Tato práce pojednává o firemní filantropii a jejím konkrétním výstupu. V teoretické části seznamuje čtenáři, co to je firemní filantropie, proč by firmy měly chovat odpovědně, jaké jsou nástroje firemní filantropie. Vysvětluje i rozdíly mezi dárcovstvím, sponzoringem a reklamou. Dále se zabývá i společenskou odpovědností firem. Krátce také pojednává o postoji médií k firemnímu dárcovství a o možnosti využití fondů Evropské unie k financování neziskových projektů. V praktické části analyzuje celostátní i regionální projekty Nadace ČEZ a komunikaci nadace a projektů směrem k cílovým skupinám. Projektová část přináší návrh na další celostátní projekt.
Anotace v angličtině
This work deals with corporate citizenship and its specific output. In the theoretical part the readers are acquainted with the meaning of corporate citizenship, why companies should behave responsibly and what are the tools of corporate citizenship. The work also explains the differences in donorship, sponsoring and advertising. Further on it is concerned with corporate social responsibility. The work briefly discusses the attitude of media to corporate donorship and the potentiality to use the European Union funds for non-profit projects financing. In the practical part it analyses the national and regional projects of the ČEZ Foundation and the communication of a foundation (the Foundation??) and projects towards target groups. The project part brings a suggestion for another national project.
corporate citizenship, corporate social responsibility, donorship, sponsoring, advertising, European Union, ČEZ Foundation
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává o firemní filantropii a jejím konkrétním výstupu. V teoretické části seznamuje čtenáři, co to je firemní filantropie, proč by firmy měly chovat odpovědně, jaké jsou nástroje firemní filantropie. Vysvětluje i rozdíly mezi dárcovstvím, sponzoringem a reklamou. Dále se zabývá i společenskou odpovědností firem. Krátce také pojednává o postoji médií k firemnímu dárcovství a o možnosti využití fondů Evropské unie k financování neziskových projektů. V praktické části analyzuje celostátní i regionální projekty Nadace ČEZ a komunikaci nadace a projektů směrem k cílovým skupinám. Projektová část přináší návrh na další celostátní projekt.
Anotace v angličtině
This work deals with corporate citizenship and its specific output. In the theoretical part the readers are acquainted with the meaning of corporate citizenship, why companies should behave responsibly and what are the tools of corporate citizenship. The work also explains the differences in donorship, sponsoring and advertising. Further on it is concerned with corporate social responsibility. The work briefly discusses the attitude of media to corporate donorship and the potentiality to use the European Union funds for non-profit projects financing. In the practical part it analyses the national and regional projects of the ČEZ Foundation and the communication of a foundation (the Foundation??) and projects towards target groups. The project part brings a suggestion for another national project.
corporate citizenship, corporate social responsibility, donorship, sponsoring, advertising, European Union, ČEZ Foundation
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast neziskových organizací. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací instituce z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, porovnejte se situací ostatních subjektů operujících v daném oboru.
3. Na základě výsledku analýzy zpracujte projektové řešení daného problému zhodnoťte možnosti možnosti a problémy jeho aplikace v praxi a naznačte možnosti a směry dalšího výzkumu dané problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast neziskových organizací. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací instituce z jejího pohledu i z pohledu jejích cílových skupin, porovnejte se situací ostatních subjektů operujících v daném oboru.
3. Na základě výsledku analýzy zpracujte projektové řešení daného problému zhodnoťte možnosti možnosti a problémy jeho aplikace v praxi a naznačte možnosti a směry dalšího výzkumu dané problematiky.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P.: Marketing Management. 10.vyd. Praha, Victoria Publishing, 1997, počet stran 720, ISBN 80-247-0016-6
LEDVINOVÁ, J., PEŠTA, K.: Základy fundraisingu aneb jak získat peníze na prospěšnou činnost, 1. vyd. Praha, Informační centrum nadací a jiných neziskových organizací za podpory Nadace rozvoje občanské společnosti, 1996, počet stran 141, ICBN 319-200-4402
ONDRUJ, A.: Vyplácí se firmám dobročinnost?, Komerční bankovnictví, 2001, č. 6, str. 15
REDAKČNÍ ČL.: Co vám dá a vezme kulturní sponzoring, Strategie, 2002, č. 30, str. 20-23
HERO, P (předseda Komunitní nadace ze Silicon Valley) : článek I charita vyžaduje strategické myšlení, ze serveru www.istrategie.cz, datum vyd. 15.4.2002
INTERNÍ MATERIÁL NDE, výroční zpráva 2004
ONDRÁČKA, D.(Nadace VIA):prezentace na semináři Firemní dárcovství: strategie, proces, komunikační příležitosti, Praha, 11.4.2002
PLAMÍNEK, J., A KOL. (Nadace Lotos): Řízení neziskových organizací, Praha, 1996
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P.: Marketing Management. 10.vyd. Praha, Victoria Publishing, 1997, počet stran 720, ISBN 80-247-0016-6
LEDVINOVÁ, J., PEŠTA, K.: Základy fundraisingu aneb jak získat peníze na prospěšnou činnost, 1. vyd. Praha, Informační centrum nadací a jiných neziskových organizací za podpory Nadace rozvoje občanské společnosti, 1996, počet stran 141, ICBN 319-200-4402
ONDRUJ, A.: Vyplácí se firmám dobročinnost?, Komerční bankovnictví, 2001, č. 6, str. 15
REDAKČNÍ ČL.: Co vám dá a vezme kulturní sponzoring, Strategie, 2002, č. 30, str. 20-23
HERO, P (předseda Komunitní nadace ze Silicon Valley) : článek I charita vyžaduje strategické myšlení, ze serveru www.istrategie.cz, datum vyd. 15.4.2002
INTERNÍ MATERIÁL NDE, výroční zpráva 2004
ONDRÁČKA, D.(Nadace VIA):prezentace na semináři Firemní dárcovství: strategie, proces, komunikační příležitosti, Praha, 11.4.2002
PLAMÍNEK, J., A KOL. (Nadace Lotos): Řízení neziskových organizací, Praha, 1996