Ve své bakalářské práci se, jak už ze samotného názvu vyplývá, zabývám používáním angličtiny v českých reklamních textech, zejména pak v reklamních sloganech. Zároveň se pokouším zjistit, jaký názor mají na využívání cizojazyčných sloganů cílové skupiny. V teoretické části se věnuji postavení angličtiny ve společnosti, způsobům překladů reklam a reklamním sloganům. Praktická část je zaměřena na znalost angličtiny v ČR, dále se pak věnuji firmám, které ve svých reklamních kampaních využívají anglických sloganů. Součástí mé práce je výzkum, kterým jsem se snažila potvrdit nebo vyvrátit stanovené hypotézy.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis, as is apparent from the title itself, I am dealing with the analysis of English language use in czech advertising texts, especially in czech advertising slogans. Also I am trying to find out the target groups´ opinion of this exploitation. In the theoretical part I attend to position of English in the society, the ways of translation of ads and to the advertising slogans. The Practical part is aimed at knowledge of English in the CR, further I write about companies which use english slogans in their advertising campaings. The part of my thesis is the research that should help me to confirm or refuse the established hypotheses.
Klíčová slova
angličtina, cílová skupina, postoje, reklamní slogan
Klíčová slova v angličtině
advertising slogan, attitudes, English, target group
Rozsah průvodní práce
56 s., 10 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se, jak už ze samotného názvu vyplývá, zabývám používáním angličtiny v českých reklamních textech, zejména pak v reklamních sloganech. Zároveň se pokouším zjistit, jaký názor mají na využívání cizojazyčných sloganů cílové skupiny. V teoretické části se věnuji postavení angličtiny ve společnosti, způsobům překladů reklam a reklamním sloganům. Praktická část je zaměřena na znalost angličtiny v ČR, dále se pak věnuji firmám, které ve svých reklamních kampaních využívají anglických sloganů. Součástí mé práce je výzkum, kterým jsem se snažila potvrdit nebo vyvrátit stanovené hypotézy.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis, as is apparent from the title itself, I am dealing with the analysis of English language use in czech advertising texts, especially in czech advertising slogans. Also I am trying to find out the target groups´ opinion of this exploitation. In the theoretical part I attend to position of English in the society, the ways of translation of ads and to the advertising slogans. The Practical part is aimed at knowledge of English in the CR, further I write about companies which use english slogans in their advertising campaings. The part of my thesis is the research that should help me to confirm or refuse the established hypotheses.
Klíčová slova
angličtina, cílová skupina, postoje, reklamní slogan
Klíčová slova v angličtině
advertising slogan, attitudes, English, target group
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte postavení angličtiny v reklamních textech (svět x ČR).
2. Formulujte hypotézy k současnému postavení anličtiny v českých reklamních textech.
3. Analyzujte postoje české veřejnosti k angličtině v českých reklamních textech.
4. Navrhněte možné kroky pro větší pochopení anglických reklamních textů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte postavení angličtiny v reklamních textech (svět x ČR).
2. Formulujte hypotézy k současnému postavení anličtiny v českých reklamních textech.
3. Analyzujte postoje české veřejnosti k angličtině v českých reklamních textech.
4. Navrhněte možné kroky pro větší pochopení anglických reklamních textů.
Seznam doporučené literatury
Kotler P., Marketing, Grada 2004
Tellis G.J., Reklama a podpora prodeje, Grada 2000
Crha I., Křížek Z., Jak psát reklamní text, Grada 2003
Čechová M., Stylistika současné češtiny, ISV 1997
Foret M., Stávková J., Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky, Grada 2003
Zbořil K., Marketingový výzkum: metodologie a aplikace, VŠE 1998
Vysekalová J., Komárková R., Psychologie reklamy, Grada 2002
Seznam doporučené literatury
Kotler P., Marketing, Grada 2004
Tellis G.J., Reklama a podpora prodeje, Grada 2000
Crha I., Křížek Z., Jak psát reklamní text, Grada 2003
Čechová M., Stylistika současné češtiny, ISV 1997
Foret M., Stávková J., Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky, Grada 2003
Zbořil K., Marketingový výzkum: metodologie a aplikace, VŠE 1998
Vysekalová J., Komárková R., Psychologie reklamy, Grada 2002