ruchu a jeho tvorba. Dále následuje charakteristika seniorského cestovního ruchu a charakteristika seniorů jako cílové skupiny cestovního ruchu. V praktické části je proveden marketingový výzkum cílové skupiny formou dotazníku. V poslední kapitole práce je podle výsledků dotazníkového šetření navržen konkrétní produkt pro seniorský cestovní ruch, který bude využitelný v praxi.
Anotace v angličtině
The main aim of this bachelor thesis is to propose a convenient senior tourism product. The thesis is divided into two parts, into the theoretical and practical part. In theoretical part the tourism is defined, there is also detailed description of tourism product and its creation. Next point is characteristic of senior tourism and seniors as a target group of tourism. In practical part there is created marketing research of target group of customers via questionnaire. In the final part of thesis the senior tourism product is proposed according to the results of the survey. This product will be usable in practice.
tourism, tourism product, creation of tourism product, senior tourism, questionnaire
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu vztahující se k danému tématu.
II. Praktická část
Sestavte dotazník a proveďte marketingový výzkum vybrané cílové skupiny.
Vyhodnoťte výsledky marketingového výzkumu a stanovte kritéria pro tvorbu produktu.
Navrhněte produkt cestovního ruchu, který bude použitelný v praxi.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu vztahující se k danému tématu.
II. Praktická část
Sestavte dotazník a proveďte marketingový výzkum vybrané cílové skupiny.
Vyhodnoťte výsledky marketingového výzkumu a stanovte kritéria pro tvorbu produktu.
Navrhněte produkt cestovního ruchu, který bude použitelný v praxi.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GÚČIK, Marian, 2010. Cestovný ruch. Úvod do studia. Banská Bystrica: Dali-BB. ISBN 978-80-89090-80-8.
GÚČIK, Marian et al., 2011. Marketing cestovného ruchu. Banská Bystrica: Dali-BB. ISBN 978-80-89090-85-3.
HESKOVÁ, Marie et al., 2006. Cestovní ruch pro vyšší odborné a vysoké školy. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-948-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2009. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3247-3.
ORIEŠKA, Ján, 2010. Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea servis. ISBN 978-80-85970-68-5.
Seznam doporučené literatury
GÚČIK, Marian, 2010. Cestovný ruch. Úvod do studia. Banská Bystrica: Dali-BB. ISBN 978-80-89090-80-8.
GÚČIK, Marian et al., 2011. Marketing cestovného ruchu. Banská Bystrica: Dali-BB. ISBN 978-80-89090-85-3.
HESKOVÁ, Marie et al., 2006. Cestovní ruch pro vyšší odborné a vysoké školy. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-948-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2009. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3247-3.
ORIEŠKA, Ján, 2010. Služby v cestovním ruchu. Praha: Idea servis. ISBN 978-80-85970-68-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 53 bodů
Ing. Kubíčková, Ph.D.:
1. Znáte některé cestovní kanceláře, které se specializují na segment seniorů? - odpověděla zcela
2. Které zajímavé produkty určené pro seniory jste zaznamenala na českém trhu? - odpověděla zcela
3. Jaké je věkové složení občanů Zlína, popř. Zlínského kraje? - odpověděla zcela
Oponent BP: 43 bodů
Ing. Šilhánová:
1. Jakým způsobem jste zvolila cílovou skupinu respondentů a proč? - odpověděla zcela
2. Z výsledků Vašeho dotazníkového šetření vyplývá, že klienti preferují zájezd v rozmezí 7 až 14 dní. Co Vás vedlo k tomu, že jste jako produkt seniorského cestovního ruchu navrhla zájezd v délce trvání 5 dní? - odpověděla zcela
3. Vaši respondenti ve svém dotazníku uvádějí, že z velké části preferují častý kontakt s průvodcem. Proč tedy navrhujete zájezd na Slovensko s vlastní organizací pobytu? - odpověděla zcela