Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace bakalářské práce a rešerše
2. Praktická část: Pumpot - kreslený animovaný film
Bakalářská práce se zabývá digitální - kombinovanou technikou animace. První část práce se věnuje inspiračním zdrojům, z nichž bylo čerpáno pro tvorbu scénáře, a pojetí výtvarné stylizace s příklady autorů, jejichž tvorba posloužila jako zdroj inspirace. Další část se zaměřuje na charaktery jednotlivých postav pohádky a samotný postup při tvorbě animace od obrazového scénáře až do finální podoby díla.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the digital?combined technique of animation. The first part of the thesis focuses on sources of inspiration used for creating the scenario and concept of art stylization. There are also examples of authors who were used as an inspiration. The second part is devoted to describing each character of the fairytale and the steps taken when creating the animation from the pictorial scenario to the final shape of the work.
Klíčová slova
regionální pohádka, digitální animace, lidové stavitelství, mlýnské stavení, podstávkové domy, Šluknovský výběžek - Kyjovské údolí, dřevařský průmysl, dřevoryt, lubok, Pumpot
Klíčová slova v angličtině
regional fairy tale, digital animation, folk architecture, mill building, Upper Lusatian house,Šluknov Hook - Kyjov valley, timber industry, woodcut, lubok, Pumpot
Rozsah průvodní práce
84 a. (50 717)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá digitální - kombinovanou technikou animace. První část práce se věnuje inspiračním zdrojům, z nichž bylo čerpáno pro tvorbu scénáře, a pojetí výtvarné stylizace s příklady autorů, jejichž tvorba posloužila jako zdroj inspirace. Další část se zaměřuje na charaktery jednotlivých postav pohádky a samotný postup při tvorbě animace od obrazového scénáře až do finální podoby díla.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the digital?combined technique of animation. The first part of the thesis focuses on sources of inspiration used for creating the scenario and concept of art stylization. There are also examples of authors who were used as an inspiration. The second part is devoted to describing each character of the fairytale and the steps taken when creating the animation from the pictorial scenario to the final shape of the work.
Klíčová slova
regionální pohádka, digitální animace, lidové stavitelství, mlýnské stavení, podstávkové domy, Šluknovský výběžek - Kyjovské údolí, dřevařský průmysl, dřevoryt, lubok, Pumpot
Klíčová slova v angličtině
regional fairy tale, digital animation, folk architecture, mill building, Upper Lusatian house,Šluknov Hook - Kyjov valley, timber industry, woodcut, lubok, Pumpot
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce a pokyny k vypracování: minimálně 15 normostran textu + přílohy,
odevzdat v elektro-nické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF;
1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně), 2 ks v kroužkové vazbě (čb).
Vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audioviz.
díla jako přílohu teoretické části.
2. Praktická část:
Film realizujte v minimální délce 2 min a 30 vt.
Praktickou část práce odevzdejte:
a) 1x data na médiu CD-R nebo DVD - výstup ze střihového programu
Premiere Pro 1.5: file-export-movie-settings: general: Microsoft DV AVI,
video: pixel aspect ratio, dle formátu obrazu 720x576 D1/DV PAL 4:3 (1.067)
nebo 720x576 D1/DV PAL 16:9 (1,422) 25fps anebo formát HDV codec mpeg2
1280x720 HDV 720p 16:9 (1,0) 25fps; audio: uncompressed, 48000 Hz
b) 1x formát DVD pro stolní DVD přehrávač
Součástí prezentace praktické části je výtvarný návrh plakátu
formát 70x100 cm, v digitální podobě PDF (příprava pro tisk, rozlišení:
300 dpi, režim: CMYK barva).
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční
smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 ks obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce a pokyny k vypracování: minimálně 15 normostran textu + přílohy,
odevzdat v elektro-nické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF;
1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně), 2 ks v kroužkové vazbě (čb).
Vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audioviz.
díla jako přílohu teoretické části.
2. Praktická část:
Film realizujte v minimální délce 2 min a 30 vt.
Praktickou část práce odevzdejte:
a) 1x data na médiu CD-R nebo DVD - výstup ze střihového programu
Premiere Pro 1.5: file-export-movie-settings: general: Microsoft DV AVI,
video: pixel aspect ratio, dle formátu obrazu 720x576 D1/DV PAL 4:3 (1.067)
nebo 720x576 D1/DV PAL 16:9 (1,422) 25fps anebo formát HDV codec mpeg2
1280x720 HDV 720p 16:9 (1,0) 25fps; audio: uncompressed, 48000 Hz
b) 1x formát DVD pro stolní DVD přehrávač
Součástí prezentace praktické části je výtvarný návrh plakátu
formát 70x100 cm, v digitální podobě PDF (příprava pro tisk, rozlišení:
300 dpi, režim: CMYK barva).
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční
smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 ks obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Animace a doba 1955-2000, Sdružení přátel odborného filmového tisku 2004,
ISSN 0015-1068 Animovaný film - úvod do scenáristiky animovaného filmu,
Dutka Edgar, ISBN 80-85883-94-5, Akademie múzických umění Praha 2002
Minimum z dějin světové animace, Dutka Edgar, AMU Praha 2004,
ISBN 80-7331-012-0 160
Úvod do estetiky animace, Kubíček Jiří, AMU Praha 2004, ISBN 80-7331-019-8
The Animator´s Survival Kit Williams Richard, 1999
Škola kresleného filmu, Dovnikovič Borivoj, Praha Institut výchovy
a vzdělávání pracovníků ČST, 1986
Seznam doporučené literatury
Animace a doba 1955-2000, Sdružení přátel odborného filmového tisku 2004,
ISSN 0015-1068 Animovaný film - úvod do scenáristiky animovaného filmu,
Dutka Edgar, ISBN 80-85883-94-5, Akademie múzických umění Praha 2002
Minimum z dějin světové animace, Dutka Edgar, AMU Praha 2004,
ISBN 80-7331-012-0 160
Úvod do estetiky animace, Kubíček Jiří, AMU Praha 2004, ISBN 80-7331-019-8
The Animator´s Survival Kit Williams Richard, 1999
Škola kresleného filmu, Dovnikovič Borivoj, Praha Institut výchovy
a vzdělávání pracovníků ČST, 1986
Přílohy volně vložené
2 CD ROM, 1 plakat
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Posudek vedoucího práce - teoretická část A - výborně , praktická část A - výborně
Posudek oponenta práce - teoretická část A - výborně, praktická část A - výborně
Práce studenta se setkaly s velmi příznivým ohlasem u komise, nebyly předloženy žádné větší kritické připomínky.