Diplomová práce se zabývá tématem odpovědnosti obyvatel Zlínského kraje ke svému zdraví. V teoretické části je definován regionální marketing, jeho využití a jsou zde definovány faktory, které ovlivňují lidské zdraví. Dále jsou zde shromážděny informace o rozvoji Zlínského regionu v oblasti péče o zdraví. V analytické části je charakterizován Zlínský kraj, provedeno průzkumné šetření pomocí dotazníku a vypracována SWOT analýza. Výsledky analýzy jsou v závěrečné části diplomové práce využity pro návrh rozvojového projektu na podporu odpovědnosti a zhodnocena možnost jeho implementace.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with topic of responsibility of inhabitants from Zlín Region for their health. Regional marketing, its use and factors, which influence human health are defined in the theoretical part. Further there are collected informations about development of Zlín Region in section of health care system. Zlín Region is described in the analytical part and there is performed exploratory investigation with questionnaire and developed SWOT ana-lysis. Results of analysis in the final part of this dissertation are used for suggestion of de-veloping project to support responsibility and there is evaluated possibility of its imple-mentation.
Klíčová slova
regionální marketing, regionální rozvoj, odpovědnost ke zdraví, péče o zdraví
Klíčová slova v angličtině
regional marketing, regional development, responsibility for health, health care
Rozsah průvodní práce
119 s. 5 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem odpovědnosti obyvatel Zlínského kraje ke svému zdraví. V teoretické části je definován regionální marketing, jeho využití a jsou zde definovány faktory, které ovlivňují lidské zdraví. Dále jsou zde shromážděny informace o rozvoji Zlínského regionu v oblasti péče o zdraví. V analytické části je charakterizován Zlínský kraj, provedeno průzkumné šetření pomocí dotazníku a vypracována SWOT analýza. Výsledky analýzy jsou v závěrečné části diplomové práce využity pro návrh rozvojového projektu na podporu odpovědnosti a zhodnocena možnost jeho implementace.
Anotace v angličtině
This dissertation deals with topic of responsibility of inhabitants from Zlín Region for their health. Regional marketing, its use and factors, which influence human health are defined in the theoretical part. Further there are collected informations about development of Zlín Region in section of health care system. Zlín Region is described in the analytical part and there is performed exploratory investigation with questionnaire and developed SWOT ana-lysis. Results of analysis in the final part of this dissertation are used for suggestion of de-veloping project to support responsibility and there is evaluated possibility of its imple-mentation.
Klíčová slova
regionální marketing, regionální rozvoj, odpovědnost ke zdraví, péče o zdraví
Klíčová slova v angličtině
regional marketing, regional development, responsibility for health, health care
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury charakterizujte regionální marketing a jeho komponenty.
Proveďte literární rešerši poznatků vztahujících se k rozvoji regionu s důrazem na oblast péče o zdraví.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav odpovědnosti za vlastní zdraví u občanů Zlínského kraje.
Na základě výsledků analýzy vytvořte rozvojový projekt na podporu odpovědnosti k vlastnímu zdraví ve Zlínském kraji.
Zhodnoťte projekt z hlediska jeho implementace.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě dostupné literatury charakterizujte regionální marketing a jeho komponenty.
Proveďte literární rešerši poznatků vztahujících se k rozvoji regionu s důrazem na oblast péče o zdraví.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav odpovědnosti za vlastní zdraví u občanů Zlínského kraje.
Na základě výsledků analýzy vytvořte rozvojový projekt na podporu odpovědnosti k vlastnímu zdraví ve Zlínském kraji.
Zhodnoťte projekt z hlediska jeho implementace.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ZLÁMAL, J. Marketing ve zdravotnictví. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2006. 150 s. ISBN 80-7013-441-0.
SKOŘEPA, L. Marketing měst a obcí. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2008. 165 s. ISBN 979-80-86708-55-3.
RUMPEL, P. Inovace v rozvoji obcí, měst a regionů s důrazem na marketingové řízení: Sborník příspěvků z mezinárodní konference, 29.-31.5.2006. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2007. 127 s. ISBN 978-80-7368-262-0.
Seznam doporučené literatury
ZLÁMAL, J. Marketing ve zdravotnictví. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2006. 150 s. ISBN 80-7013-441-0.
SKOŘEPA, L. Marketing měst a obcí. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2008. 165 s. ISBN 979-80-86708-55-3.
RUMPEL, P. Inovace v rozvoji obcí, měst a regionů s důrazem na marketingové řízení: Sborník příspěvků z mezinárodní konference, 29.-31.5.2006. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2007. 127 s. ISBN 978-80-7368-262-0.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
prof. MUDr. Jaroslav Slaný, CSc. (45 b.): 1. Vyjádřete se podrobněji k SLABÝM STRÁNKÁM SWOT analýzy. Absence fakultní nemocnice - co by její existence znamenala pro ZK? Jedna z nejvyšších úmrtností na vnější příčiny - jaké jsou příčiny? Standardizovaná úmrtnost na nemoci oběhové soustavy je vyšší než republikový průměr - jak si to vysvětlujete? Incidence zhoubných novotvarů přesahuje celorepublikové hodnoty - jak si to vysvětlujete? 2. PŘÍLEŽITOSTI Uvádíte, že: klesá morbidita na zhoubné novotvary. Významnou cílovou skupinou pro preventivní projekty jsou děti a mládež - jak byste v rámci svého projektu DP v tomto smyslu postupovala vůči nim? doc. Ing. Josef Kubík, CSc. (50 b.): 1. Proč na s. 46 tvrdíte, že Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně vznikla na místě fakulty technologické? 2. Konzultovala jste výsledky Vaší diplomové práce s odborníky z branže a případně jaké jste dostala odezvy na Váš návrh - projekt?