Tato diplomová práce se zabývá návrhem interaktivní aplikace pro výuku matematiky, jež by měla sloužit jako učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Teoretická část práce se zaměřuje na vzdělávací metody a jejich vývoj, dále popisuje multimediální technologie a jejich implementaci do výuky, vycházející ze změny nastupující generace studentů. Součástí teoretické části je analýza vzdělávacích aplikací. Praktická část popisuje návrh aplikace, přičemž využívá všech získaných informací a znalostí z teoretické části.
Anotace v angličtině
This master?s thesis deals with the design of interactive application for teaching mathematics which should be used as a textbook for elementary schools and grammer schools. The theoretical part of the thesis is focused on educational methods and their development, then describes multimedia technologies and their implementation to teaching based on the change of incoming generation of students. The theoretical part also provides analysis of educational applications. The practical part describes the design of application making use of all gained information and knowledges of theoretical part.
Klíčová slova
vzdělávání, výuková aplikace, interaktivní aplikace, multimedia, iPad, tablet, matematika
Tato diplomová práce se zabývá návrhem interaktivní aplikace pro výuku matematiky, jež by měla sloužit jako učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Teoretická část práce se zaměřuje na vzdělávací metody a jejich vývoj, dále popisuje multimediální technologie a jejich implementaci do výuky, vycházející ze změny nastupující generace studentů. Součástí teoretické části je analýza vzdělávacích aplikací. Praktická část popisuje návrh aplikace, přičemž využívá všech získaných informací a znalostí z teoretické části.
Anotace v angličtině
This master?s thesis deals with the design of interactive application for teaching mathematics which should be used as a textbook for elementary schools and grammer schools. The theoretical part of the thesis is focused on educational methods and their development, then describes multimedia technologies and their implementation to teaching based on the change of incoming generation of students. The theoretical part also provides analysis of educational applications. The practical part describes the design of application making use of all gained information and knowledges of theoretical part.
Klíčová slova
vzdělávání, výuková aplikace, interaktivní aplikace, multimedia, iPad, tablet, matematika
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Provedení rešerše
2. Analýza současného stavu
3. Stanovení změn, cílů, volba technologií
4. Vypracování projektu
5. Závěrečné zhodnocení projektu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
KREJČÍ, Václav. Adobe Photoshop - design grafiky GUI. Praha: Grada, 2008.
TIDWELL, Jenifer. Designing interfaces : [patterns for effective interaction design]. Beijing [u.a.]: O'Reilly, 2010.
STEVENS, Chris. Designing for the iPad : building applications that sell. Chichester, West Sussex: Wiley, 2011.
ROWAN, Leonie. BIGUM, Chris. Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms: Future Proofing Education. Dordrecht: Springer Netherlands, 2012.
OJEDA-ZAPATA, Julio. RHONE, Patrick. BOURNE, Scott. EVANGELIST, Mike. Ipad Means Business: How Apple's Tablet Computer Is Changing the Work World. Cupertino, CA: Happy About, 2010.
Seznam doporučené literatury
KREJČÍ, Václav. Adobe Photoshop - design grafiky GUI. Praha: Grada, 2008.
TIDWELL, Jenifer. Designing interfaces : [patterns for effective interaction design]. Beijing [u.a.]: O'Reilly, 2010.
STEVENS, Chris. Designing for the iPad : building applications that sell. Chichester, West Sussex: Wiley, 2011.
ROWAN, Leonie. BIGUM, Chris. Transformative Approaches to New Technologies and Student Diversity in Futures Oriented Classrooms: Future Proofing Education. Dordrecht: Springer Netherlands, 2012.
OJEDA-ZAPATA, Julio. RHONE, Patrick. BOURNE, Scott. EVANGELIST, Mike. Ipad Means Business: How Apple's Tablet Computer Is Changing the Work World. Cupertino, CA: Happy About, 2010.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury - s tématem Nová interaktivní aplikace pro výuku matematiky - učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Dále představila krátkou demo verzi navržené aplikace pro Ipad a popsala jednotlivé části této interaktivní učebnice.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce k teoretické a praktické části.
Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázka k obhajobě - p. Kovařík - Přemýšlíte o nějaké postprodukci, uplatitelnosti této interaktivní učebnice v praxi.
Studentka plně odpověděla na výše uvedené otázky.
Známky: vedoucí - A, A, oponent - A, A