Práce se opírá o praktické zkušenosti v oblasti maloobchodního mixu za využití teoretických poznatků. Snaží se o analýzu stávajících a nových komunikačních prostředků a na základě výzkumných šetření řeší správnost umístění těchto nosičů v místě prodeje tak, aby lépe komunikovaly s cílovou skupinou zákazníků. Současně jde studie do hloubky tím, že zkoumá i prodejní personál, zákazníky a korporátní identitu prodejních jednotek.
Anotace v angličtině
This thesis is based on practical experiences on retail mix market while using theoretical knowledges. The aim is to analyze current and brand new communication tools and, on the basis of research, to solve the correctness of positioning elements for a better focus on target segments. Apart from above mentioned, the thesis provides a deep study of sales staff, customers, and corporate identity of sales units.
Práce se opírá o praktické zkušenosti v oblasti maloobchodního mixu za využití teoretických poznatků. Snaží se o analýzu stávajících a nových komunikačních prostředků a na základě výzkumných šetření řeší správnost umístění těchto nosičů v místě prodeje tak, aby lépe komunikovaly s cílovou skupinou zákazníků. Současně jde studie do hloubky tím, že zkoumá i prodejní personál, zákazníky a korporátní identitu prodejních jednotek.
Anotace v angličtině
This thesis is based on practical experiences on retail mix market while using theoretical knowledges. The aim is to analyze current and brand new communication tools and, on the basis of research, to solve the correctness of positioning elements for a better focus on target segments. Apart from above mentioned, the thesis provides a deep study of sales staff, customers, and corporate identity of sales units.
1. Proveďte rešerši literatury, vztahující se k tématu. Soustřeďte se na spotřebitelské chování a podporu prodeje. Stanovte faktory, které ovlivňují nákupní chování.
2. Charakterizujte společnost Tescoma
3. Proveďte mystery shopping v prodejnách.
4. Analyzujte POS/POP materiály, jejich efektivitu. Analyzujte prodejní prostředí.
5. V projektové části navrhněte novou koncepci prodejních míst Tescoma.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury, vztahující se k tématu. Soustřeďte se na spotřebitelské chování a podporu prodeje. Stanovte faktory, které ovlivňují nákupní chování.
2. Charakterizujte společnost Tescoma
3. Proveďte mystery shopping v prodejnách.
4. Analyzujte POS/POP materiály, jejich efektivitu. Analyzujte prodejní prostředí.
5. V projektové části navrhněte novou koncepci prodejních míst Tescoma.
Seznam doporučené literatury
BOČEK, J., JESENSKÝ, D., KROFIÁNOVÁ, D., a kolektiv J. POP in-store komunikace v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 224 s. ISBN 978-80-247-2840-7.
ČERNÝ, V., Prodejní techniky 1. vyd. Brno, Computer Press, 2003. 470 s. ISBN 80-251-0032-4.
HAMMOND, R., Chytře vedená prodejna 1. vyd. Praha, Grada Publishing, 2005. 144 s. ISBN 80-247-1066-8
KOTLER, P.; KELLER, K. Marketing Management (12. rozšířené vydání) 1. vyd. Praha, Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
SCHIFFMAN, L. G. Kanuk, L. L.: Consumer Behaviour, 4. ed., Prentice Hall, New York 1991.
SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu. 2. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
VYSEKALOVÁ, J. a kolektiv. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství černé skříňky 1. vyd. Praha, Grada Publishing, 2011. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
BOČEK, J., JESENSKÝ, D., KROFIÁNOVÁ, D., a kolektiv J. POP in-store komunikace v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. 224 s. ISBN 978-80-247-2840-7.
ČERNÝ, V., Prodejní techniky 1. vyd. Brno, Computer Press, 2003. 470 s. ISBN 80-251-0032-4.
HAMMOND, R., Chytře vedená prodejna 1. vyd. Praha, Grada Publishing, 2005. 144 s. ISBN 80-247-1066-8
KOTLER, P.; KELLER, K. Marketing Management (12. rozšířené vydání) 1. vyd. Praha, Grada Publishing, 2007. 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
SCHIFFMAN, L. G. Kanuk, L. L.: Consumer Behaviour, 4. ed., Prentice Hall, New York 1991.
SVĚTLÍK, J. Marketing - cesta k trhu. 2. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
VYSEKALOVÁ, J. a kolektiv. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství černé skříňky 1. vyd. Praha, Grada Publishing, 2011. 360 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM.
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě-vedoucí Mgr.P.Kotyzová,Ph.D.:
1. Uveďte meze a limity mystery shoppingu.
2. Jak lze pracovat se zaměstnanci prodejen, aby respektovali navrženou koncepci?
Student plně odpověděl na položené otázky.
Otázky k obhajobě-oponent Mgr.M.Banyár,Ph.D.:
1. Názory na mystery shopping sú z hľadiska laickej, ale aj odbornej verejnosti rôzne a často krát nie príliš pozitívne (najmä čo sa týka jeho etického hľadiska). Aký je váš osobný názor na využívanie mystery shoppingu v praxi?
2. Uveďte, akými ďalšími spôsobmi by ste ešte mohli motivovať predajcov spoločnosti Tescoma s.r.o. (okrem tých spôsobov, ktoré uvádzate v diplomovej práci - finančná odmena, získanie voucheru k nákupu sortimentu Tescoma).
3. V rámci realizovaného mystery shoppingu ste zistili značné nedostatky v predajných schopnostiach zamestnancov spoločnosti Tescoma s.r.o.. Čím si vysvetľujete tento fakt?
Student plně odpověděl na položené otázky.