Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku integrace tělesně postižených žáků do běžné střední školy, na pozitivech integrace a faktorech, které ji ovlivňují. Práce je rozčle-něna do tří celků. První kapitola vymezuje pojem a členění tělesného postižení. Zabývá se rovněž vlivem postižení na osobnost jedince a jeho rodinu. Druhá část popisuje integrativní vzdělávání tělesně postižených žáků a činitele, kteří se tohoto procesu aktivně účastní. Zá-věrečná část je věnována výzkumnému šetření, kde zjišťuji názory a postoje pedagogů, spo-lužáků a integrovaných žáků s tělesným postižením na integraci.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on an integration of the disabled pupils in ordinary secondary school, on its positives and factors affecting it. The work is divided into three parts. The first chapter defines a concept and a structure of the disability. It also deals with an influence of the disability on a personality of the individual and his family. The second part describes an integrative learning of the disabled students and factors which are actively involved in this process. The final section is devoted to a research where I find opinions and attitudes of the teachers, the classmates and the integrated students to the integration.
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku integrace tělesně postižených žáků do běžné střední školy, na pozitivech integrace a faktorech, které ji ovlivňují. Práce je rozčle-něna do tří celků. První kapitola vymezuje pojem a členění tělesného postižení. Zabývá se rovněž vlivem postižení na osobnost jedince a jeho rodinu. Druhá část popisuje integrativní vzdělávání tělesně postižených žáků a činitele, kteří se tohoto procesu aktivně účastní. Zá-věrečná část je věnována výzkumnému šetření, kde zjišťuji názory a postoje pedagogů, spo-lužáků a integrovaných žáků s tělesným postižením na integraci.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on an integration of the disabled pupils in ordinary secondary school, on its positives and factors affecting it. The work is divided into three parts. The first chapter defines a concept and a structure of the disability. It also deals with an influence of the disability on a personality of the individual and his family. The second part describes an integrative learning of the disabled students and factors which are actively involved in this process. The final section is devoted to a research where I find opinions and attitudes of the teachers, the classmates and the integrated students to the integration.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti integrace tělesně postižených žáků.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního a kvantitativního výzkumu .
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti integrace tělesně postižených žáků.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního a kvantitativního výzkumu .
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. 1.vydání. Praha : Karolinum, 1993. 415 s. ISBN 80-7066-534-3.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Speciální pedagogika : edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha : Triton, 2008. 205 s. ISBN 978-80-7387-014-0.
PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. 270 s. ISBN 80-7184-569-8.
VÁGNEROVÁ, M.,Z.HADJ-MOUSSOVÁ a S.ŠTECH. Psychologie handicapu. 2., přeprac. vyd. V Praze : Karolinum, 2004. 230 s. ISBN 80-7184-929-4.
VÍTKOVÁ, Marie. Somatopedické aspekty. 2., rozš. a přeprac. vyd. Brno : Paido, 2006. 302 s. ISBN 80-7315-134-0.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. 1.vydání. Praha : Karolinum, 1993. 415 s. ISBN 80-7066-534-3.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Speciální pedagogika : edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha : Triton, 2008. 205 s. ISBN 978-80-7387-014-0.
PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. 270 s. ISBN 80-7184-569-8.
VÁGNEROVÁ, M.,Z.HADJ-MOUSSOVÁ a S.ŠTECH. Psychologie handicapu. 2., přeprac. vyd. V Praze : Karolinum, 2004. 230 s. ISBN 80-7184-929-4.
VÍTKOVÁ, Marie. Somatopedické aspekty. 2., rozš. a přeprac. vyd. Brno : Paido, 2006. 302 s. ISBN 80-7315-134-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická a výzkumná východiska své práce, shrnula závěry práce. Následně zodpověděla dotazy oponenta a vedoucího práce.