Vzdělávání zaměstnanců firem je neustále se rozvíjející disciplínou. Firmy si stále více uvědomují, že investice do zvyšování kvalifikace zaměstnanců nejsou zbytečné. V tomto specifickém vzdělávání dospělých lze využít řady metod. Cílem této bakalářské práce je nejen analyzovat teoretické poznatky v oblasti firemního vzdělávání, ale zaměřit se i na způsob jakým je toto vzdělávání realizováno v konkrétním podniku. Závěr práce je věnován zpracování, realizaci a vyhodnocení školícího programu zaměřeného na nové produkty.
Anotace v angličtině
Training of employees of companies is constantly evolving discipline. Companies increasingly realize that investments in skills of employees are not useless. In this particular adult education can use many methods. The aim of this thesis is to analyze not only the theoretical knowledge in the field of corporate training, but focus on the way education is done in this particular company. The conclusion is devoted to processing, implementation and evaluation of a training program for new products.
Klíčová slova
firemní vzdělávání, motivace ke vzdělávání, systém kvalifikací, kvalifikační kurzy
Klíčová slova v angličtině
corporate training, motivation for learning, the system of qualifications, training courses
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Vzdělávání zaměstnanců firem je neustále se rozvíjející disciplínou. Firmy si stále více uvědomují, že investice do zvyšování kvalifikace zaměstnanců nejsou zbytečné. V tomto specifickém vzdělávání dospělých lze využít řady metod. Cílem této bakalářské práce je nejen analyzovat teoretické poznatky v oblasti firemního vzdělávání, ale zaměřit se i na způsob jakým je toto vzdělávání realizováno v konkrétním podniku. Závěr práce je věnován zpracování, realizaci a vyhodnocení školícího programu zaměřeného na nové produkty.
Anotace v angličtině
Training of employees of companies is constantly evolving discipline. Companies increasingly realize that investments in skills of employees are not useless. In this particular adult education can use many methods. The aim of this thesis is to analyze not only the theoretical knowledge in the field of corporate training, but focus on the way education is done in this particular company. The conclusion is devoted to processing, implementation and evaluation of a training program for new products.
Klíčová slova
firemní vzdělávání, motivace ke vzdělávání, systém kvalifikací, kvalifikační kurzy
Klíčová slova v angličtině
corporate training, motivation for learning, the system of qualifications, training courses
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumného šetření.
Zpracování a vyhodnocení údajů získaných na základě výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti firemního vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumného šetření.
Zpracování a vyhodnocení údajů získaných na základě výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, H. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-033-3.
WAGNEROVÁ, I. Hodnocení a řízení výkonnosti. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2361-7.
HRONÍK, F. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1458-5.
SENGE, P.M. Teorie a praxe učící se organizace. Praha: Management Press, 2006. ISBN 978-80-7261-162-1
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, H. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-033-3.
WAGNEROVÁ, I. Hodnocení a řízení výkonnosti. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2361-7.
HRONÍK, F. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-80-247-1458-5.
SENGE, P.M. Teorie a praxe učící se organizace. Praha: Management Press, 2006. ISBN 978-80-7261-162-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vhodně reagovala na otázky oponenta i vedoucího práce.
Co myslíte obsahovou analýzou ve Vaší práci? (dr. Hrbáčková) Studentka - vytáhla jsem si potřebná čísla a využila grafického zobrazení.
Co zpracováváte v praktické části? (Mgr. Řeháčková) Studentka - zpracovávám získané informace a pak vytvářím školení. Z obsáhlých souborů jsem extrahovala čísla a dále je zpracovávala.
Budou mít např. doručovatelky vstupní předpoklady pro zvyšování kvalifikace? (Ing. Dofková) Studentka - spíše individuálně, jinak se jedná o komplikovanější situaci.