Diplomová práce na téma ''AIDS jako globální problém a jeho komunikace" zkoumá hlavní aspekty a nové trendy ve vývoji epidemie HIV/AIDS v průběhu posledních let. Obsaženy jsou statistické údaje o výskytu HIV/AIDS v České republice a ve světě, stejně jako charakteristika nejvýznamnějších kampaně a organizace. Práce zkoumá vliv marketingu při řešení problémů spojených s epidemií HIV/AIDS s důrazem na země třetího světa. Cílem práce je definovat slabiny a nové možnosti v boji proti HIV/AIDS a identifikace perspektiv řešení globální epidemie AIDS z hlediska moderních marketingových komunikací.
Anotace v angličtině
This dissertation critically re-examines the successes and failures of the global response to AIDS. It describes the main aspects and new trends in the developement of HIV/AIDS epidemic during the past years. The document contents statistics of HIV/AIDS prevalence in the Czech Republic as well as in the world including the most common ways of infection in particular regions. Some of the most important world campaigns and prevention activities in the world and in The Czech Republic are included. The esseay focuses on the power of marketing by solving HIV/AIDS problems related to the global epidemic. Its goal is to identify new opportunities in the battle against this desease according to marketing communication of nowadays.
Diplomová práce na téma ''AIDS jako globální problém a jeho komunikace" zkoumá hlavní aspekty a nové trendy ve vývoji epidemie HIV/AIDS v průběhu posledních let. Obsaženy jsou statistické údaje o výskytu HIV/AIDS v České republice a ve světě, stejně jako charakteristika nejvýznamnějších kampaně a organizace. Práce zkoumá vliv marketingu při řešení problémů spojených s epidemií HIV/AIDS s důrazem na země třetího světa. Cílem práce je definovat slabiny a nové možnosti v boji proti HIV/AIDS a identifikace perspektiv řešení globální epidemie AIDS z hlediska moderních marketingových komunikací.
Anotace v angličtině
This dissertation critically re-examines the successes and failures of the global response to AIDS. It describes the main aspects and new trends in the developement of HIV/AIDS epidemic during the past years. The document contents statistics of HIV/AIDS prevalence in the Czech Republic as well as in the world including the most common ways of infection in particular regions. Some of the most important world campaigns and prevention activities in the world and in The Czech Republic are included. The esseay focuses on the power of marketing by solving HIV/AIDS problems related to the global epidemic. Its goal is to identify new opportunities in the battle against this desease according to marketing communication of nowadays.
1. Analyzujte problém AIDS jako lékařský a sociální a ekonomický problém.
2. Popište struktura výskytu AIDS v Evropě, ve světě a v ČR.
3. Popište a zhodnoťte marketinogové komunikační aktivity v této oblasti ve světě a v ČR.
4. Detailně se zabývejte analýzou komunikačních aktivit v zemích třetího světa včetně úvah o perspektivě těchto států při absenci mladé generace.
5. Zkoumejte celosvětové perspektivy řešení problému AIDS z hlediska věcného a komunikačního.
Zásady pro vypracování
1. Analyzujte problém AIDS jako lékařský a sociální a ekonomický problém.
2. Popište struktura výskytu AIDS v Evropě, ve světě a v ČR.
3. Popište a zhodnoťte marketinogové komunikační aktivity v této oblasti ve světě a v ČR.
4. Detailně se zabývejte analýzou komunikačních aktivit v zemích třetího světa včetně úvah o perspektivě těchto států při absenci mladé generace.
5. Zkoumejte celosvětové perspektivy řešení problému AIDS z hlediska věcného a komunikačního.
Seznam doporučené literatury
Montagnier a kol., AIDS - Fakta, naděje
Sontagová S., Nemoc jako metafora/AIDS a jeho metafory
Noreena Hertzová, Plíživý převrat
Kolektiv autorů, Ročenka Národního programu HIV/AIDS v České republice
Kolektiv autorů, HIV/AIDS v chirurgických oborech
Zdroje z interních publikací OSN
Internetové zdroje
Interní materiály hlavního hygienika ČR
Seznam doporučené literatury
Montagnier a kol., AIDS - Fakta, naděje
Sontagová S., Nemoc jako metafora/AIDS a jeho metafory
Noreena Hertzová, Plíživý převrat
Kolektiv autorů, Ročenka Národního programu HIV/AIDS v České republice
Kolektiv autorů, HIV/AIDS v chirurgických oborech
Zdroje z interních publikací OSN
Internetové zdroje
Interní materiály hlavního hygienika ČR