Tématem této diplomové práce jsou metody práce a agresivitou dětí v dětských domovech. Teoretická část se zaměřuje na agresi a agresivitu, na to co ji ovlivňuje a způsobuje. Poté v práci popisuji metody a postupy, jakými se dá agresivita zvládat. Poslední část teorie je věnována charakteristice dětského domova, kde se věnuji popisu základních funkcí a úloh DD. Cílem praktické části je zjistit, jaké metody používají vychovatelé v DD ke zmírnění agresivity u dětí a jaké mají vychovatelé s agresivitou zkušenosti. Výsledky praktické části mohou posloužit jako zpětná vazba vychovatelům, s kterými byl výzkum prováděn.
Annotation in English
The theme of this diploma work are methods of work with children´s aggression in children´s home. The theoretical part intents on aggression and aggressiviness and what influence and make it. Then I describe methods and procedures how to menage the aggression. The last part of the theory is devoted to characterization of children´s home and to the description of basic functions and meaning of children´s home. The aim of this practical part is to find which methods are using by schoolmasters in children´s home for reducing of aggression by children and what kind of experiences with aggression they have. The results of the practical part should be use as a feedback for schoolmasters, with who I made the questionnaire survey.
Keywords
agresivita, agrese, metody práce s agresivitou, psychoterapeutické postupy, dětský domov
Keywords in English
aggression, the methods of work with aggression, psychologically ? therapeutic procedures, children´s home
Length of the covering note
68 s.,
Language
CZ
Annotation
Tématem této diplomové práce jsou metody práce a agresivitou dětí v dětských domovech. Teoretická část se zaměřuje na agresi a agresivitu, na to co ji ovlivňuje a způsobuje. Poté v práci popisuji metody a postupy, jakými se dá agresivita zvládat. Poslední část teorie je věnována charakteristice dětského domova, kde se věnuji popisu základních funkcí a úloh DD. Cílem praktické části je zjistit, jaké metody používají vychovatelé v DD ke zmírnění agresivity u dětí a jaké mají vychovatelé s agresivitou zkušenosti. Výsledky praktické části mohou posloužit jako zpětná vazba vychovatelům, s kterými byl výzkum prováděn.
Annotation in English
The theme of this diploma work are methods of work with children´s aggression in children´s home. The theoretical part intents on aggression and aggressiviness and what influence and make it. Then I describe methods and procedures how to menage the aggression. The last part of the theory is devoted to characterization of children´s home and to the description of basic functions and meaning of children´s home. The aim of this practical part is to find which methods are using by schoolmasters in children´s home for reducing of aggression by children and what kind of experiences with aggression they have. The results of the practical part should be use as a feedback for schoolmasters, with who I made the questionnaire survey.
Keywords
agresivita, agrese, metody práce s agresivitou, psychoterapeutické postupy, dětský domov
Keywords in English
aggression, the methods of work with aggression, psychologically ? therapeutic procedures, children´s home
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury
Pojmosloví
Příprava metodiky výzkumné části
Realizace výzkumu
Zpracování výsledků výzkumu a jejich vyhodnocení
Doporučení pro praxi
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury
Pojmosloví
Příprava metodiky výzkumné části
Realizace výzkumu
Zpracování výsledků výzkumu a jejich vyhodnocení
Doporučení pro praxi
Recommended resources
ANTIER, Edwige. Agresivita dětí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-808-2.
BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV Nakladatelství, 2003. ISBN 80-86642-08-9.
ČERMÁK, I., M.Hřebíčková a P.MACEK. Agrese, identita, osobnost. Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR. ISBN 80-86620-06-9.
JÁNSKÝ, Pavel. Problémové dítě a nahradní výchovná péče ve školských zařízeních. Hradec Králové: Nakladatelství Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-114-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4.
Recommended resources
ANTIER, Edwige. Agresivita dětí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-808-2.
BENDL, Stanislav. Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV Nakladatelství, 2003. ISBN 80-86642-08-9.
ČERMÁK, I., M.Hřebíčková a P.MACEK. Agrese, identita, osobnost. Brno: Psychologický ústav Akademie věd ČR. ISBN 80-86620-06-9.
JÁNSKÝ, Pavel. Problémové dítě a nahradní výchovná péče ve školských zařízeních. Hradec Králové: Nakladatelství Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-114-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studetnka představila téma práce, cíle i metodologii výzkumu. Následně prezentovala výsledky výzkumného šetření.
Znáte některé z deeskalizačních metod? Ne
Na základě čeho jste vybírala jednotlivé kategorie? Na základě otázek rozhovorů.
dr. Chráska. Vhodnější by bylo aplikovat výzkum v kvantitativním pojetí. Hlubší analýza schází.