Bakalářská práce je zaměřena na merchandising luxusních prodejen MaxMara. Smyslem této práce je poukázat na různé způsoby merchandisingu při prezentaci luxusních oděvů a doplňků. Bakalářská práce je rozdělena do dvou stěžejních částí: teoretické a praktické. První část se zaměřuje na integrovanou marketingovou komunikaci a na její složky: reklama, direct marketing, sponzoring, public relations a hlavně na podporou prodeje, do které merchandising patří. Dále je pak práce zaměřena na vysvětlení pojmu merchandising, franchising a jeho výhod a nevýhod. V praktické části jsou popsány pravidla pro vystavová-ní a jejich názorné ukázky.V poslední části bakalářské práce jsou popsány různé návrhy, které by mohly pomoci ke zdokonalení merchandisngu společnosti MaxMara na českém trhu.
Anotace v angličtině
My bachelor work as focuses on luxurious merchandising in the MaxMara shops. The pur-pose of this work is to show various ways of merchandising by presenting luxurious clothes and accessories. The bachelor work is seperated into two fundamental parts: theoretic and practical. The first part focuses on integrated marketing communications and it´s elements.: advertising, direct marketing, sponsoring, public relations and sales promotions, which concludes merchandising. Then the work focuses on explaining the notion of merchandi-sing, franchising and it´s advantages and disadvantages. In the practical part it describes the rules for exhibiting and it´s ilustrations. The last part concludes with ways with which im-provements can be achieved in the merchandising of the MaxMara company in the Czech market.
Klíčová slova
merchandising, luxusní prodejny s oděvy, podpora prodeje, franchising
Bakalářská práce je zaměřena na merchandising luxusních prodejen MaxMara. Smyslem této práce je poukázat na různé způsoby merchandisingu při prezentaci luxusních oděvů a doplňků. Bakalářská práce je rozdělena do dvou stěžejních částí: teoretické a praktické. První část se zaměřuje na integrovanou marketingovou komunikaci a na její složky: reklama, direct marketing, sponzoring, public relations a hlavně na podporou prodeje, do které merchandising patří. Dále je pak práce zaměřena na vysvětlení pojmu merchandising, franchising a jeho výhod a nevýhod. V praktické části jsou popsány pravidla pro vystavová-ní a jejich názorné ukázky.V poslední části bakalářské práce jsou popsány různé návrhy, které by mohly pomoci ke zdokonalení merchandisngu společnosti MaxMara na českém trhu.
Anotace v angličtině
My bachelor work as focuses on luxurious merchandising in the MaxMara shops. The pur-pose of this work is to show various ways of merchandising by presenting luxurious clothes and accessories. The bachelor work is seperated into two fundamental parts: theoretic and practical. The first part focuses on integrated marketing communications and it´s elements.: advertising, direct marketing, sponsoring, public relations and sales promotions, which concludes merchandising. Then the work focuses on explaining the notion of merchandi-sing, franchising and it´s advantages and disadvantages. In the practical part it describes the rules for exhibiting and it´s ilustrations. The last part concludes with ways with which im-provements can be achieved in the merchandising of the MaxMara company in the Czech market.
Klíčová slova
merchandising, luxusní prodejny s oděvy, podpora prodeje, franchising
1. Popište teoretická východiska bakalářské práce se zaměřením na merchandising a franchising.
2. Proveďte analýzu stávajícího stavu merchandisingu v síti prodejen značky MaxMara.
3. Proveďte analýzu konkurence - srovnatelné sítě prodejen značkového zboží.
4. Navrhněte kroky pro zlepšení současného stavu pro síť prodejen Max Mara v České republice.
Zásady pro vypracování
1. Popište teoretická východiska bakalářské práce se zaměřením na merchandising a franchising.
2. Proveďte analýzu stávajícího stavu merchandisingu v síti prodejen značky MaxMara.
3. Proveďte analýzu konkurence - srovnatelné sítě prodejen značkového zboží.
4. Navrhněte kroky pro zlepšení současného stavu pro síť prodejen Max Mara v České republice.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Marketing management, Grada Publishing, Praha 2001, ISBN 8024700166
Foret, M.,Marketingová komunikace, Computer Press, Praha 2003, ISBN 8025110419
Pelsmacker. P., Geuens, M., Bergh, J., Marketingová komunikace, Grada Publishing, Praha 2003, ISBN 8024702541
Vysekalová, J., Psychologie spotřebitele, Grada Publishing, Praha 2004, ISBN 8024703939
Underhill, P., Proč nakupujeme, Management Press, Praha 2002
Firemní materiály společnosti MaxMara
Seznam doporučené literatury
Kotler, P., Marketing management, Grada Publishing, Praha 2001, ISBN 8024700166
Foret, M.,Marketingová komunikace, Computer Press, Praha 2003, ISBN 8025110419
Pelsmacker. P., Geuens, M., Bergh, J., Marketingová komunikace, Grada Publishing, Praha 2003, ISBN 8024702541
Vysekalová, J., Psychologie spotřebitele, Grada Publishing, Praha 2004, ISBN 8024703939
Underhill, P., Proč nakupujeme, Management Press, Praha 2002
Firemní materiály společnosti MaxMara