Bakalářská práce pojednává o mobbingu, který je negativní jev, který provází vztahy na pracovišti. Objasňuje jeho definici a má za cíl zejména rozebrat problematiku mobbingu na pracovišti v oblasti zdravotnictví. Práce je dále zaměřena na mobbing mezi středním zdravotnickým personálem. Ve výzkumné části se zaměřuje na praktickou zkušenost středního zdravotnického personálu s mobbingem. Závěrem se snaží nastínit metody, prostředky a způsoby pomocí nichž lze mobbingu efektivně čelit.
Anotace v angličtině
The thesis deals with mobbing, which is a negative phenomenon that accompanies relationships at the workplace. It clarifies the definition and aims mainly at the analysis of the issue of mobbing at the workplace in the health sector. The work is also focused on mobbing among middle medical personnel. It focuses on the practical experience of nurses with mobbing in the research part. Finally, it tries to outline methods, means and ways via which you can face mobbing effectively
Klíčová slova
Mobbing, šikana, spolupracovník, pracovní náplň, interpersonální vztahy, slušnost, pracovní prostředí, střední zdravotnický personál.
Bakalářská práce pojednává o mobbingu, který je negativní jev, který provází vztahy na pracovišti. Objasňuje jeho definici a má za cíl zejména rozebrat problematiku mobbingu na pracovišti v oblasti zdravotnictví. Práce je dále zaměřena na mobbing mezi středním zdravotnickým personálem. Ve výzkumné části se zaměřuje na praktickou zkušenost středního zdravotnického personálu s mobbingem. Závěrem se snaží nastínit metody, prostředky a způsoby pomocí nichž lze mobbingu efektivně čelit.
Anotace v angličtině
The thesis deals with mobbing, which is a negative phenomenon that accompanies relationships at the workplace. It clarifies the definition and aims mainly at the analysis of the issue of mobbing at the workplace in the health sector. The work is also focused on mobbing among middle medical personnel. It focuses on the practical experience of nurses with mobbing in the research part. Finally, it tries to outline methods, means and ways via which you can face mobbing effectively
Klíčová slova
Mobbing, šikana, spolupracovník, pracovní náplň, interpersonální vztahy, slušnost, pracovní prostředí, střední zdravotnický personál.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti problematiky šikany.
Příprava metodiky a výzkumné části.
Realizace kvantitivního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení ziskaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti problematiky šikany.
Příprava metodiky a výzkumné části.
Realizace kvantitivního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení ziskaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 80-7367-871-5
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-014-3
WEBSTER, Doyle. Proč mě pořád někdo šikanuje? Praha: Pragma, 2002. ISBN 80-7205-804-5
BEŇO, Pavel. Můj šéf, můj nepřítel? Praha: Era, 2003. ISBN 80-86517-34-9
KOLÁŘ, Michal. Skrytý svět šikanování. Praha: Portál 2000. ISBN 80-7178-123-1
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 80-7367-871-5
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-014-3
WEBSTER, Doyle. Proč mě pořád někdo šikanuje? Praha: Pragma, 2002. ISBN 80-7205-804-5
BEŇO, Pavel. Můj šéf, můj nepřítel? Praha: Era, 2003. ISBN 80-86517-34-9
KOLÁŘ, Michal. Skrytý svět šikanování. Praha: Portál 2000. ISBN 80-7178-123-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka adekvátně prezentovala svou práci.
Studentka zodpověděla na otázku oponentky práce uvedené v posudku "Z čeho jste vycházela při stanovení hypotéz?".
- Studentka se odkazovala na zkušenosi z praxe.
Diskuze proběhla k výběru výzkumného vzorku. (Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.)
Komise ocenila snahu o ověřování hypotéz. Připomínkovala však tvorbu dotazníku - vymezení základních pojmů v dotazníku, mohlo dojít ke zkreslení výsledků. (Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.)