Tato diplomová práce se zabývá vývojem mobilní aplikace pro operační systém iOS, která má za úkol umožnit uživatelům co nejjednodušším způsobem mezi sebou sdílet data na úrovni lokální sítě. Má za úkol suplovat mnohdy zdlouhavou práci s e-mailovým klientem.
Základní funkčnost aplikace, tedy posílání dat, je realizováno pomocí nástroje společnosti Apple Inc., frameworku Game Kit. Díky této technologii jsou zařízení schopna sama sebe rozpoznat v lokální sítí a vyměňovat si mezi sebou data.
Výsledkem této diplomové práce je aplikace s názvem ShareMe!. Díky této aplikaci může uživatel velmi jednoduchým a intuitivním způsobem sdílet například své fotografie, videa, nahrávky či různé dokumenty v lokální síti, aniž by musel být připojen k Internetu.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with the development of mobile application for iOS operating system, which is designed to allow users to share data between each other in the easiest possible way at the local network. Its role is to substitute for a long time taking work with e-mail client.
The basic functionality of the application (sending data) is implemented using Apple Inc.., Game Kit framework. With this technology, the devices are able to recognize themselves in the local network and to exchange data.
The result of this master thesis is an application called ShareMe!. With this application the user can share data in very easy and intuitive way at local network such as photos, videos, records, documents without having to be connected to the Internet.
Klíčová slova
iOS, iPhone, mobilní platformy, aplikace
Klíčová slova v angličtině
iOS, iPhone, mobile platform, application
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá vývojem mobilní aplikace pro operační systém iOS, která má za úkol umožnit uživatelům co nejjednodušším způsobem mezi sebou sdílet data na úrovni lokální sítě. Má za úkol suplovat mnohdy zdlouhavou práci s e-mailovým klientem.
Základní funkčnost aplikace, tedy posílání dat, je realizováno pomocí nástroje společnosti Apple Inc., frameworku Game Kit. Díky této technologii jsou zařízení schopna sama sebe rozpoznat v lokální sítí a vyměňovat si mezi sebou data.
Výsledkem této diplomové práce je aplikace s názvem ShareMe!. Díky této aplikaci může uživatel velmi jednoduchým a intuitivním způsobem sdílet například své fotografie, videa, nahrávky či různé dokumenty v lokální síti, aniž by musel být připojen k Internetu.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with the development of mobile application for iOS operating system, which is designed to allow users to share data between each other in the easiest possible way at the local network. Its role is to substitute for a long time taking work with e-mail client.
The basic functionality of the application (sending data) is implemented using Apple Inc.., Game Kit framework. With this technology, the devices are able to recognize themselves in the local network and to exchange data.
The result of this master thesis is an application called ShareMe!. With this application the user can share data in very easy and intuitive way at local network such as photos, videos, records, documents without having to be connected to the Internet.
Klíčová slova
iOS, iPhone, mobilní platformy, aplikace
Klíčová slova v angličtině
iOS, iPhone, mobile platform, application
Zásady pro vypracování
Vytvořte rešerši na téma specifik a postupů tvorby mobilních aplikací pro iOS.
Navrhněte a implementujte mobilní aplikaci pro systémy iOS schopnou prostřednictvím bezdrátových technologií nabízet multimediální obsah vzdálenému zařízení téhož typu.
Implementujte možnost lokalizovat příjemce obsahu v reálném prostoru pomocí prostorové orientace přístroje a gest na dotykovém displeji.
Aplikaci publikujte na vhodném repozitáři mobilních aplikací pro iOS pod licencí GPL v2.
Vytvořte programovou a uživatelskou dokumentaci.
Zásady pro vypracování
Vytvořte rešerši na téma specifik a postupů tvorby mobilních aplikací pro iOS.
Navrhněte a implementujte mobilní aplikaci pro systémy iOS schopnou prostřednictvím bezdrátových technologií nabízet multimediální obsah vzdálenému zařízení téhož typu.
Implementujte možnost lokalizovat příjemce obsahu v reálném prostoru pomocí prostorové orientace přístroje a gest na dotykovém displeji.
Aplikaci publikujte na vhodném repozitáři mobilních aplikací pro iOS pod licencí GPL v2.
Vytvořte programovou a uživatelskou dokumentaci.
Seznam doporučené literatury
MARK, Dave a Jeff LAMARCHE. IPhone SDK: Průvodce vývojem aplikací pro iPhone a iPod touch. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 480 s. ISBN 978-80-251-2820-6.
KOCHAN, Stephen G. Objective-C 2.0: Výukový kurz programování pro Mac OS X a iPhone. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 550 s. ISBN 978-80-251-2654-7.
APPLE INC. IOS Developer Library [online]. ?2010[cit. 2012-02-01]. Dostupné z: http://developer.apple.com/library/ios/navigation/
LIBERTY, Jesse. Naučte se C za 21 dní. 2. aktualiz. vyd. Překlad Josef Pojsl, Karel Voráček. Brno: Computer Press, 2007, 796 s. ISBN 978-80-251-1583-1.
KOFLER, Michael a Bernd ÖGGL. PHP 5 a MySQL 5: Průvodce webového programátora. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 607 s. ISBN 978-80-251-1813-9.
Seznam doporučené literatury
MARK, Dave a Jeff LAMARCHE. IPhone SDK: Průvodce vývojem aplikací pro iPhone a iPod touch. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 480 s. ISBN 978-80-251-2820-6.
KOCHAN, Stephen G. Objective-C 2.0: Výukový kurz programování pro Mac OS X a iPhone. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 550 s. ISBN 978-80-251-2654-7.
APPLE INC. IOS Developer Library [online]. ?2010[cit. 2012-02-01]. Dostupné z: http://developer.apple.com/library/ios/navigation/
LIBERTY, Jesse. Naučte se C za 21 dní. 2. aktualiz. vyd. Překlad Josef Pojsl, Karel Voráček. Brno: Computer Press, 2007, 796 s. ISBN 978-80-251-1583-1.
KOFLER, Michael a Bernd ÖGGL. PHP 5 a MySQL 5: Průvodce webového programátora. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, 607 s. ISBN 978-80-251-1813-9.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s obsahem a výsledky své diplomové práce v krátké prezentaci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
dr. Stružka: Jakým způsobem je zabezpečeno sdílení dat aplikací ShareMe, jakým způsobem je řešena
autorizace přístupu?
Jakým způsobem by se dala řešit lokalizace příjemce obsahu?
prof. Vlček: Co rozumíte sílou sígnálu WiFi?
Student na položené dotazy odpověděl. Následovalo zkoušení ze tří předmětů.