Diplomová práce je věnována problematice vzájemného vztahu a interakci mezi golfem, marketingem a oblastí marketingové komunikace. Vymezuje a objasňuje základní pojmy a na problematiku nazírá z historického, sociálního, ekonomického a marketingového hle-diska. Speciální pozornost je věnována specifikům sportovního marketingu v oblasti golfu. Práce upozorňuje na specifika golfové hry z hlediska jejího vnímání veřejností a světem obchodu. Autor se zabývá socioekonomickým statutem lidí, kteří golf aktivně provozují. Na základě zhodnocení globální a tuzemské pozice golfu se pak praktická část věnuje apli-kacím tohoto motivu ve vybraných příkladech tuzemské marketingové komunikace. Pro-jektová část je zaměřena na analýzu současného stavu komunikace Zámeckého golf clubu Kravaře a na základě podkladů z analýz a dotazníkové sondy navrhuje rozjezd nového ko-munikačního kanálu na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
This diploma thesis explores the relationship and mutual interaction between golf, marke-ting and marketing communications. It defines and clarifies the basic concepts of these topics, which are viewed from historical, social, economic and marketing perspectives. Special attention has been given to the specificities of sports marketing in regards to golf. The thesis also points out the cornerstone aspects of the game of golf in terms of its per-ception by the public and business world. Furthermore, the socioeconomic status of active golf players is described. Building on the assessment of the standing of golf in the Czech Republic as well as in the world, the practical part of the thesis then focuses on how select examples of Czech marketing communications utilize this theme. The project part of the thesis analyses the current state of the Kravaře manor house golf course's marketing com-munications and, using the data from the analysis and a questionnaire survey, proposes creating a new communication channel utilizing social networks.
Klíčová slova
marketingová komunikace, golf, sportovní marketing, sponzoring, reklama, golfový marketing v ČR, Zámecký golf club Kravaře, sociální sítě, Facebook
Klíčová slova v angličtině
marketing communications, promotion, golf, sports marketing, sponsorship, advertising, golf marketing in the Czech Republic, the Kravaře manor house golf course, social networks, Facebook
Rozsah průvodní práce
132
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je věnována problematice vzájemného vztahu a interakci mezi golfem, marketingem a oblastí marketingové komunikace. Vymezuje a objasňuje základní pojmy a na problematiku nazírá z historického, sociálního, ekonomického a marketingového hle-diska. Speciální pozornost je věnována specifikům sportovního marketingu v oblasti golfu. Práce upozorňuje na specifika golfové hry z hlediska jejího vnímání veřejností a světem obchodu. Autor se zabývá socioekonomickým statutem lidí, kteří golf aktivně provozují. Na základě zhodnocení globální a tuzemské pozice golfu se pak praktická část věnuje apli-kacím tohoto motivu ve vybraných příkladech tuzemské marketingové komunikace. Pro-jektová část je zaměřena na analýzu současného stavu komunikace Zámeckého golf clubu Kravaře a na základě podkladů z analýz a dotazníkové sondy navrhuje rozjezd nového ko-munikačního kanálu na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
This diploma thesis explores the relationship and mutual interaction between golf, marke-ting and marketing communications. It defines and clarifies the basic concepts of these topics, which are viewed from historical, social, economic and marketing perspectives. Special attention has been given to the specificities of sports marketing in regards to golf. The thesis also points out the cornerstone aspects of the game of golf in terms of its per-ception by the public and business world. Furthermore, the socioeconomic status of active golf players is described. Building on the assessment of the standing of golf in the Czech Republic as well as in the world, the practical part of the thesis then focuses on how select examples of Czech marketing communications utilize this theme. The project part of the thesis analyses the current state of the Kravaře manor house golf course's marketing com-munications and, using the data from the analysis and a questionnaire survey, proposes creating a new communication channel utilizing social networks.
