Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového mixu produktů v konkrétní společnosti Dacom Pharma, s. r. o., na jejímž základě je vyhodnocena současná situace společnosti a vytvořeny návrhy na zlepšení a zvýšení poptávky po produktech. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou nástrojů marketingového mixu a poptávky. Tato část práce vychází z poznatků získaných v literatuře vztahující se k tématu bakalářské práce. V praktické části práce je představena společnost Dacom Pharma, s. r. o., dále je provedena analýza jednotlivých nástrojů marketingového mixu ve společnosti, její vyhodnocení a návrhy zlepšení.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the analysis of marketing mix of products in the particular company Dacom Pharma, Ltd. On the basis of the analysis the current situation of the company is evaluated and the suggestions for improvement and increased demand for products are generated. The theoretical part deals with the characteristics of the instruments of marketing mix and demand. This part is based on the knowledge obtained from the literature related to the topic of the thesis. In the practical part the company Dacom Pharma, Ltd. is introduced, the analysis of different instruments of marketing mix in a company, its evaluation and suggestions for improvement are carried out.
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového mixu produktů v konkrétní společnosti Dacom Pharma, s. r. o., na jejímž základě je vyhodnocena současná situace společnosti a vytvořeny návrhy na zlepšení a zvýšení poptávky po produktech. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou nástrojů marketingového mixu a poptávky. Tato část práce vychází z poznatků získaných v literatuře vztahující se k tématu bakalářské práce. V praktické části práce je představena společnost Dacom Pharma, s. r. o., dále je provedena analýza jednotlivých nástrojů marketingového mixu ve společnosti, její vyhodnocení a návrhy zlepšení.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the analysis of marketing mix of products in the particular company Dacom Pharma, Ltd. On the basis of the analysis the current situation of the company is evaluated and the suggestions for improvement and increased demand for products are generated. The theoretical part deals with the characteristics of the instruments of marketing mix and demand. This part is based on the knowledge obtained from the literature related to the topic of the thesis. In the practical part the company Dacom Pharma, Ltd. is introduced, the analysis of different instruments of marketing mix in a company, its evaluation and suggestions for improvement are carried out.
Zpracujte rešerši dostupných literárních zdrojů týkajících se problematiky marketingového mixu
Analyzujte současný stav marketingového mixu ve společnosti Dacom Pharma, s. r. o.
Navrhněte doporučení vedoucí ke zdokonalení marketingového mixu ve společnosti Dacom Pharma, s. r. o.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši dostupných literárních zdrojů týkajících se problematiky marketingového mixu
Analyzujte současný stav marketingového mixu ve společnosti Dacom Pharma, s. r. o.
Navrhněte doporučení vedoucí ke zdokonalení marketingového mixu ve společnosti Dacom Pharma, s. r. o.
Seznam doporučené literatury
[1] BOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. Praha: C. H. Beck, 2003. ISBN 80-7179-577-1. \vsp{1,5mm}
[2] FORET, M., P. PROCHÁZKA a T. URBÁNEK. Marketing: základy a principy. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0790-6. \vsp{1,5mm}
[3] KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0519-3. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] BOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. Praha: C. H. Beck, 2003. ISBN 80-7179-577-1. \vsp{1,5mm}
[2] FORET, M., P. PROCHÁZKA a T. URBÁNEK. Marketing: základy a principy. Brno: Computer Press, 2005. ISBN 80-251-0790-6. \vsp{1,5mm}
[3] KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0519-3. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji Bc. práci, její strukturu a cíle. Představila firmu, v níž průzkum prováděla. Firma se zabývá prodej doplňků stravy. Studentka došla ke kladům i záporům ve svém průzkumu. Nedostatky - slabý důraz na marketing, omezené motžnosti distribuční cesty. Studentka navrhla tato doporučení - zlepšení propagace a komunikace firmy (reklama, PR, el. komunikace), vytvoření spolupráce s pojišťovnami, ortopedy a odborníky na pohybový aparát, rozšíření na zahraniční trhy. Studentka popsala nákladovost navrhovaných řešení přesahuje 5,5 milionů. Navrhovaný rozpočet byl 7 mil. korun, zbytek do 7 mil. bude použito na tištěnou reklamu.
Otázky vedoucího práce:
1. Aké riziká hrozia pri realizácii Vami navrhovaných odporúčaní? Navrhnite spôsob ich eliminácie.
Odp.: Hlavní riziko vidím nedostatek finančních zdrojů. Reklamní kampaňe bych tedy zahrnula náklady do dlouhodobých finančních plánů. Další riziko mohou být vyprodané časy na reklamu, špatné načasování reklamy apod.
Bilíková: Nebylo by vhodnější tvořit i nějaké finanční rezervy?
Odp.: Ano, to by bylo vhodné.
Oponent:
1. Jaký je dle Vašeho názoru význam zvyšování úrovně výzkumu a vývoje v konkrétních podmínkách Vámi analyzované firmy?
Odp.: To má velký význam, vede to k poznání nových technologických postupů, k vývoji a výzkumu. Tímto pak může firma provádět inovace, své produkty rozvíjet, rozšiřovat své produktové portfolio.
Sablik: Moc se mi nelíbí vyčíslení nákladů v kap. Cena a cenová politika. Na to si musíte dávat pozor.
Bilíková: Náklady na reklamu je na jaké časové období? Proč dáváte reklamu v televizi Prima, když ta už běží.
Odp.: Navrhuji totiž reklamu v hlavních vysílacích časech.
Sablik: 5,5 mil., to firma nemá šanci dostat zpět.
Odp.: Reklama je v televizi velmi drahá.
Tomaštík: Na str. 61 popisujete, že neustále inovuje firma obal. Podle čeho ty inovace postupují?
Odp.: Firma si vytváří sama tyto obaly a myslím, že vychází z toho, aby se produkt líbil spotřebiteli, zároveň aby zachovala firemní barvy - modrou.
Tomaštík: Kam bude firma expandovat?
Odp.: Na základě průzkumu trhu zjistí uplatnitelnost produktů.
Tomaštík: Když firma nedělala reklamu, jak se spotřebitele dozvěděli o jejích výrobcích?
Odp.: Firma dělá reklamu od začátku, ale já jsem reklamu více zacílila.