Diplomová práce se věnuje problematice profesního vzdělávání zaměstnanců sociálních služeb. Teoretická část poskytuje náhled do současného stavu vzdělávání včetně legisla-tivních aspektů a motivace zaměstnanců. V praktické části se zabývám názory zaměstnanců sociálních služeb a jejich zkušenostmi s profesním vzděláváním v organizaci.Výstupem praktické části jsou návrhy a doporučení pro praxi. Projektová část navazuje svou žádostí o finanční podporu na praktickou. Projekt vzešel z potřeby pracovníků rozšířit si své odborné dovednosti o proškolení v bazální stimulaci
Annotation in English
This dissertation work treats the issue of vocational education of employees in social services. The theoretical par provides insight to the present condition of education in social services including legislative aspects and employee´s motivation. In the practical part I deal with the employee´s opinions and theirs experiences with professional education in the organization. The outcomes of the practical part are suggestions and recommendations for practice use. The project part relates to practical part by the request for financial support. The project came out of the need of employees to incease their professional skills of education in badal stimulation.
Keywords: vocational education, employees, motivation, opinions, experiences, social services,quality.
Length of the covering note
84 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se věnuje problematice profesního vzdělávání zaměstnanců sociálních služeb. Teoretická část poskytuje náhled do současného stavu vzdělávání včetně legisla-tivních aspektů a motivace zaměstnanců. V praktické části se zabývám názory zaměstnanců sociálních služeb a jejich zkušenostmi s profesním vzděláváním v organizaci.Výstupem praktické části jsou návrhy a doporučení pro praxi. Projektová část navazuje svou žádostí o finanční podporu na praktickou. Projekt vzešel z potřeby pracovníků rozšířit si své odborné dovednosti o proškolení v bazální stimulaci
Annotation in English
This dissertation work treats the issue of vocational education of employees in social services. The theoretical par provides insight to the present condition of education in social services including legislative aspects and employee´s motivation. In the practical part I deal with the employee´s opinions and theirs experiences with professional education in the organization. The outcomes of the practical part are suggestions and recommendations for practice use. The project part relates to practical part by the request for financial support. The project came out of the need of employees to incease their professional skills of education in badal stimulation.
Keywords: vocational education, employees, motivation, opinions, experiences, social services,quality.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši a nastudujte odbornou literaturu k tématu.
2. Vymezte pojmy včetně legislativního vymezení a teoretických východisek vzdělávání v sociálních službách.
3. Realizujte kvantitativní výzkum. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data, včetně jejich interpretace.
4. Prezentujte výsledky výzkumu, shrňte analýzu a doporučení pro praxi.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši a nastudujte odbornou literaturu k tématu.
2. Vymezte pojmy včetně legislativního vymezení a teoretických východisek vzdělávání v sociálních službách.
3. Realizujte kvantitativní výzkum. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data, včetně jejich interpretace.
4. Prezentujte výsledky výzkumu, shrňte analýzu a doporučení pro praxi.
Recommended resources
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, 2007.ISBN 978-80-247-1407-3.
BEDRNOVÁ, E.,NOVÝ,I. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Managment Press, 1998. ISBN 80-85943-57-3.
URBAN, J.Řízení lidí v organizaci. Praha: ASPI, 2003. ISBN 80-86395-46-4.
BOBEK, M.,PENIŠKA,P. Práce s lidmi. Brno: NC Publishing, 2008.ISBN 978-80-903858-2-5.
Recommended resources
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, 2007.ISBN 978-80-247-1407-3.
BEDRNOVÁ, E.,NOVÝ,I. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Managment Press, 1998. ISBN 80-85943-57-3.
URBAN, J.Řízení lidí v organizaci. Praha: ASPI, 2003. ISBN 80-86395-46-4.
BOBEK, M.,PENIŠKA,P. Práce s lidmi. Brno: NC Publishing, 2008.ISBN 978-80-903858-2-5.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky vedoucí práce:
Pokud byste uchopila definovaný výzkumný problém jako vztahový, uveďte příklad hypotézy, kterou byste na základě sesbíraných dat mohla testovat.
Studentka plně odpověděla na zadané otázky.
Otázky oponentky práce:
1. Objasněte absolutní četnosti v tabulce č. 15 a 16. (tabulky předchozí pracovaly s počtem 120 respondentů). Jedná se o chybu?
2. Z vašeho výzkumu vyplynulo, že i když má organizace velmi propracovanou metodiku vzdělávání, tak s ní není seznámeno 60% zaměstnanců. Jakým způsobem byste sjednávala nápravu tohoto stavu?
3. Kolik zaměstnanců by se pomocí 5 denního kurzu bazální stimulace proškolilo? Všech 120?
Doplňující otázka doc. Gregar - Měla jste možnost konzultovat s vedením firmy výsledky své práce?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.
Studentka byla velmi dobře připravená na obhajobu a komise se dohodla na vylepšení celkového hodnocení z části Diplomová práce na C-dobře.