Tato bakalářská práce je zaměřena na vliv projektu Zlínského kraje a Ligy lidských práv Multikulturní škola na postoje žáků základních škol k etnickým a národnostním menšinám. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části charakterizuji multikulturní výchovu, projekt Multikulturní škola a stručně popisuji historii etnických a národnostních menšin, které byly v projektu zahrnuty. Praktická část je věnována výzkumu, který proběhl u žáků 8. tříd základních škol. Dvou škol zapojených v projektu Multikulturní škola a jedné školy nezapojené do zmíněného projektu. Cílem je zjištění zda tento projekt měl vliv na postoje žáku základních škol či nikoli.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the influence of project Multicultural School performed by Zlin District and League of Human Rights, on attitudes of elementary school pupils towards ethnical and national minorities. The thesis is divided in two parts theoretical and practical. The theoretical part characterizes multicultural education, project Multicultural School and gives a concise description of history of ethnical and national minorities that were involved in the project. The practical part deals with the research, which in clu-ded 8th grade elementary school pupils, two schools involved in the project Multicultural School and one school that was not involved in this project. The aim is to find out whether this project did or did not have an influence on attitudes of the elementary school pupils.
Klíčová slova
Multikulturní výchova, etnická menšina, národnostní menšina, postoje
Klíčová slova v angličtině
Multicultural education, ethnical minority, national minority, attitudes
Rozsah průvodní práce
62 s. (13 337 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na vliv projektu Zlínského kraje a Ligy lidských práv Multikulturní škola na postoje žáků základních škol k etnickým a národnostním menšinám. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části charakterizuji multikulturní výchovu, projekt Multikulturní škola a stručně popisuji historii etnických a národnostních menšin, které byly v projektu zahrnuty. Praktická část je věnována výzkumu, který proběhl u žáků 8. tříd základních škol. Dvou škol zapojených v projektu Multikulturní škola a jedné školy nezapojené do zmíněného projektu. Cílem je zjištění zda tento projekt měl vliv na postoje žáku základních škol či nikoli.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the influence of project Multicultural School performed by Zlin District and League of Human Rights, on attitudes of elementary school pupils towards ethnical and national minorities. The thesis is divided in two parts theoretical and practical. The theoretical part characterizes multicultural education, project Multicultural School and gives a concise description of history of ethnical and national minorities that were involved in the project. The practical part deals with the research, which in clu-ded 8th grade elementary school pupils, two schools involved in the project Multicultural School and one school that was not involved in this project. The aim is to find out whether this project did or did not have an influence on attitudes of the elementary school pupils.
Klíčová slova
Multikulturní výchova, etnická menšina, národnostní menšina, postoje
Klíčová slova v angličtině
Multicultural education, ethnical minority, national minority, attitudes
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GULOVÁ, Lenka. Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: Katedra sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 2004. ISBN 80-86633-14-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
ŠVARCOVÁ, Eva. Slovníček pojmů k multikulturní výchově. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-251.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie l: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 978-80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
GULOVÁ, Lenka. Multikulturní výchova v teorii a praxi. Brno: Katedra sociální pedagogiky Pedagogické fakulty MU, 2004. ISBN 80-86633-14-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
ŠVARCOVÁ, Eva. Slovníček pojmů k multikulturní výchově. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-251.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie l: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 978-80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Na základě čeho byla vybrána antonyma adjektiv do sémantického diferenciálu? (otázka oponenta práce uvedená v posudku).
- Dle Chrásky, dále doplněna o vlastní výběr. K tématu proběhla diskuse, komise předala další doporučení. (Mgr. Soňa Vávrová, Ph.D., Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.)
Jak dlouho trval projekt? (Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.)
- Projekt trval rok.