Diplomová práce se zabývá komplexním řešením služby BlackBerry, návrhem a vytvořením prostředí pro specialisty technického oddělení, na němž mohou testovat možnosti služby a případnou kompatibilitu. Teoretická část popisuje software potřebný k zprovoznění řešení BlackBerry a zahrnuje návrhy, možnosti pro tvorbu testovacího prostředí. V praktické části se seznámíme s problematikou nastavení počítačové sítě, konfigurací softwarů potřebných k realizaci BlackBerry řešení na testovacím prostředí a následnou výslednou analýzu na řešení požadavků zákazníka.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on comprehensive Blackberry solutions, and on the design and creation of workspaces for IT professionals focused on testing compatibility and resulting compatibility. The theoretical part describes the software necessary for launching the BlackBerry solution and includes proposals and possibilities for the creation of the testing environment. In the practical part, we will be introduced to network set-up, configuration of the software necessary to implement the BlackBerry solution in the testing environment, and subsequent analysis of the resulting solutions to customer requirements.
Klíčová slova
Helpdesk, BlackBerry Server, Microsoft Exchange, Virtuální server, Virtuální prostředí O2 Cloud
Diplomová práce se zabývá komplexním řešením služby BlackBerry, návrhem a vytvořením prostředí pro specialisty technického oddělení, na němž mohou testovat možnosti služby a případnou kompatibilitu. Teoretická část popisuje software potřebný k zprovoznění řešení BlackBerry a zahrnuje návrhy, možnosti pro tvorbu testovacího prostředí. V praktické části se seznámíme s problematikou nastavení počítačové sítě, konfigurací softwarů potřebných k realizaci BlackBerry řešení na testovacím prostředí a následnou výslednou analýzu na řešení požadavků zákazníka.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on comprehensive Blackberry solutions, and on the design and creation of workspaces for IT professionals focused on testing compatibility and resulting compatibility. The theoretical part describes the software necessary for launching the BlackBerry solution and includes proposals and possibilities for the creation of the testing environment. In the practical part, we will be introduced to network set-up, configuration of the software necessary to implement the BlackBerry solution in the testing environment, and subsequent analysis of the resulting solutions to customer requirements.
Klíčová slova
Helpdesk, BlackBerry Server, Microsoft Exchange, Virtuální server, Virtuální prostředí O2 Cloud
Analyzujte a navrhněte optimální řešení IT infrastruktury a zajistěte všechny prostředky pro testovací prostředí oddělení Service Desk.
Navrhněte architekturu na pracovišti oddělení Service Desk a zajistěte konektivitu přes VSDL s přidělenými statickými IP adresami.
Nainstalujte a nakonfigurujte serverové prostředí MS Windows Server, Active Directory, MS Exchange Server, BlackBerry Enterprise Server.
Synchronizujte smartphony BlackBerry s poštovním serverem Microsoft Exchange přes BlackBerry server s využitím telekomunikační sítě O2 GPRS, EDGE, 3G a datové sítě RIM.
Navrhněte architekturu na úrovni virtuálních serverů datových center O2 Cloud a zajistěte vzdálený přístup všem specialistům SD na datové centrum.
Zásady pro vypracování
Analyzujte a navrhněte optimální řešení IT infrastruktury a zajistěte všechny prostředky pro testovací prostředí oddělení Service Desk.
Navrhněte architekturu na pracovišti oddělení Service Desk a zajistěte konektivitu přes VSDL s přidělenými statickými IP adresami.
Nainstalujte a nakonfigurujte serverové prostředí MS Windows Server, Active Directory, MS Exchange Server, BlackBerry Enterprise Server.
Synchronizujte smartphony BlackBerry s poštovním serverem Microsoft Exchange přes BlackBerry server s využitím telekomunikační sítě O2 GPRS, EDGE, 3G a datové sítě RIM.
Navrhněte architekturu na úrovni virtuálních serverů datových center O2 Cloud a zajistěte vzdálený přístup všem specialistům SD na datové centrum.
Seznam doporučené literatury
STANEK, William R. Active Directory: kapesní rádce administrátora. Vyd. 1.Brno: Computer Press, 2009,
352 s. ISBN 978-802-5125-557.
RENFROE, Dan. Blackberry Enterprise Server for Microsoft Exchange: installation and administration.
Birmingham, U.K: Packt Pub, 2007. ISBN 978-184-7192-462.
VELTE, Anthony T. Cloud computing: praktický pruvodce. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 344 s. ISBN
978-802-5133-330.
STANEK, William R. Microsoft Exchange Server 2010: kapesní rádce administrátora. Vyd. 1. Brno: Computer
Press, 2010, 695 s. Kapesní rádce administrátora (Computer Press). ISBN 978-802-5133-422.
SOSINSKY, Barrie. Mistrovství pocítacové síte. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 840 s. Mistrovství
(Computer Press). ISBN 978-802-5133-637.
Http://cs.wikipedia.org. [online]. [cit. 2012-01-30].
Http://support.microsoft.com. [online]. [cit. 2012-01-30].
Http://us.blackberry.com. [online]. [cit. 2012-01-30].
Http://www.ibm.com/cloud-computing/us/en/. [online]. [cit. 2012-01-30].
Seznam doporučené literatury
STANEK, William R. Active Directory: kapesní rádce administrátora. Vyd. 1.Brno: Computer Press, 2009,
352 s. ISBN 978-802-5125-557.
RENFROE, Dan. Blackberry Enterprise Server for Microsoft Exchange: installation and administration.
Birmingham, U.K: Packt Pub, 2007. ISBN 978-184-7192-462.
VELTE, Anthony T. Cloud computing: praktický pruvodce. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 344 s. ISBN
978-802-5133-330.
STANEK, William R. Microsoft Exchange Server 2010: kapesní rádce administrátora. Vyd. 1. Brno: Computer
Press, 2010, 695 s. Kapesní rádce administrátora (Computer Press). ISBN 978-802-5133-422.
SOSINSKY, Barrie. Mistrovství pocítacové síte. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2010, 840 s. Mistrovství
(Computer Press). ISBN 978-802-5133-637.
Http://cs.wikipedia.org. [online]. [cit. 2012-01-30].
Http://support.microsoft.com. [online]. [cit. 2012-01-30].
Http://us.blackberry.com. [online]. [cit. 2012-01-30].
Http://www.ibm.com/cloud-computing/us/en/. [online]. [cit. 2012-01-30].
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant jasně prezentoval výsledky své diplomové práce. Následně proběhla rozprava, při které zaznely následující dotazy:
1. Diplomant uvádí jen málo citací v samotném textu, v některých případech citace nejsou označeny. (Ing. Vaculíková)
2. U některých obrázků (např. obrázek 1) postrádám větší konetář a vysvětlení. (Ing. Vaculíková)
3. jaký byl současný stav dané problematiky? (dr. Šenkeřík)
4. Kde sídlí firma? Vytvořil jste nějaké rozhraní (dr. Šenkeřík)
5. Kolik lidí pracovalo na řešení? (doc. Sysel)
6. Jak je to s citacemi? V 1. třetině práce máte poslední citaci. (doc. Sysel)
7. Měl jste správně provést citace, u jedné kapitoly je jen jeden obrázek. (doc. Sysel)
8. K citování máte k dispozici normu. (doc. Sodomka)
9. Jaký byl počet lidí, kteří ověřili řešení? (prof. Olehla)