Bakalářská práce se zabývá mediální komunikací Masarykovy univerzity. Teoretická část stanovuje základnu pro vypracování části praktické. Je zde uvedena současná role vysokého školství ve společnosti a aktuální reformy školského systému, dále specifikace marke-tingových komunikací z oblasti poskytování služeb vysoké školy, vymezení cílových
skupin komunikace vysokých škol a úloha masmédií. Práce se zaměřuje na popularizaci vědy a výzkumu, proto v teoretické části nechybí ani možnosti její medializace, podpora
ze strany státní správy i Evropských fondů. V analytické části je popsán průběh a zejména výsledek analýzy zpráv o Masarykově univerzitě v médiích, a to v akademickém roce 2010/2011 s bližším pohledem na medializaci vědy a výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor?s thesis deals with media communications of Masaryk University.
The theoretical part establishes the basis for the practical part. It defines the current role
of university education in society and describes recent reforms of education system. Furthermore, it deals with the specification of marketing communications in the field
of university service providing, the definition of target groups of university?s media communications and the role of mass media. The thesis focuses on popularization
of science and research, thus the theoretical part also delineates the possibilities of publi-cizing and the support from government and European funds.The practical part describes the progress and particularly the outcome of the analysis of news and articles about
Masaryk University in the media in the academic year 2010 / 2011 with regard to science and research publicizing. Based on the results of the research, conclusions and recom-mendations for the university are formulated.
Klíčová slova
vysoké školství, popularizace vědy a výzkumu, marketingové komunikace vysokých škol, cílové skupiny vysokých škol, masmédia, mediální analýza
Klíčová slova v angličtině
university education, science and research popularizing, marketing communications of universities, target groups of universities, mass media, media analysis.
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá mediální komunikací Masarykovy univerzity. Teoretická část stanovuje základnu pro vypracování části praktické. Je zde uvedena současná role vysokého školství ve společnosti a aktuální reformy školského systému, dále specifikace marke-tingových komunikací z oblasti poskytování služeb vysoké školy, vymezení cílových
skupin komunikace vysokých škol a úloha masmédií. Práce se zaměřuje na popularizaci vědy a výzkumu, proto v teoretické části nechybí ani možnosti její medializace, podpora
ze strany státní správy i Evropských fondů. V analytické části je popsán průběh a zejména výsledek analýzy zpráv o Masarykově univerzitě v médiích, a to v akademickém roce 2010/2011 s bližším pohledem na medializaci vědy a výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor?s thesis deals with media communications of Masaryk University.
The theoretical part establishes the basis for the practical part. It defines the current role
of university education in society and describes recent reforms of education system. Furthermore, it deals with the specification of marketing communications in the field
of university service providing, the definition of target groups of university?s media communications and the role of mass media. The thesis focuses on popularization
of science and research, thus the theoretical part also delineates the possibilities of publi-cizing and the support from government and European funds.The practical part describes the progress and particularly the outcome of the analysis of news and articles about
Masaryk University in the media in the academic year 2010 / 2011 with regard to science and research publicizing. Based on the results of the research, conclusions and recom-mendations for the university are formulated.
Klíčová slova
vysoké školství, popularizace vědy a výzkumu, marketingové komunikace vysokých škol, cílové skupiny vysokých škol, masmédia, mediální analýza
Klíčová slova v angličtině
university education, science and research popularizing, marketing communications of universities, target groups of universities, mass media, media analysis.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši se zaměřením na komunikaci vysokých škol.
2. Formulujte cíle práce a hlavní problémové okruhy.
3. Analyzujte formou obsahové analýzy mediální komunikaci vysoké školy.
4. Vyhodnoťte závěry analýzy a splnění cílů se zaměřením na vědu a výzkum.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši se zaměřením na komunikaci vysokých škol.
2. Formulujte cíle práce a hlavní problémové okruhy.
3. Analyzujte formou obsahové analýzy mediální komunikaci vysoké školy.
4. Vyhodnoťte závěry analýzy a splnění cílů se zaměřením na vědu a výzkum.
Seznam doporučené literatury
CHRISTENSEN, Clayton M. The Innovative University: Changing the DNA of Higher Education from the Inside Out. San Francisco: Jossey-Bass, 2011. ISBN 978-1118063484.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, c2008, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
MILLER, Robert C. Developing University-Industry Relations. San Francisco: Jossey-Bass, 2009. ISBN 978-0470433966.
PRUDKÝ, Libor. České vysoké školství. 1.vydání. Havlíčkův Brod: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3009-7.
SOUKALOVÁ, Radomila. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami. 1.vydání. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-14-9.
TRAMPOTA, Tomáš. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-73676-834.
Seznam doporučené literatury
CHRISTENSEN, Clayton M. The Innovative University: Changing the DNA of Higher Education from the Inside Out. San Francisco: Jossey-Bass, 2011. ISBN 978-1118063484.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, c2008, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
MILLER, Robert C. Developing University-Industry Relations. San Francisco: Jossey-Bass, 2009. ISBN 978-0470433966.
PRUDKÝ, Libor. České vysoké školství. 1.vydání. Havlíčkův Brod: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3009-7.
SOUKALOVÁ, Radomila. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami. 1.vydání. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-14-9.
TRAMPOTA, Tomáš. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-73676-834.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Boušková):
1. Jak by bylo možné podpořit medializaci MU v rozhlase? Které stanice byste vybrala, jaká témata byste zvolila?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jak si vysvětlujete diametrální rozdíl mezi českými a slovenskými médii v medializaci rozvoje MU (výstavba kampusu?)
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Proč MU nevydala oficiální prohlášení ke kauze výhružných e-mailů, nakolik to poškodilo její obraz v očích veřejnosti?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Doplňující Otázky (prof. Pavelka): Specifikujte přesné téma a cíl práce? Charakterizujte vaše pojetí pojmů mediální komunikace a mediální obraz. Která složka Masarykovy univerzity má na starost mediální komunikaci, jak je tato oblast zajištěna personálně? Studentka z části odpověděla na položenou otázku. Prof. Pavelka vznesl výhradu k analyzované kauze a její souvislosti s tématem práce.
Na základě jakých kritérií jste posuzovala analyzované mediální obsahy? Studentka z části odpověděla na položenou otázku. Komise dikutovala zvolený postup při využití obsahové analýzy.