Bakalářská práce se zabývá edukačním procesem v předoperačním a pooperačním období u pacientů, kteří se podrobují náhradě kyčelního a kolenního kloubu. Vhodná edukace pacientů, členů rodiny a dalších potenciálních osob poskytujících neformální péči je důležitou a zcela nezbytnou součástí ošetřovatelského procesu. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je zpracována tak, aby mohla být využita i jako teoretická příručka pro sestry edukátory, proto je zde více rozebírána i vlastní operace. Praktická část je zaměřena na edukaci v prostředí domácí zdravotní péče u pacientů po náhradě kyčelního kloubu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with education process in preoperative and postoperative period of patients undergoing hip and knee replacement surgery. Proper education of patients, family members and other potential informal caregivers is an important and absolutely necessary part of the nursing process. The thesis is divided in two parts. The theoretical part is intended to serve also as a theoretical handbook for nurses as educators therefore operation itself is described also in more details. The practical part is focused on the education of patients in home care settings before and after hip and knee replacement surgery.
Education, process of education, patient, knee-joint, hip-joint, total endoprosthesis, arthoplasty
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá edukačním procesem v předoperačním a pooperačním období u pacientů, kteří se podrobují náhradě kyčelního a kolenního kloubu. Vhodná edukace pacientů, členů rodiny a dalších potenciálních osob poskytujících neformální péči je důležitou a zcela nezbytnou součástí ošetřovatelského procesu. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část je zpracována tak, aby mohla být využita i jako teoretická příručka pro sestry edukátory, proto je zde více rozebírána i vlastní operace. Praktická část je zaměřena na edukaci v prostředí domácí zdravotní péče u pacientů po náhradě kyčelního kloubu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with education process in preoperative and postoperative period of patients undergoing hip and knee replacement surgery. Proper education of patients, family members and other potential informal caregivers is an important and absolutely necessary part of the nursing process. The thesis is divided in two parts. The theoretical part is intended to serve also as a theoretical handbook for nurses as educators therefore operation itself is described also in more details. The practical part is focused on the education of patients in home care settings before and after hip and knee replacement surgery.
Education, process of education, patient, knee-joint, hip-joint, total endoprosthesis, arthoplasty
Zásady pro vypracování
Shromáždit informace a seznámit s problematikou totální endoprotézy.
Prostudovat odbornou literaturu na danou problematiku.
Stanovit cíle a metodiku průzkumu.
Analyzovat získaná data, navrhnout praxeologická opatření.
Zásady pro vypracování
Shromáždit informace a seznámit s problematikou totální endoprotézy.
Prostudovat odbornou literaturu na danou problematiku.
Stanovit cíle a metodiku průzkumu.
Analyzovat získaná data, navrhnout praxeologická opatření.
Seznam doporučené literatury
ČECH, Oldřich a Valén, DŽUPA, 2004. Revizní operace náhrad kyčelního kloubu. Praha: Galén. ISBN 80-7262-269-2.
ČIHÁK, Radomír, 2001. Anatomie. Praha: Grada. ISBN 978-80-7169-970-5.
DUNGL, Pavel, et al. 2005. Ortopedie. Praha: Grada. ISBN 80-247-0550-8.
JUŘENÍKOVÁ, Petra, 2010. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2171-2.
KOLÁŘ, Pavel, 2010. Rehabilitace v lékařské praxi. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-657-1.
KOUDELA, Karel, et al. 2003. Ortopedie. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0654-2.
KUTNOHORSKÁ, Jana, 2009. Výzkum v ošetřovatelství. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2713-4.
VAVŘÍK, Pavel a Antonín SOSNA, 2005. Endoprotéza kolenního kloubu. Praha: Triton. ISBN 80-7254-549-3.
Seznam doporučené literatury
ČECH, Oldřich a Valén, DŽUPA, 2004. Revizní operace náhrad kyčelního kloubu. Praha: Galén. ISBN 80-7262-269-2.
ČIHÁK, Radomír, 2001. Anatomie. Praha: Grada. ISBN 978-80-7169-970-5.
DUNGL, Pavel, et al. 2005. Ortopedie. Praha: Grada. ISBN 80-247-0550-8.
JUŘENÍKOVÁ, Petra, 2010. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2171-2.
KOLÁŘ, Pavel, 2010. Rehabilitace v lékařské praxi. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-657-1.
KOUDELA, Karel, et al. 2003. Ortopedie. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0654-2.
KUTNOHORSKÁ, Jana, 2009. Výzkum v ošetřovatelství. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2713-4.
VAVŘÍK, Pavel a Antonín SOSNA, 2005. Endoprotéza kolenního kloubu. Praha: Triton. ISBN 80-7254-549-3.
Přílohy volně vložené
1- CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Nechcete navrhnout použití Vašeho edukačního materiálu na ortopedickém oddělení nemocnice ve vašem městě? (MUDr. Pelková)
Já jsem o tom uvažovala, ale spíše bych se přikláněla předat tento návrh (tento plán) do ordinací praktického lékaře či odborné ambulance.
Studentka reagovala na otázky komise pohotově, správně.