Klíčová slova
marketingová komunikace, golf, sportovní marketing, sponzoring, reklama, golfový marketing v ČR, Zámecký golf club Kravaře, sociální sítě, Facebook
Klíčová slova v angličtině
marketing communications, promotion, golf, sports marketing, sponsorship, advertising, golf marketing in the Czech Republic, the Kravaře manor house golf course, social networks, Facebook
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části práce vymezte pojmy a základní východiska studovaného fenoménu se zaměřením na specifika sportovního, respektive golfového marketingu. Ukotvěte problém v historickém a sociálním kontextu, a to jak ve světovém, tak v tuzemském měřítku. Identifikujte a charakterizujte trendy v dané oblasti. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Analyzujte současný stav marketingové komunikace Zámeckého golf club Kravaře. Vymezte cíle komunikace a identifikujte jednotlivé cílové skupiny. Formou výzkumné sondy identifikujte jejich informační potřeby a preference. Konfrontujte jednotlivé komunikační aktivity a komunikační kanály klubu. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace Zámeckého golf clubu Kravaře.
3. Na základě zjištění výzkumné sondy a aplikace teoretických východisek navrhněte nové komunikační strategie Zámeckého golf clubu Kravaře se zaměřením primárně na členy klubu. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace a otázku její financovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte způsoby implementace v praxi a možnosti dalšího rozvoje.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části práce vymezte pojmy a základní východiska studovaného fenoménu se zaměřením na specifika sportovního, respektive golfového marketingu. Ukotvěte problém v historickém a sociálním kontextu, a to jak ve světovém, tak v tuzemském měřítku. Identifikujte a charakterizujte trendy v dané oblasti. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Analyzujte současný stav marketingové komunikace Zámeckého golf club Kravaře. Vymezte cíle komunikace a identifikujte jednotlivé cílové skupiny. Formou výzkumné sondy identifikujte jejich informační potřeby a preference. Konfrontujte jednotlivé komunikační aktivity a komunikační kanály klubu. Formulujte silné a slabé stránky současného stavu marketingové komunikace Zámeckého golf clubu Kravaře.
3. Na základě zjištění výzkumné sondy a aplikace teoretických východisek navrhněte nové komunikační strategie Zámeckého golf clubu Kravaře se zaměřením primárně na členy klubu. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace a otázku její financovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte způsoby implementace v praxi a možnosti dalšího rozvoje.
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
KOTLER, Philip. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-802-4713-595.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80- 247-3541-2.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, c2010, 318 s. ISBN 978-809-0427-334.
SEKOT, Aleš. Sport a společnost. Brno: Paido, 2003, 191 s. ISBN 80-731-5047-6.
ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009, 228 stran. ISBN 80-737-6150-5.
SEKOT, Aleš. Sociologické problémy sportu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 223 s. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-2562-8.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, 121 s. ISBN 978-802-5121-832.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-802-4727-219.
HINGSTON, Peter. Efektivní marketing. 1.vyd. Praha: Euromedia Group - Knižní klub, 2002, 192 s. ISBN 80-242-0893-8.
Seznam doporučené literatury
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri VAN DEN BERGH. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
KOTLER, Philip. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-802-4713-595.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80- 247-3541-2.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, c2010, 318 s. ISBN 978-809-0427-334.
SEKOT, Aleš. Sport a společnost. Brno: Paido, 2003, 191 s. ISBN 80-731-5047-6.
ČÁSLAVOVÁ, Eva. Management a marketing sportu. 1. vyd. Praha: Olympia, 2009, 228 stran. ISBN 80-737-6150-5.
SEKOT, Aleš. Sociologické problémy sportu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 223 s. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-2562-8.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, 121 s. ISBN 978-802-5121-832.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 232 s. ISBN 978-802-4727-219.
HINGSTON, Peter. Efektivní marketing. 1.vyd. Praha: Euromedia Group - Knižní klub, 2002, 192 s. ISBN 80-242-0893-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Štarchoň):
1. Golf je v súčasnosti v našich domácich podmienkach stále vnímaný ako šport pre
?vyvolených?. Je podľa Vás vhodná jeho popularizácia v radoch širokej športovej
verejnosti? Zdôvodnite Vašu odpoveď.
Student odpověděl na položenou otázku.
2. Kvantifikujte ciele komunikácie s členmi ZGCK prostredníctvom sociálnych sietí
navrhovanej v projektovej časti diplomovej práce.
Student odpověděl na položenou otázku.
3. Objasnite ekonomickú návratnosť FB stránky (zmieňovanú v kapitole 8.3) v priamej
konfrontácii s inými ? aktuálne využívanými ? komunikačnými kanálmi v ZGCK.
Student odpověděl na položenou otázku.