Regionální disparity Moravskoslezského kraje a možnosti jejich řešení. je diplomovou prací tvořenou dvěma částmi. První je část teoretická, která představuje rešerši odborné literatury k danému tématu, metody a cíl práce a zahrnuje rovněž právní legislativu. Částí druhou se zabývám nejvíce a to z praktického hlediska.
Diplomovou práci v praktické části pojímám jako dokument soustředěný na provedení socioekonomické analýzy okresů Moravskoslezského kraje. Sleduji regionální disparity okresů a srovnávám ukazatele mnou zvolené.
Cílem mé diplomové práce je zjistit skutečný stav disparit mezi okresy Moravskoslezského kraje, porovnat je mezi sebou a na základě výsledků navrhnout projekty, které by mohly příznivě ovlivnit život v regionech.
Anotace v angličtině
Regional disparities of Moravian-Silesian Region and solitions a Master´s work is composed of two parts. The first is theoretical, which is a literature search on the topic, methods and aims of work also includes legal legislation. I deal with the most second parts of the practical perspective. Thesis in the practical part of the dokument can be seen as focused on performance analysis od the socio-economic district od the region. Watch distrikt and regional disparitites comparing selected indicators me.
The aim of my Master´s work is found the true status disparities between districts of the Moravian-Silesian Region, to compare them with each other and the results suggest projects thet could positively affect life in the regions.
Klíčová slova
Disparity, ukazatele, analýza, Moravskoslezský kraj, okres
Klíčová slova v angličtině
Disparities, indicators, analysis, Moravian - Silesian Region, district
Rozsah průvodní práce
94 s. (17 017 slov).
Jazyk
CZ
Anotace
Regionální disparity Moravskoslezského kraje a možnosti jejich řešení. je diplomovou prací tvořenou dvěma částmi. První je část teoretická, která představuje rešerši odborné literatury k danému tématu, metody a cíl práce a zahrnuje rovněž právní legislativu. Částí druhou se zabývám nejvíce a to z praktického hlediska.
Diplomovou práci v praktické části pojímám jako dokument soustředěný na provedení socioekonomické analýzy okresů Moravskoslezského kraje. Sleduji regionální disparity okresů a srovnávám ukazatele mnou zvolené.
Cílem mé diplomové práce je zjistit skutečný stav disparit mezi okresy Moravskoslezského kraje, porovnat je mezi sebou a na základě výsledků navrhnout projekty, které by mohly příznivě ovlivnit život v regionech.
Anotace v angličtině
Regional disparities of Moravian-Silesian Region and solitions a Master´s work is composed of two parts. The first is theoretical, which is a literature search on the topic, methods and aims of work also includes legal legislation. I deal with the most second parts of the practical perspective. Thesis in the practical part of the dokument can be seen as focused on performance analysis od the socio-economic district od the region. Watch distrikt and regional disparitites comparing selected indicators me.
The aim of my Master´s work is found the true status disparities between districts of the Moravian-Silesian Region, to compare them with each other and the results suggest projects thet could positively affect life in the regions.
Klíčová slova
Disparity, ukazatele, analýza, Moravskoslezský kraj, okres
Klíčová slova v angličtině
Disparities, indicators, analysis, Moravian - Silesian Region, district
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Definujte cíle a metody práce.
Proveďte rešerši odborné literatury.
Uveďte právní aspekty dotčeného tématu.
II. Praktická část
Proveďte socioekonomickou analýzu Moravskoslezského krajem s důrazem na regionální disparity kraje.
Komparujte nejvíce zaostávající a strukturálně postižené oblasti kraje.
Navrhněte možnosti řešení dotčených regionů formou katalogu projektů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Definujte cíle a metody práce.
Proveďte rešerši odborné literatury.
Uveďte právní aspekty dotčeného tématu.
II. Praktická část
Proveďte socioekonomickou analýzu Moravskoslezského krajem s důrazem na regionální disparity kraje.
Komparujte nejvíce zaostávající a strukturálně postižené oblasti kraje.
Navrhněte možnosti řešení dotčených regionů formou katalogu projektů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HÁJEK, O. a NOVOSÁK, J. Kohezní politika. 1. vyd. Žilina: Georg, 2010. 216 s. ISBN 978-80-89401-19-2.
[2] JENÍČEK, V. aj. Vyvážený rozvoj: na globální a regionální úrovni. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010. 132 s. ISBN 978-80-7400-195-6.
[3] WOKOUN, R. aj. Regionální rozvoj a jeho management v České Republice. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2007. 246 s. ISBN 978-80-245-1301-0.
[4] WOKOUN, R. aj. Regionální rozvoj, východiska regionálního rozvoje, regionální politika, teorie, strategie a programování. 1. vyd. Praha: Linde, 2008. 475 s. ISBN 978-80-7201-699-0.
[5] WOKOUN, R. aj. Základy regionálních věd a veřejné správy. Plzeň: Aleš Čeněk, 2011. 474 s. ISBN 978-80-7380-304-9.
Seznam doporučené literatury
[1] HÁJEK, O. a NOVOSÁK, J. Kohezní politika. 1. vyd. Žilina: Georg, 2010. 216 s. ISBN 978-80-89401-19-2.
[2] JENÍČEK, V. aj. Vyvážený rozvoj: na globální a regionální úrovni. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2010. 132 s. ISBN 978-80-7400-195-6.
[3] WOKOUN, R. aj. Regionální rozvoj a jeho management v České Republice. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2007. 246 s. ISBN 978-80-245-1301-0.
[4] WOKOUN, R. aj. Regionální rozvoj, východiska regionálního rozvoje, regionální politika, teorie, strategie a programování. 1. vyd. Praha: Linde, 2008. 475 s. ISBN 978-80-7201-699-0.
[5] WOKOUN, R. aj. Základy regionálních věd a veřejné správy. Plzeň: Aleš Čeněk, 2011. 474 s. ISBN 978-80-7380-304-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: 46 b.
Oponent DP: 43 b.
Otázka vedoucího: U Vámi navrhovaných projektů uvádíte dotace ERDF, ESF, CF. Buďte konkrétnější a uveďte, z jakých nástrojů by bylo možné uvedené projekty realizovat?
Otázka zodpovězena uspokojivě.
RNDr. Bednář: Kolik bytů se postavilo v Ostravě v období 2001-2010?
Otázka zodpovězena částečně.