Bakalářská práce se zabývá úrovní znalostí v poskytování první pomoci u učitelů základních a středních škol na Novojičínsku. V teoretické části se zaměřuji na vymezení pojmu první pomoci a její rozdělení, historii první pomoci, integrovaný záchranný systém a na teoretický popis vybraných stavů první pomoci. V praktické části realizuji přednášku o první pomoci. Přínos této přednášky je ověřen pomocí dotazníkového šetření. Dotazník se skládá z celkem devíti otázek zjišťujících osobní údaje a šestnácti otázek týkajících se první pomoci, dotazník byl předán 80 respondentům. Hlavním cílem je zjistit, zda učitelé znají aktuální doporučované postupy v poskytování první pomoci.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with level of knowledge of first aid provision among primary and secondary school teachers in the region of Nový Jičín. In the theoretical part the thesis focuses on the definition of the terms such as first aid and its classification and history, the emergency service and the theoretical definition of the selected first aid states. In the practical part I give a lecture on the first aid. The benefit of this lecture is evaluated by a questionnaire form. The questionnaire consists of nine questions collecting personal details and sixteen questions dealing with first aid, the questionnaire it was given to 80 respondents. The main purpose of the thesis is to find out if the teachers are informed about the current recommended procedures in first aid provision.
Klíčová slova
laik, první pomoc, resuscitace, znalosti
Klíčová slova v angličtině
first aid, layman, knowledge, resuscitation
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá úrovní znalostí v poskytování první pomoci u učitelů základních a středních škol na Novojičínsku. V teoretické části se zaměřuji na vymezení pojmu první pomoci a její rozdělení, historii první pomoci, integrovaný záchranný systém a na teoretický popis vybraných stavů první pomoci. V praktické části realizuji přednášku o první pomoci. Přínos této přednášky je ověřen pomocí dotazníkového šetření. Dotazník se skládá z celkem devíti otázek zjišťujících osobní údaje a šestnácti otázek týkajících se první pomoci, dotazník byl předán 80 respondentům. Hlavním cílem je zjistit, zda učitelé znají aktuální doporučované postupy v poskytování první pomoci.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis deals with level of knowledge of first aid provision among primary and secondary school teachers in the region of Nový Jičín. In the theoretical part the thesis focuses on the definition of the terms such as first aid and its classification and history, the emergency service and the theoretical definition of the selected first aid states. In the practical part I give a lecture on the first aid. The benefit of this lecture is evaluated by a questionnaire form. The questionnaire consists of nine questions collecting personal details and sixteen questions dealing with first aid, the questionnaire it was given to 80 respondents. The main purpose of the thesis is to find out if the teachers are informed about the current recommended procedures in first aid provision.
Klíčová slova
laik, první pomoc, resuscitace, znalosti
Klíčová slova v angličtině
first aid, layman, knowledge, resuscitation
Zásady pro vypracování
V teoretické části se zaměřit na vymezení pojmu první pomoc a její rozdělení. Popsat historii první pomoci, integrovaný záchranný systém a postupy první pomoci u vybraných stavů, které se mohou vyskytovat ve školním prostředí. \
V praktické části vytvořit dotazníky pro učitele základních a středních škol zaměřené na úroveň znalostí a aktuální doporučované postupy v poskytování první pomoci. Zorganizovat přednášku o základních aktuálních postupech v poskytování první pomoci s ověřením postupů první pomoci po přednášce. Analyzovat a interpretovat data průzkumného šetření.
Zásady pro vypracování
V teoretické části se zaměřit na vymezení pojmu první pomoc a její rozdělení. Popsat historii první pomoci, integrovaný záchranný systém a postupy první pomoci u vybraných stavů, které se mohou vyskytovat ve školním prostředí. \
V praktické části vytvořit dotazníky pro učitele základních a středních škol zaměřené na úroveň znalostí a aktuální doporučované postupy v poskytování první pomoci. Zorganizovat přednášku o základních aktuálních postupech v poskytování první pomoci s ověřením postupů první pomoci po přednášce. Analyzovat a interpretovat data průzkumného šetření.
Seznam doporučené literatury
KOLEKTIV AUTORŮ, 2008. Sestra a urgentní stavy. Praha: Grada Publishing, a. s. ISBN 978-80-247-2548-2.
KUTNOHORSKÁ, Jana, 2009. Výzkum v ošetřovatelství. Praha: Grada Publishing, a. s. ISBN 978-80-247-2713-4.
BYDŽOVSKÝ, Jan, 2011. Předlékařská první pomoc. Praha: Grada Publishing, a. s. ISBN 978-80-247-2334-1.
SMETANA, Marek a Danuše KRATOCHVÍLOVÁ, 2007. Integrovaný záchranný systém a jeho složky. Ostravská Univerzita v Ostravě. ISBN 978-80-7368-337-5.
KELNAROVÁ, Jarmila et al., 2007. První pomoc I. Praha: Grada Publishing, a. s. ISBN 978-80-247-2182-8.
Seznam doporučené literatury
KOLEKTIV AUTORŮ, 2008. Sestra a urgentní stavy. Praha: Grada Publishing, a. s. ISBN 978-80-247-2548-2.
KUTNOHORSKÁ, Jana, 2009. Výzkum v ošetřovatelství. Praha: Grada Publishing, a. s. ISBN 978-80-247-2713-4.
BYDŽOVSKÝ, Jan, 2011. Předlékařská první pomoc. Praha: Grada Publishing, a. s. ISBN 978-80-247-2334-1.
SMETANA, Marek a Danuše KRATOCHVÍLOVÁ, 2007. Integrovaný záchranný systém a jeho složky. Ostravská Univerzita v Ostravě. ISBN 978-80-7368-337-5.
KELNAROVÁ, Jarmila et al., 2007. První pomoc I. Praha: Grada Publishing, a. s. ISBN 978-80-247-2182-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak si vysvětlujete, že učitelé nemají motivaci vzdělávat se v aktuálních postupech první pomoci? (Mgr. Blažková)
Jaká byla reakce učitelů na školení? (Mgr. Blažková)
Jak využijete tuto práci ve svém povolání? (doc. Kutnohorská)
Které výsledky Vašeho šetření vás nejvíce překvapily? (Mgr. Snopek)
Jak byste motivovala učitele vzdělávat s v problematice první pomoci? (Mgr. Snopek)
K obhajobě bakalářské práce nebyly ze strany komise žádné připomínky. Studentka reagovala na otázky komise pohotově, správně.