Tato diplomová práce pojednává o celoživotním vzdělávání zaměstnanců jako součásti firemní kultury a je zaměřena na vzdělávání příslušníků Policie ČR. Definuje obsah pojmů výchova, vzdělávání dospělých, firemní vzdělávání a firemní kultura. Zabývá se historickým vývojem vzdělávání v rámci Policie ČR od roku 1990, vymezuje právní rámec vzdělávání, jeho institucionální a finanční zabezpečení a charakterizuje obsah, cíle a formy nově nastaveného systému vzdělávání u Policie ČR, který byl nastartován reformou Policie ČR a vydáním koncepce celoživotního vzdělávání příslušníků Policie ČR.
Praktická část je věnována průzkumu, který je zaměřen na zjišťování praktické připravenosti policistů pro výkon služby po absolvování základní odborné přípravy.
Anotace v angličtině
This diploma thesis discusses the lifelong education of employees as part of corporate culture and is aimed at training Czech Republic police officers. It defines the content of the concepts of education, adult education, corporate training and corporate culture. It deals with the historical development of education in the Czech Republic police department since 1990, defines the legal framework of education, institutional and financial security, and describes the content, objectives and forms of the new training system of the Czech Republic police, which was launched with the police reform and the release of the concept of lifelong education of the Czech Republic police officers.
The practical part is devoted to a survey aimed at identifying practical readiness of the police officers for the exercise of the police service after completing the basic specialized training.
lifelong education, corporate culture, Czech Republic police, police education, basic specialized education, reform of the Czech Republic police, conception of lifelong eduaction for police officers
Rozsah průvodní práce
89 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce pojednává o celoživotním vzdělávání zaměstnanců jako součásti firemní kultury a je zaměřena na vzdělávání příslušníků Policie ČR. Definuje obsah pojmů výchova, vzdělávání dospělých, firemní vzdělávání a firemní kultura. Zabývá se historickým vývojem vzdělávání v rámci Policie ČR od roku 1990, vymezuje právní rámec vzdělávání, jeho institucionální a finanční zabezpečení a charakterizuje obsah, cíle a formy nově nastaveného systému vzdělávání u Policie ČR, který byl nastartován reformou Policie ČR a vydáním koncepce celoživotního vzdělávání příslušníků Policie ČR.
Praktická část je věnována průzkumu, který je zaměřen na zjišťování praktické připravenosti policistů pro výkon služby po absolvování základní odborné přípravy.
Anotace v angličtině
This diploma thesis discusses the lifelong education of employees as part of corporate culture and is aimed at training Czech Republic police officers. It defines the content of the concepts of education, adult education, corporate training and corporate culture. It deals with the historical development of education in the Czech Republic police department since 1990, defines the legal framework of education, institutional and financial security, and describes the content, objectives and forms of the new training system of the Czech Republic police, which was launched with the police reform and the release of the concept of lifelong education of the Czech Republic police officers.
The practical part is devoted to a survey aimed at identifying practical readiness of the police officers for the exercise of the police service after completing the basic specialized training.
lifelong education, corporate culture, Czech Republic police, police education, basic specialized education, reform of the Czech Republic police, conception of lifelong eduaction for police officers
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím práce bude práce zaměřena na:
- systém celoživotního vzdělávání příslušníků Policie ČR, a to od základní odborné přípravy po přípravu specialistů a manažerů,
- právní úpravu této problematiky a interní akty řízení, při čemž zákonná úprava je stabilní a dlouhodobá a interní akty řízení jsou inovovány dle aktuálních potřeb,
- nové vývojové trendy v profesní přípravě policistů jako reakce na vývoj bezpečnostní situace (např. vývoj na úseku donucovacích prostředků, antikonfliktní týmy, extremismus, výškové práce a jiné).
Součástí práce bude průzkum zaměřený na zjištění kvality poskytovaného vzdělání v oblasti služební přípravy u Policie ČR.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím práce bude práce zaměřena na:
- systém celoživotního vzdělávání příslušníků Policie ČR, a to od základní odborné přípravy po přípravu specialistů a manažerů,
- právní úpravu této problematiky a interní akty řízení, při čemž zákonná úprava je stabilní a dlouhodobá a interní akty řízení jsou inovovány dle aktuálních potřeb,
- nové vývojové trendy v profesní přípravě policistů jako reakce na vývoj bezpečnostní situace (např. vývoj na úseku donucovacích prostředků, antikonfliktní týmy, extremismus, výškové práce a jiné).
Součástí práce bude průzkum zaměřený na zjištění kvality poskytovaného vzdělání v oblasti služební přípravy u Policie ČR.
Seznam doporučené literatury
Při psaní práce bude čerpáno zejména z:
- metodických materiálů Ministerstva vnitra ČR a Policie ČR,
- interních aktů řízení Policejního prezidia ČR,
- koncepcí vzdělávání schválených na úrovni vlády ČR.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Při psaní práce bude čerpáno zejména z:
- metodických materiálů Ministerstva vnitra ČR a Policie ČR,
- interních aktů řízení Policejního prezidia ČR,
- koncepcí vzdělávání schválených na úrovni vlády ČR.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Ing. Němcová - podnikové vzdělávání - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Šigut - tvorba vzdělávacích programů - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Ing. Němcová - doporučení pro zlepšení práce - odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Dr. Mazánková - využití práce v praxi - odpověděla vyčerpávajícím způsobem