Tato práce je zaměřena na realizaci multikulturní výchovy na základních školách, především na druhém stupni. Teoretická část sestává z textu zasvěcujícího do teorie multikulturní výchovy, dále do problematiky realizace multikulturní výchovy v českém vzdělávacím systému, včetně Rámcového vzdělávacího programu a poslední část teorie se věnuje začlenění žáků ? cizinců do školního prostředí v České republice. Tím se dostáváme k praktické části, která vyhodnocuje a srovnává výsledky provedeného dotazníkového šetření mezi učiteli na druhém stupni základních škol jednak ve velkoměstě, a jednak v pohraničních obcích.
Anotace v angličtině
This work focuses on the implementation of multicultural education in elementary schools, especially in the second degree. The theoretical part consists of a text initiatng to the theory of multicultural education, further into the issue of implementation of multicultural education in the Czech educational system, including the Framework Education Programme and the last part of the theory consists of descriptions of individual foreign nations that are mentioned in a questionnaire survey. Which brings us to the practical part, which evaluates and compares the results of the survey of teachers in secondary schools in both city and partly in border villages.
multicultural education, ethnic minority, ethnic group, race, nation, nationality, culture, prejudices, education and training programs.
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je zaměřena na realizaci multikulturní výchovy na základních školách, především na druhém stupni. Teoretická část sestává z textu zasvěcujícího do teorie multikulturní výchovy, dále do problematiky realizace multikulturní výchovy v českém vzdělávacím systému, včetně Rámcového vzdělávacího programu a poslední část teorie se věnuje začlenění žáků ? cizinců do školního prostředí v České republice. Tím se dostáváme k praktické části, která vyhodnocuje a srovnává výsledky provedeného dotazníkového šetření mezi učiteli na druhém stupni základních škol jednak ve velkoměstě, a jednak v pohraničních obcích.
Anotace v angličtině
This work focuses on the implementation of multicultural education in elementary schools, especially in the second degree. The theoretical part consists of a text initiatng to the theory of multicultural education, further into the issue of implementation of multicultural education in the Czech educational system, including the Framework Education Programme and the last part of the theory consists of descriptions of individual foreign nations that are mentioned in a questionnaire survey. Which brings us to the practical part, which evaluates and compares the results of the survey of teachers in secondary schools in both city and partly in border villages.
multicultural education, ethnic minority, ethnic group, race, nation, nationality, culture, prejudices, education and training programs.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního metodou dotazování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního metodou dotazování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Interkulturní vzdělávání I: příručka nejen pro středoškolské pedagogy : projekt Varianty Praha: Lidové noviny, 2002. 518 s. ISBN 80-7106-614-1.
Interkulturní vzdělávání II : doplněk k publikaci interkulturní vzdělávání nejen pro středoškolské pedagogy. II. Praha: Člověk v tísni, 2005. 174 s. ISBN 80-903510-5-0.
JELLOUN T. B., Tati, co je to rasismus? Dauphin: 2004. 1. vydání. ISBN 80-7272-049-X.
My a ti druzí : příručka pro multikulturní výchovu a vzdělávání na základní škole Praha : Multikulturní centrum Praha, 2004. 101 s. ISBN 80-239-2099-5.
T-Kit: Interkulturní učení. Praha: Národní institut dětí a mládeže MŠMT, 2007. ISBN 978-80-86784-55-7.
Seznam doporučené literatury
Interkulturní vzdělávání I: příručka nejen pro středoškolské pedagogy : projekt Varianty Praha: Lidové noviny, 2002. 518 s. ISBN 80-7106-614-1.
Interkulturní vzdělávání II : doplněk k publikaci interkulturní vzdělávání nejen pro středoškolské pedagogy. II. Praha: Člověk v tísni, 2005. 174 s. ISBN 80-903510-5-0.
JELLOUN T. B., Tati, co je to rasismus? Dauphin: 2004. 1. vydání. ISBN 80-7272-049-X.
My a ti druzí : příručka pro multikulturní výchovu a vzdělávání na základní škole Praha : Multikulturní centrum Praha, 2004. 101 s. ISBN 80-239-2099-5.
T-Kit: Interkulturní učení. Praha: Národní institut dětí a mládeže MŠMT, 2007. ISBN 978-80-86784-55-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přestavila teoretická východiska své práce, shrnula závěry výzkumu. Následně zodpověděla dotazy oponenta a vedoucího práce.