Vietnam, jeden z nejvíce potenciálních trhů pro rozvoj a investice v jihovýchodní Asii, je velmi atraktivní pro tuzemské i zahraniční investory, s rychlým vývojem v ekono-mice, vzrůstající životní úrovní a rychlou urbanizací, rostoucími příjmy z rozrůstající se střední třídy.
Firma H&M, Hennes & Mauritz AB byla velmi úspěšná v Evropě a USA se svojí globální expanzivní strategií zahrnující tradiční obchody a online sho-py po celém světě.
Cílem této práce je navrhnout novou tržní expanzivní strategii a marketingovou strategii pro firmu H&M pro vstup na vietnamský internetový trh prostřednictví analýzy vietnamského trhu a provedením průzkumu tržního chování vietnamských zákazníků směrem k on-line obchodům a značce H&M a hodnocením efektivnosti provozu on-line obchodu pro firmu H&M ve Vietnamu.
Anotace v angličtině
Vietnam, one of the most potential markets for development and investment in Southeast Asia, is very attractive to local and foreign investors, with the rapid development in econ-omy, the increased standard of living and rapid urbanization, the rising income of the burgeoning middle class.
H&M, Hennes & Mauritz AB had been very successful in Europe and US market with global expansion strategy including traditional stores and online shop all round the world.
The purpose of this thesis is to propose the new market expansion strategy and marketing strategy for H&M to enter Vietnam with an online shop by an overview of Vietnam mar-ket, conducting a market survey of Vietnamese customers? behavior toward online shop-ping and H&M brand, evaluating the efficiency of operating an online shop for H&M in Vietnam.
Klíčová slova
E-commerce, on-line obchod, právní pozadí, konkurence, analýza trhu, marketingový mix, realizace projektu a kontroly.
Vietnam, jeden z nejvíce potenciálních trhů pro rozvoj a investice v jihovýchodní Asii, je velmi atraktivní pro tuzemské i zahraniční investory, s rychlým vývojem v ekono-mice, vzrůstající životní úrovní a rychlou urbanizací, rostoucími příjmy z rozrůstající se střední třídy.
Firma H&M, Hennes & Mauritz AB byla velmi úspěšná v Evropě a USA se svojí globální expanzivní strategií zahrnující tradiční obchody a online sho-py po celém světě.
Cílem této práce je navrhnout novou tržní expanzivní strategii a marketingovou strategii pro firmu H&M pro vstup na vietnamský internetový trh prostřednictví analýzy vietnamského trhu a provedením průzkumu tržního chování vietnamských zákazníků směrem k on-line obchodům a značce H&M a hodnocením efektivnosti provozu on-line obchodu pro firmu H&M ve Vietnamu.
Anotace v angličtině
Vietnam, one of the most potential markets for development and investment in Southeast Asia, is very attractive to local and foreign investors, with the rapid development in econ-omy, the increased standard of living and rapid urbanization, the rising income of the burgeoning middle class.
H&M, Hennes & Mauritz AB had been very successful in Europe and US market with global expansion strategy including traditional stores and online shop all round the world.
The purpose of this thesis is to propose the new market expansion strategy and marketing strategy for H&M to enter Vietnam with an online shop by an overview of Vietnam mar-ket, conducting a market survey of Vietnamese customers? behavior toward online shop-ping and H&M brand, evaluating the efficiency of operating an online shop for H&M in Vietnam.
Klíčová slova
E-commerce, on-line obchod, právní pozadí, konkurence, analýza trhu, marketingový mix, realizace projektu a kontroly.
Prepare general knowledge about E-Commerce and customer behavior toward online shopping in general.
II. Practical part
Prepare profile, current situation, development plan and online shop activities of H and M Company.
Describe and analyze the current market situation of online shop in Vietnam and Vietnamese customer behavior toward online shopping and H and M brand.
Prepare a project for establish H and M online shop in Vietnam and prepare risk, cost and time analysis and evaluate the costs and the efficiency of the project.
Conclusion
Zásady pro vypracování
Introduction
I. Theoretical part
Prepare general knowledge about E-Commerce and customer behavior toward online shopping in general.
II. Practical part
Prepare profile, current situation, development plan and online shop activities of H and M Company.
Describe and analyze the current market situation of online shop in Vietnam and Vietnamese customer behavior toward online shopping and H and M brand.
Prepare a project for establish H and M online shop in Vietnam and prepare risk, cost and time analysis and evaluate the costs and the efficiency of the project.
Conclusion
Seznam doporučené literatury
HSU, Cheng and PANT, Somendra. Innovative planning for electronic commerce and enterprises: A Reference Model. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers, 2000. 200 p. ISBN 0-306-47580-4.
KLEINDL, Brad Alan and BURROW, James L. E-commerce Marketing. United States of America, South-Western: Thomson Corporation, 2005. 320 p. ISBN 0-538-43808-8.
MEIER, Andreas and STORMER, Henrik. E-business and E-commerce: Managing the Digital Value Chain. Germany: Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2009. 232 p. ISBN 978-3-540-89327-1.
QIN, Zheng. Introduction to E-commerce. New York: Springer-Verlag GmbH Berlin Heidelberg, 2009. 180 p. ISBN 978-7-302-16323-7.
WILLIAMS, Godfried B. Online Business Security System. New York: Springer-Verlag GmbH Berlin Heidelberg, 2007. 240 p. ISBN 978-0-387-35771-3.
Seznam doporučené literatury
HSU, Cheng and PANT, Somendra. Innovative planning for electronic commerce and enterprises: A Reference Model. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers, 2000. 200 p. ISBN 0-306-47580-4.
KLEINDL, Brad Alan and BURROW, James L. E-commerce Marketing. United States of America, South-Western: Thomson Corporation, 2005. 320 p. ISBN 0-538-43808-8.
MEIER, Andreas and STORMER, Henrik. E-business and E-commerce: Managing the Digital Value Chain. Germany: Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2009. 232 p. ISBN 978-3-540-89327-1.
QIN, Zheng. Introduction to E-commerce. New York: Springer-Verlag GmbH Berlin Heidelberg, 2009. 180 p. ISBN 978-7-302-16323-7.
WILLIAMS, Godfried B. Online Business Security System. New York: Springer-Verlag GmbH Berlin Heidelberg, 2007. 240 p. ISBN 978-0-387-35771-3.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Supervisor's questions:
1) Why did you choose this brand for establishing online shop in Vietnam?
2) Is this brand suitable for adult people too?
Reviewer's questions:
1) How would you deal with the customers who generally want to try clothes before buying it?
2) Are plagiarism and selling fake clothes brands issues in Vietnam? How are you doing to address the problem?
doc. PhDr. Olga Březinová, CSc.: Do you have any idea how to overcome payment problems? (Question was completely answered) Do you think, there is a chance to overcome the problem of small number of internet users? (Question was completely answered)
Ing. Lucie Tomancová, Ph.D.: Does H&M have online shops in different countries? (Question was completely answered) Were you in touch with somebody from H&M company? (Question was completely answered)
Points received from supervisor: 41
Points received from reviewer: 56